آشپزی

طرز تهیه گلت شلیل +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه ژله شلیل

ژلات شلیل یکی از انواع شیرینی های خوش طعم و لذیذ است که بسیار راحت و سریع تهیه می شود و برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب است.ژلات شلیل را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد.این دسر خوشمزه طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل گام به گام با طرز تهیه ژلات شلیل با وبسایت آموزشی نیتا چی همراه باشید.

محصولات لازم برای خمیر
ارد 2 لیوان
روغن سرد 150 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
قند 5 قاشق غذاخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری
مواد لازم برای مواد میانی
شهد پوره شده 300 گرم
اب نصف فنجان
قند 5 قاشق غذاخوری
نشاسته 1 قاشق غذاخوری
پولک بادام برای تزیین به مقدار مورد نظر
شکر برای تزئین به مقدار مورد نظر

طرز تهیه ژله شلیل

مرحله 1: آرد و کره را با هم مخلوط کنید

برای تهیه شیل ژلات ابتدا مقداری آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکنواخت شود سپس آرد را در ظرفی ریخته و مقداری کره سرد شده را به قطعات کوچک برش دهید و به آرد اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود. به شکل آرد سوخاری

مرحله 2: تخم مرغ ها را با همزن بزنید و شکر را اضافه کنید

سپس تخم مرغ ها را در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا گلوله شوند و کمی حجمشان زیاد شود، سپس شکر را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و بافت کرمی و کشدار شود. یکنواخت باشد

مرحله 3: نمک را اضافه کنید و با آرد و کره مخلوط کنید

سپس مقداری نمک به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس مخلوط به دست آمده را به مخلوط کره و آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدست شود و بافتی یکدست و یکدست به دست بیاید.

مرحله چهارم: بافت خمیر را تنظیم کنید و در یخچال بمانید

اگر خمیر کمی چسبناک بود می توانید مقداری آرد به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب مخلوط شود و قوام خمیر به دست آید سپس خمیر فرم گرفته را داخل پلاستیک قرار دهید و سپس خمیر را در یخچال بگذارید و بگذارید سفت شود. خوب استراحت کن..

مرحله 5: تهیه پوره شهد

در همین حین مواد میانی را آماده کرده و مقداری شلیل را شسته و پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید سپس شلیل ها را در همزن بریزید یا با همزن برقی یا دستی آن را کاملا پوره کنید و سپس شلیل های خرد شده را در ظرفی بریزید.

مرحله 6: آماده سازی مواد میانی

سپس مقداری آب به آنها اضافه کنید و سپس مقداری شکر روی مواد بریزید و هم بزنید و سپس مقداری نشاسته ذرت را با مواد مخلوط کنید و سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا همه مواد به خوبی با هم بپزند و به طور یکنواخت مخلوط شوند.

مرحله 7: مواد را خنک کنید

وقتی بافت مخلوط به غلظت مناسب رسید و یکدست و یکدست شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای اتاق کمی خنک شود.

مرحله هشتم: خمیر را برش بزنید و مواد میانی را اضافه کنید

سپس به مدت یک ربع در دمای محیط قرار دهید تا خمیر کمی نرم شود سپس روی سطح صافی قرار دهید و با وردنه آن را پهن کنید و مایه را روی خمیر بریزید.

مرحله نهم: روی خمیر را با شلیل و بادام تزئین کنید

سپس مواد میانی را روی سطح خمیر بمالید، سپس شلیل ها را پوست بگیرید و نازک برش دهید، سپس برش های شلیل را روی مواد میانی بچینید، سپس لبه های خمیر را به سمت داخل جمع کرده و تا کنید، سپس بادام را بچینید. روی لبه های خمیر تکه می کند.

مرحله 10: خمیر را برای پخت آماده کنید

سپس روی تمام قسمت های خمیر مقداری شکر بپاشید و سپس یک تکه کاغذ کره را در سینی یا قالب فر قرار دهید و خمیر ژلات شیل را به آرامی در قالب یا قالب قرار دهید و سپس سینی را در فری که گرم شده است قرار دهید. 10 دقیقه.

مرحله یازدهم: شلیل را در فر بپزید

سپس دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید تا پخته شود و سطح آن طلایی شود و اگر سطح خمیر بعد از پخت طلایی نشد، گریل را به مدت تقریبی 1 تا 2 دقیقه روشن کنید. به سطح گل خود را رنگ آمیزی کنید.

مرحله 12: ژلاتوی شلیل را سرد کرده و سرو کنید

سپس سینی را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود، سپس گلوتا را به آرامی از داخل خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید تا کاملا خنک شود، سپس گلوتا را به شکل و اندازه دلخواه برش داده و قرار دهید. در ظرف مناسب در نهایت ژلات شلیل را به عنوان یک دسر شیک و خوشمزه برای پذیرایی و مهمانی به همراه انواع دارچین و تاپینگ سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا