آشپزی

طرز تهیه یتیمچه کدو سبز با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه یتیمچه کدو سبز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کدو یتیم

یتیمچه با کدو سبز یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که با مواد مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله درست کردن زولبیا به این لینک مراجعه کنید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
کدو سبز 4 عدد وسط
گوجه فرنگی 6 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پیاز 2 عدد
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه کدو یتیم

مرحله اول

برای تهیه یک هسته کدو حلوایی خوشمزه ابتدا کدوها را خوب بشویید سپس پوست آن ها را بگیرید و به اندازه یک حبه قند نگینی برش دهید. سپس گوجه ها را خوب شسته و به شکل سنگ خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کدو و گوجه فرنگی خرد شده را در قابلمه مناسبی بریزید سپس در قابلمه را بپوشانید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا زولبیا و گوجه فرنگی کمی پخته و نرم شوند.

سطح سوم

بعد از کشیدن آب گوجه فرنگی و کدو سبز، ۱ پیمانه آب بریزید. سپس پیاز را نازک و یکدست خرد می کنیم، سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و بعد از داغ شدن پیازهای خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا روشن و شفاف شود سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا چند دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا پیاز و ادویه ها یکدست شوند. سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و طعم خامی خود را به خود بگیرد.

مرحله ششم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی سرخ شده را با کدوها به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. در آخر نمک و ادویه غذا را اندازه می کنیم و می گذاریم سفت شود. بعد از اینکه گوشت بره داخل روغن شد با نان سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا