آشپزی

طرز تهیه گوزلمه اسفناج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش اسفناج

گوزلمه اسفناج یکی از غذاهای خوشمزه و محلی در کشورهای ترکیه است که با روش های ساده تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوزلمه اسفناج در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
اب 1.5 فنجان
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
مخمر فوری 10 گرم
ارد کافی
نمک کافی
مواد میانی
اسفناج 1 کیلوگرم
فلفل قرمز 2 عدد
پیاز 2 عدد
روغن مایع ½ فنجان چای
نمک و فلفل کافی
ادویه کاری و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه خورش اسفناج

مرحله اول

برای تهیه یک گوزلمه اسفناج خوشمزه در ابتدای کار آب ولرم، روغن مایع، نمک و مایه مایه فوری را در ظرف مناسبی بریزید و کمی مخلوط کنید سپس آرد را 3 بار الک کرده و کم کم به ظرف اضافه کنید. .

مرحله دوم

حالا مواد را داخل کاسه خوب ورز می دهیم تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید سپس روی کاسه را سلفون می کشیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت 1 ساعت در دمای محیط بماند تا حجم آن دو برابر شود.

سطح سوم

در این فاصله مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور اسفناج را شسته و همراه با پیاز و فلفل قرمز ریز خرد می کنیم. حالا ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن و پیاز را به ماهیتابه اضافه کنید سپس تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود. حالا فلفل قرمز را به همراه اسفناج به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا اسفناج کاملا پخته و نرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری و فلفل سیاه را در تابه ریخته و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید تا مواد میانی کاملا خنک شوند.

مرحله ششم

پس از استراحت خمیر را به گلوله های کوچک به اندازه مساوی تقسیم کرده و روی سطح کار آردپاشی شده قرار دهید. حالا به کمک وردنه گلوله های خمیر را نازک به شکل دایره باز کنید.

مرحله هفتم

سپس خمیر را تا می کنیم و مقداری از مواد میانی را روی یک قسمت آن می ریزیم و دوباره خمیر را تا می کنیم تا روی مواد میانی بپوشد. حالا لبه های خمیر را کاملا با دست ثابت می کنیم تا مواد میانی از خمیر نیفتد.

مرحله هشتم

حالا یک ماهیتابه نچسب را روی اجاق بگذارید و بگذارید خوب داغ شود، سپس خمیر را در تابه برگردانید تا کاملا پخته و سرخ شوند. در آخر بچه اسفناج را در ظرف می چینیم و سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا