سبک زندگی

طرز خرد کردن اسفناج

خرید فالوور از سایت اینبو

نحوه بریدن اسفناج

طرز بریدن اسفناج؛ طرز تهیه خرد کردن اسفناج در خانه چگونه است؟ سرگرمی روزامیدواریم این مقاله حاصل تلاش این تیم باشد خواص تغذیه ای سایت در خدمت شما سروران عزیز می باشد.

همانطور که می دانید قرآن کریم بهشت ​​را جنا ذکر کرده است و منظور از جنا باغی با درختان میوه فراوان است که در این کتاب آسمانی از میوه های فراوان نیز یاد شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری، بیماری ها نیز بسیار پیشرفت کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف، شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهم ترین میوه هایی که در قرآن آمده است می توان به انجیر و زیتون اشاره کرد. به تازگی یک گروه تحقیقاتی ژاپنی به خواص شگفت انگیز مصرف یک انجیر و هفت زیتون پی برده اند.

پس از آنکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده و در قرآن یک بار از انجیر و زیتون و هفت بار از زیتون یاد شده است، رئیس این گروه مسلمان شد. .

نحوه بریدن اسفناج

بریدن اسفناج با چاقو:

ابتدا باید اسفناج ها را خوب بشویید تا گل و لای و کثیفی از آن پاک شود. برای این کار اسفناج را در یک کاسه بزرگ آب سرد بریزید و بگذارید چند دقیقه خیس بخورد. سپس اسفناج را با آب تمیز آبکش کرده و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

ساقه های ضخیم اسفناج را با چاقو برش دهید. می توانید از ساقه ها برای مصارف دیگر مانند تهیه آب سبزیجات استفاده کنید یا می توانید آنها را دور بریزید.

برگ های اسفناج را روی تخته برش قرار دهید و با استفاده از چاقو آن ها را به صورت نوارهای نازک یا قطعات کوچک برش دهید. اندازه برش اسفناج به ذائقه شما و نوع غذایی که می خواهید از آن تهیه کنید بستگی دارد.

خرد کردن اسفناج با خردکن:

اسفناج ها را بشویید و ساقه ها را جدا کنید: مانند روش قبلی ابتدا اسفناج ها را بشویید و ساقه های ضخیم آن را جدا کنید.

برگ های اسفناج را به اندازه ای که در خردکن جا می شود در خردکن بریزید.

خردکن را روشن کرده و اسفناج را به اندازه دلخواه برش دهید. مراقب باشید اسفناج را زیاد برش ندهید زیرا ممکن است له شود و شکل خود را از دست بدهد.

توصیه ها:

برای سهولت در بریدن اسفناج می توانید از برگ های جوان تر اسفناج استفاده کنید.

اگر می خواهید از اسفناج خرد شده برای سالاد استفاده کنید، می توانید آن را به طور خلاصه در آب یخ قرار دهید تا ترد تر شود.

اسفناج خرد شده را می توان بلافاصله در غذا استفاده کرد یا در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کرد. اسفناج خرد شده را می توان تا 3 روز در یخچال نگهداری کرد.

آشنایی با خواص دیگر اسفناج

برای شما سرورهای گران قیمت با غیره خواص اسفناج با ما آشنا شوید، ما این بخش را برای شما آماده کرده ایم.

آشنایی با اسفناج

اسفناج گیاهی گلدار و یک ساله است که دارای ساقه و برگ های بسیار لطیفی است. نکته جالب در مورد اسفناج این است که برخلاف تصور رایج که اسفناج یکی از منابع غنی آهن است، در 100 گرم اسفناج خام تنها 3.5 میلی گرم آهن وجود دارد. معروف ترین عضو خانواده اسفناج کینوا است.

اسفناج سرشار از لوتئین و کاروئیدهای گزانتین است که می تواند رادیکال های آزاد را در بدن از بین ببرد. اسفناج دو برابر سایر سبزیجات فیبر دارد و به همین دلیل برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

درمان کبد چرب

اسفناج سرشار از کربوهیدرات، آب و آنتی اکسیدان است که برای سلامت کبد مفید است. اسفناج در سم زدایی بدن و درمان کبد چرب موثر است.

استرس و افسردگی را کاهش دهید

اسفناج حاوی مقدار کافی روی و منیزیم است که استرس و اضطراب را کاهش می دهد و برای درمان افسردگی مفید است. برای جلوگیری از بی خوابی می توانید از اسفناج کمک بگیرید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین A در اسفناج به اندازه کافی وجود دارد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای پیشگیری از بیماری های عفونی مفید است.

اگر می خواهید از خود در برابر انواع بیماری های عفونی محافظت کنید، اسفناج بخورید.

یک فنجان اسفناج حدود 337 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین می کند.

ضد آفتاب طبیعی

جالب است بدانید در بین افرادی که به خواص غذاها علاقه دارند، اسفناج به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی شناخته می شود. دلیل این امر این است که اسفناج سرشار از ویتامین های گروه B است و بنابراین می تواند از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

اشعه ماوراء بنفش برای پوست انسان مضر است و حتی می تواند در دراز مدت باعث بیماری های پوستی شدید مانند سرطان پوست شود. بنابراین برای جلوگیری از آفتاب سوختگی حتما اسفناج را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

درمان جوش و آکنه

نوشیدن آب اسفناج برای پاکسازی موضعی پوست و رفع جوش و آکنه موثر است. آب اسفناج را با مقداری آب مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. این کار را به مدت 20 دقیقه انجام دهید و سپس با آب سرد بشویید.

درمان یبوست

اسفناج دارای فیبر نامحلول است که برای حرکات روده موثر است و از یبوست جلوگیری می کند.

می توانید برای هضم راحت تر اسفناج بخورید و از اسفناج برای معالجه گاز استفاده کنید.

درمان دیابت

این سبزی دارای خواص ضد دیابتی است که در افزایش سطح حساسیت به انسولین موثر است. آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی از تغییرات اکسیداتیو در بدن جلوگیری می کند.

سلامت چشم

اسفناج حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که در پیشگیری از بیماری های چشمی مانند آب مروارید موثر است. اگر می خواهید از مخاط و بینایی خود مراقبت کنید، بهتر است اسفناج بخورید.

اسفناج برای کاهش وزن و رژیم لاغری

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات برای کاهش وزن است که کالری کمی دارد.

فیبر موجود در اسفناج باعث هضم بیشتر غذا و ایجاد احساس سیری در افراد می شود.

عصاره اسفناج یک مکمل غذایی کاهش وزن است که از برگ های اسفناج تهیه می شود.

عصاره اسفناج یک پودر سبز رنگ است که می توان آن را با آب یا اسموتی مخلوط کرد.

عصاره اسفناج در اشکال مختلف از جمله کپسول موجود است.

این پودر حاوی کنسانتره تیلاکوئیدهای برگ اسفناج است. تیلاکوئیدها ساختارهای میکروسکوپی هستند که در کلروپلاست سلول‌های سبز گیاهی یافت می‌شوند.

رژیم لاغری سه روزه با اسفناج

صبحانه: 2 عدد تخم مرغ آب پز و نصف گریپ فروت.

میان وعده: 1 هویج + 1 سیب

ناهار: سبزیجات برگ دار و یک عدد سینه مرغ آب پز یا بریان + یک عدد گوجه فرنگی + لیمو.

میان وعده: 1 میوه فصل به انتخاب شما

شام: نرگسی = دو عدد تخم مرغ + یک فنجان اسفناج آب پز + یک عدد گوجه فرنگی + یک عدد خیار + لیموترش

در طول روز 8 لیوان آب + چای (اختیاری) با 3 عدد خرما، این رژیم کم کالری است.

توجه داشته باشید که اسفناج اگر به هر نحوی مصرف شود شما را لاغر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا