سبک زندگی

عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند

خرید فالوور از سایت اینبو

رفلاکس اسید که به عنوان سوزش سر دل نیز شناخته می شود، با علائمی مانند احساس سوزش در قفسه سینه و مشکل در بلع همراه است. دلایل اصلی این مشکل به سبک زندگی ما مربوط می شود.

به گفته روزیاتو، عادات غذایی نادرست یا الگوی خواب نامناسب و سایر عادات روزانه می تواند مشکل اسید معده را بدتر کند. در ادامه با این عادات آشنا خواهیم شد.

1- تمرینات نامناسبی انجام می دهید

شکی نیست که فعالیت بدنی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای حفظ سلامتی انجام دهید. اما نوع فعالیت بدنی می تواند حال شما را بهتر یا بدتر کند. اگر با سوزش سر دل دست و پنجه نرم می کنید، ورزش های شدید مانند دوچرخه سواری، ژیمناستیک یا وزنه برداری می تواند علائم سوزش سر دل و نفخ را بدتر کند. اما این بدان معنا نیست که باید ورزش را کنار بگذارید، فقط ورزش های ملایم تری مانند پیاده روی، یوگا، شنا یا دوچرخه ورزشی را انتخاب کنید.

2- لباس های تنگ می پوشید

اگرچه لباس های تنگ می توانند ظاهری جذاب به ما ببخشند، اما استفاده زیاد از آنها برای سلامتی مضر است. لباس های تنگ علاوه بر اختلال در گردش خون، می تواند مشکل سوزش سر دل را نیز بدتر کند. هر لباسی که به شکم فشار بیاورد، مانند شلوار و کمربند تنگ، علائم سوزش سر دل را افزایش می دهد.

3- وضعیت خواب شما نامناسب است

در حالی که خوابیدن روی یک بالش کم ممکن است برای گردن و ستون فقرات شما مفید باشد، اما اگر از سوزش سر دل رنج می برید قطعا کمکی نخواهد کرد. به همین دلیل، متخصصان توصیه می کنند که در هنگام خواب، سر باید حداکثر در ارتفاع 20 سانتی متری قرار گیرد تا جریان اسید معده به سمت پایین حرکت کند. می توانید با استفاده از چند بالش یا با قرار دادن یک پتو زیر بالش سر خود را بالا ببرید.

همچنین، اگر مستعد سوزش سر دل هستید، موقعیت‌های خواب خاص می‌تواند مشکل شما را بدتر کند. اگر عادت دارید به پهلوی راست بخوابید، این می تواند دلیل سوزش سر دل شما باشد. خوابیدن به پهلوی راست باعث شل شدن ماهیچه هایی می شود که معده و مری را به هم متصل می کنند و وظیفه آنها مقابله با ریفلاکس اسید معده است. بنابراین سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید زیرا تحقیقات نشان می دهد که این وضعیت سوزش سر دل را کاهش می دهد.

4- بعد از غذا به رختخواب می رود

اگر می خواهید بعد از غذا دراز بکشید، اگر مشکل اسید معده دارید، بهتر است این عادت را ترک کنید. وقتی دراز می کشید، تمام غذایی که خورده اید در پشت دریچه بین مری و معده جمع می شود. بهتر است بعد از صرف غذا صاف بنشینید و زودتر از ۲ تا ۳ ساعت به رختخواب نروید.

5- سریع غذا بخورید

سریع غذا خوردن می تواند معده را اسیدی کند. افرادی که سریع غذا می خورند بیشتر دچار این مشکل می شوند و بهتر است زمان کافی برای جویدن و قورت دادن غذای خود را به خود اختصاص دهید.

6- زیاد قهوه می نوشید

اگرچه قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد و بسیاری از افراد نمی توانند یک روز را بدون این نوشیدنی بگذرانند، اما اگر با مشکل سوزش سر دل دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است مصرف قهوه خود را محدود کنید. قهوه می تواند علائم سوزش سر دل را بدتر کند و اگر بعد از نوشیدن قهوه احساس تهوع می کنید، کاهش تدریجی مقدار آن ممکن است اقدام خوبی باشد.

علاوه بر قهوه، نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های بسیار شیرین نیز می توانند باعث اسید معده شوند. در عوض، با مصرف آب، سوپ و چای بدن خود را هیدراته کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا