سبک زندگی

علائم هشداردهنده سرطان ریه

خرید فالوور از سایت اینبو

سرطان ریه یکی از شایع ترین و خطرناک ترین انواع سرطان است. زیرا تا زمانی که از طریق ریه ها به سایر قسمت های بدن سرایت نکند، معمولاً علائم قابل توجهی وجود ندارد.

به گزارش فارس به نقل از اکسپرس، بقای این نوع سرطان تا حد زیادی به گسترش سرطان در زمان تشخیص بستگی دارد، بنابراین باید به برخی از علائم که ممکن است نشانه بیماری باشد توجه کنید.

علائم سرطان ریه

یکی از علائم اصلی سرطان ریه سرفه است که اگر 2 تا 3 هفته طول بکشد و از بین نرود می تواند نشانه سرطان ریه باشد.

سایر علائم اصلی سرطان ریه عبارتند از: سرفه مداوم که با گذشت زمان بدتر می شود، عفونت قفسه سینه که مدام عود می کند، سرفه خونی، درد هنگام تنفس یا سرفه، و تنگی نفس مداوم، خستگی مداوم یا کاهش انرژی، بی اشتهایی یا غیر قابل توضیح کاهش وزن.

علل سرطان ریه

بیشتر موارد سرطان ریه ناشی از سیگار کشیدن است، اگرچه افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند نیز می توانند به این بیماری مبتلا شوند.

بر اساس یافته‌های انجمن بریتانیایی تحقیقات سرطان، از هر 10 مورد سرطان ریه، هفت مورد ناشی از سیگار کشیدن است و این شامل افرادی می‌شود که دود سیگار را استنشاق کرده‌اند.

یک مطالعه نشان داد که زندگی در مناطقی با سطوح بالای گازهای دی اکسید نیتروژن که بیشتر توسط دود ماشین و سایر وسایل نقلیه تولید می شود، خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حدود 33 درصد افزایش می دهد. برخی از مواد مانند آزبست، سیلیس و کادمیوم و همچنین ترکیبات ژنتیکی نیز می توانند خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش دهند.

راه های درمان سرطان ریه

رایج ترین گزینه های درمانی سرطان ریه شامل جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی و ایمونوتراپی است که بسته به مرحله تشخیص، ممکن است این روش های درمانی به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا