آشپزی

طرز تهیه گمج کباب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کباب گوماج

کباب گوماج یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی استان گیلان است که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کباب گوماج برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت گوساله یا گوسفند 300 گرم
پیاز متوسط 1 قطعه
گردو 1 فنجان
دم 20 گرم
کره 20 گرم
آب انار ترش 2 قاشق غذاخوری
رب انار 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
سبزی چوچک 4 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه کافی

طرز تهیه کباب گوماج

مرحله اول

برای تهیه یک گوماج کباب خوشمزه ابتدا گوشت گاو یا گوسفند را مکعبی می کنیم. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم و سپس آن را می شوییم و به صورت خلال می کنیم. سپس یک رگ مناسب را انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کره و بلغور را داخل ماهیتابه می گذاریم و اجازه می دهیم روغن از بلغور خارج شود سپس پیاز خرد شده را اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شفاف شود.

سطح سوم

در این مرحله پاپریکا، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. سپس تکه های گوشت را داخل قابلمه می ریزیم سپس تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله چهارم

حالا گردوها را داخل غذاساز بریزید سپس پوره کنید و به قابلمه با گوشت اضافه کنید. سپس گردو را کمی تفت می دهیم تا بوی آن از بین برود، سپس سبزی معطر (چوچاق) را می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله سبزی چوچاگ را در آبکش می ریزیم سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا کشیده شود. در مرحله بعد سبزی چوچاگ را روی تخته گوشت می چینیم سپس آنها را ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا سبزی خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا رنگ سبزی ها تغییر کند. سپس رب انار را به ماهیتابه اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله به تفت دادن رب گوجه ادامه می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. سپس آب انار را به خورش اضافه کرده و هم بزنید و سپس آب جوش را به خورش اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید.

مرحله هشتم

در نهایت بعد از 2 ساعت که گوشت کاملاً پخت و خورش غلیظ شد نمک را اندازه کنید سپس هم بزنید و از روی حرارت بردارید. در آخر این خورش برنج خوشمزه را سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا