آشپزی

طرز تهیه گراتن مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه گراتن مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه گراتن مرغ

گراتن مرغ لذیذ یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که می توانید با دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه گراتن مرغ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 350 گرم
سینه مرغ 400 گرم
شیر کم چرب 80 میلی لیتر
خامه کم چرب 160 میلی لیتر
پنیر گرویر رنده شده 50 گرم
نمک و فلفل کافی
جوز هندی کافی
جعفری تازه کافی

طرز تهیه گراتن مرغ

مرحله اول

من آماده می کنم گراتن مرغ خوشمزه در ابتدای کار جعفری را می شوییم سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و سپس آن را می شوییم و به صورت ورقه ای برش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله جعفری را روی تخته گوشت می گذاریم سپس آن را ریز خرد می کنیم. سپس سینه مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم که قابل حرارت باشد.

سطح سوم

حالا فر را روی دمای 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. بعد ظرف مورد نظر را با کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس تکه های مرغ را در ظرف می چینیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نیمی از پنیر گرویر را روی تکه های مرغ بریزید، سپس جعفری ریز خرد شده را روی پنیر بپاشید و برش های سیب زمینی را روی جعفری قرار دهید. سپس به طور جداگانه ظرف مناسب را انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا شیر را با خامه و جوز هندی و نمک و فلفل اضافه می کنیم سپس خوب هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند. سپس سس را روی سیب زمینی ها بمالید.

مرحله ششم

در آخر پنیر باقیمانده را روی سیب زمینی ها بریزید سپس گراتن را در فر قرار دهید و بگذارید 45 دقیقه بپزد. در 5 دقیقه آخر پخت گریل را روشن می کنیم تا پنیر طلایی و خوش رنگ شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا