آشپزی

طرز تهیه گداخته با طعمی تکرار نشدنی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

روش تهیه در حالت مذاب

گدخته یکی از انواع صبحانه مقوی، خوش طعم و لذیذ اصفهانی است که تهیه آن بسیار آسان است، می توانید این صبحانه خاص را با انواع مغزها درست کنید، گدخته بافتی سبک، نرم و لطیف دارد که برای سرو بسیار مناسب است. برای معرفی کامل و گام به گام روش تهیه در حالت مذاب برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
آب نبات خرد شده نصف فنجان
گردو 1 فنجان
آجیل از بادام درختی 1 فنجان
مغز پسته 1 فنجان
فندق 1 فنجان
کنجد 1 فنجان
پودر نارگیل 1 فنجان
خرمای خارک یا خرمای زاهدی 1 فنجان
یک تخم مرغ 1 برای هر عدد به اضافه 2 در پایان
زردچوبه 1 قاشق مرباخوری
زعفران کافی
روغن محلی یا روغن مایع 1 فنجان
پودر پسته یا خلال های آن برای تزیین آب شده کافی
پودر نارگیل و کنجد برای تزیین کافی
گردو و فندق خرد شده برای تزیین کافی
خلال بادام برای تزئین کافی
برگ رزماری برای تزئین کافی

روش تهیه در حالت مذاب

مرحله 1: له کردن و مخلوط کردن آب نبات

ابتدا مقداری آب نبات را که به قطعات کوچک برش داده اید در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و کاملا پودر کنید. اگر همزن ندارید می توانید از مخلوط کن برای پودر کردن آب نبات استفاده کنید. سپس پودر نبات را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید.

مرحله 2: بادام و فندق را مخلوط کنید

در مرحله بعد مقداری بادام و فندق را که از قبل آماده کرده اید در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و با هم مخلوط کنید و حتما از بادام شیرین استفاده کنید زیرا اگر مقداری از بادام تلخ باشد طعم آن را تغییر می دهد.

مرحله 3: جوز هندی و کنجد را اضافه کنید و هم بزنید

وقتی بادام و فندق خوب مخلوط شدند و بافت آنها یکدست شد، یک تکه جوز هندی و مقداری کنجد را روی بادام و پودر فندق داخل مخلوط کن بریزید، دوباره هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود و طعم همه چیز به دست آید. ترکیب شده.

مرحله چهارم: گردو و پسته را خرد کرده و مخلوط کنید

سپس پودر بادام و فندق را از همزن خارج کرده، در ظرف دیگری بریزید، سپس مقداری گردو و پسته را داخل همزن بریزید، با هم مخلوط کنید تا کاملا پودر شوند، برای رنده کردن تمام مغزها می توانید از هر وسیله ای استفاده کنید.

مرحله 5: پودر قند و پودر آجیل را با هم مخلوط کنید

توجه داشته باشید که میزان استفاده از مغزها بستگی به ذائقه و ذائقه خودتان دارد و می توانید مقدار آن را کم یا زیاد کنید و یا از دو یا چند مغز برای تهیه ذوب استفاده کنید سپس تمام مغزها و پودر آب نبات را در مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم: خرمای زاهدی را پودر کنید

وقتی همه پودرها با هم مخلوط شدند و بافت یک دست درست شد در ظرفی ریخته و کنار می گذاریم سپس مقداری خرما زاهدی یا خارک بدون هسته را در همزن می ریزیم و هم می زنیم تا کاملا له شود.

مرحله 7: پودر نارگیل را اضافه کنید و با خرما مخلوط کنید

پس از پودر شدن کامل خرما، مقداری پودر نارگیل روی آنها بریزید، دوباره مخلوط کنید تا بافت مخلوط یکدست شود.

مرحله هشتم: همه پودرها را با هم مخلوط کنید

سپس مخلوط خرما و نارگیل را روی پودر آجیل و نبات بریزید و با قاشق هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود سپس اگر می خواهید این پودر را برای مدت طولانی نگهداری کنید در ظرف دربسته قرار دهید و در یخچال قرار دهید. دادن

مرحله 9: پودر مخلوط را در یخچال نگهداری کنید

دقت کنید می توانید این پودر را چند ماه در یخچال نگهداری کنید و هنگام استفاده به مقدار لازم مصرف کنید سپس یک قاشق از پودر مخلوط را در ظرفی بریزید تا به تعداد نفر برای هر نفر ذوب شود.

مرحله 10: پودر آجیل را با تخم مرغ مخلوط کنید

سپس برای هر نفر یک عدد تخم مرغ به پودر آجیل اضافه کنید سپس دو عدد تخم مرغ اضافه را روی مواد بریزید و با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود.آجیل ها با دست بافت را تشکیل می دهند.

مرحله یازدهم: مخلوط را روی حرارت ملایم بجوشانید

پس از اینکه قوام مخلوط کاملا یکنواخت شد آن را در ظرف مناسبی ریخته روی آتش و روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق مدام هم بزنید تا تخم مرغ ها کم کم پخته و همه مواد بپزند. با هم مخلوط شوند.به غلظت صحیح برسند.

مرحله 12: قابلمه مذاب را از روی حرارت بردارید

حدود نیم ساعت طول می کشد تا مذاب آماده شود، وقتی مخلوط به غلظت مناسب رسید که نه خیلی شل است و نه خیلی سفت، مذاب را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کم کم از حرارت اولیه اش کم شود. در دمای اتاق.

مرحله سیزدهم: مذاب را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

سپس مذاب را در ظرف مناسبی برای سرو بریزید و با مقداری پودر پسته یا خلال پسته، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، فندق آسیاب شده، خلال بادام، کنجد و چند برگ رزماری تزئین کنید تا روی ذوب به دلخواه تزیین شود. خودم. در آخر مذاب را به عنوان یک میان وعده مقوی و خوشمزه برای پذیرایی و مهمانی با نان تازه و چای داغ سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا