سبک زندگی

عروس هلندی با کاسکو چه تفاوتی دارد؟

خرید فالوور از سایت اینبو

عروس هلندی پرنده ای از راسته طوطی ها و خانواده کاکاتیل ها است، این پرنده زیبا کوچکترین عضو خانواده طوطی ها نیز می باشد. عروس هلندی به عنوان حیوان خانگی در بین مردم بسیار محبوب است اما مرغ عشق در وهله اول محبوب ترین پرنده خانگی است و بعد از مرغ عشق می توان گفت عروس هلندی در بین پرندگان زینتی اهلی محبوب ترین است.

به گزارش Happy Pet، عروس هلندی به دلیل رنگ و پرهای روی سرش از کاسکو زیباتر است. همچنین تشخیص جنسیت عروس هلندی آسان است و در صورتی که جنسیت کاسکو این باشد جفت گیری به راحتی امکان پذیر است. به هیچ وجه شناخته نشده است

هزینه نگهداری عروس هلندی نسبت به کاسکو کمتر است و در مقایسه نگهداری از کاسکو و عروس هلندی در خانه، چون صدای عروس هلندی آرام تری نسبت به کاسکو دارد، نگهداری آن در خانه مناسب تر است. در حالی که صدای بدنه بسیار قوی است و در مجتمع های مسکونی نمی توان آن را حفظ کرد. قیمت عروس هلندی از قیمت کاسکو کمتر است و همچنین عروس هلندی از نظر بهداشتی کمی تمیزتر از کاسکو است.

مزیت های کاسکو در مقایسه با عروس هلندی چیست؟

کاسکو پرنده ای از راسته طوطی ها و خانواده پاراکیت ها است. این پرنده یکی از پرطرفدارترین پرندگان اهلی است.

کاسکوها در مقایسه با انواع دیگر طوطی ها بسیار باهوش هستند و تا حدودی منطق و استدلال را درک می کنند، بنابراین توانایی یادگیری کلمات و گفتار در این پرنده باهوش بسیار بالاست. کاسکو سریعتر از عروس هلندی با مردم سازگار می شود و طول عمر بیشتری نسبت به عروس هلندی دارد.

مقایسه قیافه عروس هلندی با کاسکو

با مقایسه شکل ظاهری عروس هلندی و کاسکو ابتدا به ویژگی های ظاهری کاسکو می پردازیم. رنگ پرهای بدن کاسکو خاکستری و نوک بال آن سفید و نوک دم قرمز است. رنگ پاهای این پرنده خاکستری و رنگ منقار سیاه است. به همین ترتیب رنگ چشم آن زرد روشن است و این خصوصیات در نر و ماده مشابه است.

جثه این پرنده نسبت به سایر طوطی ها متوسط ​​است و متوسط ​​طول بدن آن حدود سی و سه سانتی متر و وزن آن حدود 400 تا 500 گرم است. رنگ های عروس هلندی می تواند خاکستری، قهوه ای، زرد، سفید و کرم باشد و پرهای سر عروس هلندی زیبا و بلند است و روی گونه های این پرنده لکه قرمز وجود دارد.

همانطور که گفته شد طول بدن عروس هلندی حدود 30-33 سانتی متر است و دم بلند آن تقریباً نصف طول بدنش است عروس هلندی از نظر جثه کوچکترین عضو خانواده طوطی است.

طول عمر عروس هلندی نسبت به کاسکو چقدر است؟

امید به زندگی عروس هلندی در طبیعت و زیستگاه آن حدود 10-14 سال گزارش شده است، اما عروس هلندی که در خانه به عنوان یک پرنده خانگی بزرگ می شود در شرایط مساعد می تواند به 20 سال برسد.

رکورد قدیمی گینس که در سال 2004 ثبت شده است نشان می دهد که عروس هلندی در صورت داشتن شرایط مناسب از جمله تغذیه خوب، ورزش و بازی با این پرنده می تواند تا 29 سال عمر کند.

اما از طرفی امید به زندگی کاسکو بسیار بالاست و در مواردی تا نود سال نیز گزارش شده است اما نکته اینجاست که در بسیاری از موارد عمر طوطی در اسارت بسیار کمتر است. به طور کلی عواملی هستند که باعث افزایش طول عمر پرندگان می شوند که به اختصار به آنها می پردازیم.

تغذیه یکی از مهم ترین عوامل است، بنابراین غذای پرنده باید حاوی تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد. در بحث تغذیه نیز باید مراقب بود که غذای خریداری شده استریل باشد زیرا بسیاری از بیماری ها از طریق غذای آلوده به بدن پرنده منتقل می شود.

عامل بعدی ورزش است، قفس پرنده باید به اندازه ای باشد که پرنده شما بال هایش را باز کند و فعال باشد، همچنین باید از قفس خارج شود و روزی چند بار پرواز کند. نظافت و بهداشت نیز بسیار مهم است، نظافت و ضدعفونی قفس با مواد ضدعفونی کننده توصیه شده توسط دامپزشک، داروهای ضد انگلی خارجی و داخلی نیز باید زیر نظر دامپزشک استفاده شود. معاینات منظم دامپزشکی و همچنین مراقبت، عشق و صرف وقت برای پرندگان نیز باعث افزایش عمر آنها می شود.

جوجه های عروس کاسکو هلندی در چه سنی بالغ می شوند؟

مرغ هلندی در سن نه ماهگی بالغ می شود و این پرنده در سن نه تا دوازده ماهگی می تواند تولید مثل کند، البته بلوغ کامل این پرنده زیبا در سن پانزده تا هجده ماهگی حاصل می شود. از طرف دیگر طوطی ها تا حدود سه سالگی جوجه محسوب می شوند و رنگ چشم آنها در سن بلوغ از خاکستری به سفید یا کاسک تغییر می کند و بین پنج تا شش سالگی به بلوغ جنسی می رسد.

آیا غذای عروس هلندی با کاسکو فرق دارد؟

بخش بسیار زیادی از رژیم غذایی کاسکو، حدود شصت درصد، شامل آجیل خام است که شامل دانه های سفید، سیاه و قرمز، پسته، گردو و بادام است. ذرت، گندم، برنج، نخود، عدس و غیره. از جمله غذاهای محبوب این پرنده و همچنین انواع میوه ها و سبزیجات مانند هویج، کدو تنبل، خربزه، سیب، کیوی، شاهی، برگ کاهو و … می باشد.

عروس هلندی اشتهای بسیار خوبی دارد و در هر وعده غذایی بسیار کم، اما چند بار غذا می خورد. رژیم غذایی این پرنده انواع میوه ها، دانه ها و سبزیجات از جمله سیب زمینی آب پز، ریحان، گوجه فرنگی، سیب، پرتقال، خیار، جوانه و … می باشد.

همانطور که گفته شد غذاهای کاسکو و عروس هلندی بسیار شبیه به هم هستند اما باید توجه داشت که چون عروس هلندی بسیار مستعد چاقی است نباید از غلات پرچرب زیاد استفاده کند، لبنیات برای هلندی ها سم است. عروس چون نمی توانند لاکتوز موجود در آن را هضم کنند. همچنین مرغ هلندی نمی تواند غذای جامد مانند دانه بخورد، بنابراین باید با سرنگ به این پرنده غذای له شده بدهید.

شباهت های عروس هلندی و کاسکو چیست؟

عروس هلندی و کاسکو طوطی هستند و توانایی تقلید صداها و کلمات را دارند و از محبوب ترین پرندگان زینتی برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی هستند.

جدول اطلاعات

در این قسمت به طور خلاصه عروس هلندی را با کاسکو مقایسه کرده ایم:

عنوان مقایسه عروس هلندی با کاسکو

از مزیت های عروس هلندی نسبت به کاسکو زیباتر، ساکت تر، تمیزتر و بهداشتی تر، قیمت پایین تر است.

از مزایای کاسکو نسبت به عروس هلندی هوش بیشتر، عمر طولانی تر، سازگاری سریع تر با مردم است.

سن بلوغ برای هر دو پرنده عروس هلندی 9 ماه، کاسکو 3 سال

طول عمر هر دو پرنده عروس هلندی 10 تا 14 سال و کاسکو 90 سال است.

این دو پرنده چه مدت تخم می گذارند؟

مگس های هلندی معمولا دو بار در سال تخم می گذارند که در پاییز و بهار رخ می دهد. پرنده ماده پس از جفت گیری حدود 5 تا 6 تخم می گذارد و جوجه های عروس هلندی در هجده تا بیست روز از تخم بیرون می آیند.

کاسکوها معمولاً چندین بار در روز جفت گیری می کنند و جفت گیری کاسکو تا زمانی که پرنده ماده تخم گذاری کند ادامه می یابد و هر بار پرنده ماده بین دو تا پنج تخم می گذارد.

کدام یک از این دو پرنده برای پرورش بهتر است؟

برای پرورش عروس هلندی یا کاسکو با توجه به این مقاله و نکاتی که در مورد این دو پرنده گفته شد و با مطالعه آگهی های طوطی و کاسکو می توانید با توجه به فاکتورها و برنامه پرورش خود تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو پرنده است. همچنین می توانید با جستجو و استفاده از ویدئوهای مختلف مانند فیلم مبارزه عروس هلندی با کاسکو و سایر ویدئوهای موجود در اینترنت، این دو پرنده را راحتتر با هم مقایسه کنید.

آیا این دو پرنده صحبت می کنند؟

در صورت آموزش و آموزش، هر دو پرنده می توانند صحبت کنند، اما کاسکو قدرت گفتار بیشتری دارد و باهوش تر است.

سوالات متداول

قدرت یادگیری کاسکو بیشتر است یا عروس هلندی؟

قدرت یادگیری کاسکو بیشتر از عروس هلندی است.

کدام یک از این دو پرنده گرانتر است؟

هزینه کاسکو بیشتر از عروس هلندی است.

رابطه جنسی با کدام یک از این دو پرنده راحت تر است؟

تعیین جنسیت عروس هلندی راحت تر از کاسکو است و کاسکو تقریبا غیرممکن است.

سن کاسکو چگونه تعیین می شود؟

گاهی سن کاسکو را با رنگ چشمانش می سنجند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا