آشپزی

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک گلاب و زعفران را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک گلاب و زعفرانی

کیک گل رز و زعفرانی یکی از کیک های خوشمزه و خوش عطری است که با دستورهای مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گل رز و زعفرانی را در ادامه مطلب ببینید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک گل رز و زعفرانی
ارد 2 فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
مخلوطی از شیر و گلاب ⅔ فنجان
قند ⅔ فنجان
پودر خمیرمایه 1 بسته
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه کیک گلاب و زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه با گلاب و زعفران ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کرده و در دو کاسه جدا می گذاریم. سپس نصف مقدار شکر را به کاسه با سفیده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه بزنید تا سفیده ها کاملا کدر و پف کنند. سپس مخلوط پروتئین را در یخچال نگهداری می کنیم تا بقیه مواد کیک آماده شود تا نشتی نداشته باشد.

سطح سوم

در این مرحله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید سپس اجازه دهید تا فر کاملا گرم شود. حالا بقیه شکر را به همراه زعفران پخته شده، کره مایع و وانیل به کاسه با زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مخلوط زرده را با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه بزنید تا کشدار شود. حالا مخلوط شیر و گلاب را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را 3 بار الک می کنیم سپس در 2 تا 3 مرحله به ظرف اضافه می کنیم و با لیسک یک طرف آنها را مخلوط می کنیم. سپس مخلوط پروتئین را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا سفیده تخم مرغ را به ظرف مایه کیک اضافه کنید و به آرامی با کاردک آن را تا کنید تا سفیده آن نیفتد. سپس شکل مورد نظر را با کمی روغن چرب کرده و آرد می پاشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کیک را داخل قالب بریزید و چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید. سپس اجازه دهید کیک به مدت 40 تا 50 دقیقه در فر بماند تا پخته شود.

مرحله هشتم

بعد از این مدت یک سیخ چوبی یا خلال دندان وسط کیک بچسبانید و آن را بردارید. اگر مایه کیک به آن نچسبید، کیک کاملا پخته شده است، سپس قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کیک خنک شود.

مرحله نهم

سپس کیک را در ظرفی که می خواهیم برمی گردانیم و مقداری پودر قند را به عنوان تزیین روی کیک الک می کنیم سپس با پودر پسته تزئین می کنیم. در آخر کیک را با چای سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا