آشپزی

طرز تهیه کیک یک تخم مرغی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک یک تخم مرغی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک تخم مرغ

کیک تک تخم مرغی یکی از انواع کیک های بین المللی ساده است که با طعم های مختلف می توان آن را درست کرد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک تخم مرغ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک یک عدد تخم مرغ
یک تخم مرغ 1 قطعه
قند ⅔ لیوان
شیر نر 1 فنجان
روغن مایع ⅓ لیوان
ارد 1 لیوان و نیم
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
پوست لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه ½ لیمو ترش

طرز تهیه کیک تخم مرغ

مرحله اول

برای تهیه کیک تخم مرغی ساده، در ابتدای کار، تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 10 دقیقه هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ سبک و کشدار شود.

مرحله دوم

حالا لیمو را شسته سپس پوست آن را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم. سپس پوست لیموترش را به همراه آب لیموی تازه داخل مخلوط تخم مرغ ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود.

سطح سوم

در این مرحله شیر گرم را به همراه کره مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ مخلوط و یکدست شود. سپس آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را 3 بار الک می کنیم و در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم سپس با کفگیر به صورت دایره ای هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. سپس یک فرمت خالی را انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شعله پخش کننده را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کننده قرار می دهیم. سپس یک حلقه در قابلمه می گذاریم و درب قابلمه را با درب می پوشانیم سپس روی قابلمه می گذاریم.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید تابه کاملا داغ شود. سپس داخل قالب مورد نظر را با کره سرد آغشته می کنیم و سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را برمی گردانیم تا آرد اضافی از داخل قالب گرفته شود. سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب کیک را چند بار روی سطح کار محکم می زنیم تا هوای اضافی و حباب های بین مارشمالو گرفته شود. سپس قالب را داخل قابلمه روی لبه قرار می دهیم سپس دوباره درب قابلمه را می بندیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه دهید کیک به مدت 45 دقیقه در قالب بماند تا پخته شود. اگر می خواهید کیک را در فر بپزید، دمای فر را روی 175 درجه سانتیگراد تنظیم کنید، سپس اجازه دهید فر کاملا گرم شود.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس کیک را به مدت 40 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا پخته شود. سپس بعد از این مدت کیک را با سیخ چوبی یا خلال دندان تست می کنیم.

مرحله دهم

برای این کار یک خلال دندان یا یک سیخ چوبی وسط کیک بچسبانید سپس آن را بیرون بیاورید، اگر مایه کیک به آن نچسبید کیک کاملا پخته شده است. سپس فرم را از قابلمه خارج می کنیم سپس می گذاریم کاملا خنک شود.

مرحله یازدهم

در آخر کیک را از فرم خارج می کنیم سپس به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم. سپس تکه های کیک را در بشقاب مورد نظر می چینیم سپس با چای زعفران تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا