آشپزی

طرز تهیه کیک گلابی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک گلابی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک گلابی

مافین گلابی یکی از کیک های خوشمزه و لذیذی است که به روش های مختلف و خیلی راحت و سریع تهیه می شود.این کیک قوام سبک و نرمی دارد و صبحانه ای سالم و خاص محسوب می شود.این کیک برای مهمانان بسیار مناسب است. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کیک گلابی برای اقامت آینده با سایت آموزشی.

مواد لازم کیک گلابی
گلابی 3 عدد
لیمو زرد (رنده پوست لیمو و آبلیمو) 1 قطعه
ارد 250 گرم
پودر خمیرمایه 1 و 1/2 قاشق چایخوری
شکر زرد یا قهوه ای 200 گرم
یک تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع 100 میلی لیتر
وانیل 1 قاشق چایخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک گلابی

مرحله 1: گلابی را آماده کنید

برای درست کردن کیک گلابی ابتدا 2 عدد گلابی را بشویید و پوست آنها را بگیرید، سپس آنها را نازک برش دهید، سپس کمی آبلیموی تازه روی آنها بپاشید تا رنگ آنها تغییر نکند، سپس گلابی ها را کنار بگذارید، سپس یک عدد گلابی را پوست بگیرید.

مرحله دوم: گلابی را رنده کنید و مواد خشک را آماده کنید

سپس گلابی را رنده کرده و در ظرفی بریزید و کنار بگذارید سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس مقداری نمک و مقداری بیکینگ پودر و پودر هل به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. با هم ترکیب کنید

مرحله 3: مواد اصلی کیک را مخلوط کنید

سپس مخلوط آرد را الک کنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند و بافت یکنواختی به دست آید، سپس مخلوط آرد را کنار بگذارید، سپس تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و با همزن برقی بزنید تا گلوله نشود و کمی اضافه شود. جلد. .

مرحله 4: شکر و روغن را اضافه کنید

سپس شکر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 3-4 دقیقه هم بزنید تا مخلوطی کرمی و کشدار به دست آید، سپس کره مایع را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا یکدست شوند و بافت یکنواختی پیدا کنند. شکل گرفت.

مرحله 5: مخلوط وانیل و کیک را اضافه کنید

سپس مقداری وانیل به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود، بوی تخم مرغ ها گرفته شود، سپس مخلوط آرد را به مواد اضافه کنید و به آرامی با لیسک مخلوط کنید تا با هم مخلوط شوند و آرد داخل آن شود. مخلوط نباید گلوله باشد.

مرحله 6: گلابی رنده شده را اضافه کنید

در آخر گلابی رنده شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس قالب نان 20 در 11 سانتی متری یا قالب دلخواه را با مقدار مناسبی کره چرب کنید، سپس کف قالب را چرب کرده و کناره های قالب را بپوشانید. قالب را با کاغذ بپوشانید با روغن بپوشانید.

مرحله هفتم: کیک را تزئین کرده و برای پخت آماده کنید

سپس کاغذ کیک را با روغن چرب کنید، برش های گلابی را در کناره های قالب بچینید و کناره ها را کاملا بپوشانید، سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس روی مایه کیک را با پسته، بادام و گردوی آسیاب شده تزئین کنید.

مرحله 8: تنظیمات فر و زمان پخت

سپس قالب کیک را در فری که از قبل گرم شده به مدت 10 دقیقه قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 40 دقیقه در فر بپزد تا سطح آن طلایی و داخل آن طلایی شود. مغز را بپزید.

مرحله نهم: لحظات مهم هنگام پخت کیک

اگر گلابی ها قبل از پختن کیک تیره شدند، می توانید یک ورق فویل روی قالب قرار دهید تا گلابی ها نسوزند و تیره نشوند، گل ختمی را روی تابه بگذارید تا کیک کاملا پخته شود و سطح گلابی ها طلایی شود. .

مرحله 10: بررسی کنید که کیک پخته و خنک شده باشد

سپس یک سیخ داخل کیک فرو کنید و آن را بیرون بیاورید و اگر هیچ کدام از مایه کیک به آن نچسبید کیک آماده است و خوب پخته شده و سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کیک خنک شود. و طعم بهتری دارد – خوب است

مرحله یازدهم: کیک را از قالب خارج کنید

سپس با یک چاقوی تیز لبه های کیک را از قالب جدا کنید و قالب را برگردانید و کیک را از قالب خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس می توانید روی آن مقداری عسل یا خامه فرم گرفته یا شکلات آب شده بریزید. . کیک به سلیقه شما

مرحله دوازدهم: تزیین و سرو نهایی کیک گلابی.

سپس روی کیک را با پودر پسته، گردوی خرد شده، خلال بادام، چند تکه گلابی و وانیل یا بستنی شکلاتی تزئین کنید، سپس کیک را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید و سپس چند برش کیک گلابی را داخل ظرف قرار دهید. ظرف مناسب را انتخاب کنید. در آخر کیک گلابی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی و یا به عنوان یک صبحانه سالم و مقوی با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا