آشپزی

طرز تهیه کیک یخچالی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک یخچالی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک یخ زده

کیک بستنی یکی از کیک های خانگی ساده است که نیازی به فر ندارد و به راحتی می توانیم آن را در خانه درست کنیم تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه کیک یخ زده برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک سرد
شیر نر 1 لیتر
ارد 2 قاشق غذاخوری
پودر نشاسته 2 قاشق غذاخوری
قند 1 فنجان
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
یک تکه شکلات 100 گرم
کوکی های شکلاتی ریز بوربن 3 بسته
مواد گاناش
کرم رنگ 100 گرم
یک تکه شکلات 50 گرم

طرز تهیه کیک یخ زده

مرحله اول

من آماده می کنم کیک بستنی خانگی در ابتدای کار آرد را به همراه نشاسته و پودر کاکائو در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید سپس در صافی بریزید و الک کنید. سپس شکر را اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله دوم

حالا مخلوط آرد را در قابلمه مناسبی بریزید سپس شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس مدام هم می زنیم تا نچسبد.

سطح سوم

در این مرحله که پودینگ غلیظ شد شکلات تخته ای را اضافه می کنیم سپس هم می زنیم تا شکلات در پودینگ حل شود و تبدیل به پودینگ شکلاتی شود. سپس قابلمه را از روی اجاق گاز برمی داریم.

مرحله چهارم

حالا یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم سپس یک ردیف بیسکویت بوربن پنجم کف ظرف می چینیم و مقداری از مخلوط پودینگ داغ را روی بیسکویت ها می ریزیم و با قاشق پخش می کنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مخلوط بیسکویت و پودینگ تمام شود. سپس کیک را به مدت 4 تا 12 ساعت در یخچال بگذارید. بعد از این مدت گاناش را آماده می کنیم.

مرحله ششم

برای این کار خامه صبحانه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس می گذاریم خامه یکدست و گرم شود. توجه داشته باشید که خامه نباید بجوشد و کافی است آن را گرم کنید. سپس وقتی خامه داغ شد حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله شکلات تخته ای را داخل خامه بریزید و مدام هم بزنید تا شکلات از روی حرارت خامه آب شود و گاناش یکدست شود سپس می گذاریم تا کاملا خنک شود. سپس کیک را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در آخر گاناش را روی کیک بریزید و با قاشق پخش کنید تا کاملا سطح کیک را بپوشاند. سپس اجازه دهید گاناش خنک شود، سپس کیک را برش دهید و با چای زعفران سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا