سبک زندگی

علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟

خرید فالوور از سایت اینبو

به گفته محققان، علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد ظاهر می شود.

به گزارش سرگرمی روز به نقل از سلامت، وی اعلام کرد که رعایت نکردن بهداشت حفره دهان و دندان افراد می تواند نشانه اولیه ابتلا به آلزایمر باشد.

دکتر اسمیتا، دندانپزشک در این مطالعه، گفت: بهداشت دهان و دندان می تواند یک علامت هشدار اولیه باشد که ممکن است فردی از نوعی زوال عقل رنج ببرد.

این متخصص گفت: برخی از علائم اولیه بیماری آلزایمر مربوط به عدم مراقبت از دهان است.

سایر منابع رسمی نیز تایید کردند که افراد مبتلا به زوال عقل از بهداشت و مراقبت شخصی بی توجهی می کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده، بی توجهی به بهداشت و مراقبت شخصی را یکی از 10 علامت هشدار دهنده اولیه بیماری آلزایمر می داند.

اسمیتا هشدار داد پلاک و تارتار بیش از حد، و همچنین لثه‌ها و حفره‌های متورم یا خونریزی‌دهنده، علائم هشداردهنده بی‌توجهی و سلامت ضعیف دندان‌ها هستند.

و افزود: این موارد یا برای ما دندانپزشکان قابل مشاهده است و یا از شکایت بیمار از درد هنگام لمس یا دمیدن دندان مشهود است.

این دندانپزشک همچنین خاطرنشان کرد که ظاهر کلی فرد در تشخیص بیماری آلزایمر بسیار مهم است.

گفت: به عبارت ساده، اینها نشانه بی احتیاطی است. ما به عنوان دندانپزشک باکتری هایی مانند Porphyromonas gingivalis که با این بیماری مرتبط هستند را جدا یا شناسایی نمی کنیم و آن را به دانشمندان واگذار نمی کنیم.

اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شکل خاصی از باکتری – Porphyromonas gingivalis – که در حفره ها یافت می شود، ارتباط نزدیکی بین بیماران آلزایمر و بیماری پریودنتال دارد.

بر اساس یافته های تحقیقاتی در سال 2020، این باکتری به شدت با آرتریت روماتوئید و بیماری آلزایمر نیز مرتبط است.

اسمیتا خاطرنشان کرد که افراد می توانند با مراجعه منظم به دندانپزشک و رعایت مراحل بهداشت دهان و دندان از رشد این باکتری جلوگیری کنند.

وی گفت: بیماران باید برای معاینه و ویزیت بهداشتی به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنند تا با روند درمان همراه شده و با کاهش تعداد باکتری ها از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنند.

این کارشناس همچنین از افرادی که اعضای خانواده یا دوستانشان از آلزایمر رنج می برند خواست آنها را نزد دندانپزشک همراهی کنند تا علائم عدم رعایت بهداشت دهان و دندان را تشخیص دهند.

افراد می توانند با مراجعه منظم به دندانپزشک و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان از رشد این باکتری جلوگیری کنند.

بیماران باید به طور منظم برای معاینات و معاینات پزشکی به دندانپزشک خود مراجعه کنند تا از روند درمان پیروی کنند و با کاهش تعداد باکتری ها از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا