سبک زندگی

علائم و راه درمان بیماری دلشوره و اضطراب

خرید فالوور از سایت اینبو

اضطراب و افسردگی ممکن است ساده و بی ضرر به نظر برسند، اما مخفیانه بر هر قسمت از بدن شما تأثیر می گذارند و می توانند در یک لحظه شما را زمین گیر کنند.

به گزارش سرگرمی روز، سبک زندگی، محیط اجتماعی و شرایط اقتصادی هر منطقه از عوامل مهم استرس افراد است. امروزه مکانیزه شدن کار باعث شده است که بیشتر فعالیت ها با نیروی ذهنی انجام شود و قدرت بدنی کمتر مفید باشد.

این مشکل باعث می شود افراد با مشکلات روحی زیادی مواجه شوند که یکی از مشکلات اصلی آن مشکل افسردگی و تنش های روانی است. از جمله این عوارض، دل درد، سوزش سر دل، گرفتگی عضلات، سوء هاضمه، سوزش سر دل یا لرزش ماهیچه ها و ناخن جویدن نمونه هایی از عوارض سوزش سر دل هستند.

علائم فیزیکی اضطراب و افسردگی

لرزش و گرفتگی یا اسپاسم عضلانی

احساس سفتی یا پری در گلو یا قفسه سینه

تنگی نفس و افزایش ضربان قلب

سرگیجه یا سبکی سر

عرق سرد و دست های خیس

دردهای عضلانی

خستگی شدید

مشکلات خواب (مشکل در به خواب رفتن یا بیدار ماندن برای مدت طولانی یا احساس ناراحتی در به خواب رفتن)

عدم راحتی، بی قراری، تحریک پذیری بیش از حد

او بیش از حد نگران است

ترس دائمی از اینکه اتفاق بدی قرار است بیفتد یا احساس اینکه دنیا رو به پایان است

ناتوانی در تمرکز و احساس اینکه دارید همه چیز را فراموش کرده اید

محلول اسید

هیچ درمان قطعی برای افسردگی وجود ندارد، اما رفتار خود فرد می تواند بهترین درمان باشد. در زیر به برخی از این رفتارهای درمانی اشاره می کنیم. کار با شبکه های مجازی می تواند یکی از ترسناک ترین و منحرف کننده ترین عوامل برای افراد باشد. بعید نیست که حذف اکانت در اینستاگرام یا یک شبکه مجازی دیگر تا حدودی از استرس و نگرانی شما بکاهد. روش هایی که در زیر قصد داریم در مورد آنها صحبت کنیم، روش های تایید شده ای هستند که به راحتی می توانید از آنها بهره ببرید.

با تغییر افکار خود کنترل قلب خود را در دست بگیرید

همه چیز از یک فکر شروع می شود که اولین نشانه آن این است که احساس می کنید تمام ماهیچه های بدنتان سفت شده اند اما کنترل این احساس در دستان شماست.

اول از همه جلوی افکار منفی خود را بگیرید و به آنها سبزی اضافه نکنید. آگاهانه افکار خود را کنترل کنید و روی آنها تمرکز کنید. شما می توانید ادراکات پذیرنده و مثبت تری در مورد وضعیت بحرانی که برای شما اتفاق افتاده ایجاد کنید. وقتی بتوانید تفکر خود را تغییر دهید، خلق و خوی شما به همان سرعت تغییر خواهد کرد.

در شرایطی که احساس غم و اندوه دارید، اگر تنها باشید این احساس را بیشتر تغذیه می کنید، اما اگر با دوستان و اعضای خانواده خود وقت بگذرانید و احساسات خود را با آنها در میان بگذارید، از نگرانی خود کاسته و سعی می کنید احساسات خود را با آنها در میان بگذارید. فرد مثبت و آرام

زیرا در این مواقع یک فرد آرام و مثبت می تواند با کلمات مثبت شما را آرام کند و از نگرانی شما بکاهد. سعی نکنید تنها بمانید و حتما خود را در موقعیت های استرس زا محاصره کنید تا دچار افکار منفی نشوید.

ورزش را فراموش نکنید، اگر دائماً اکسیژن و هوای تازه دریافت کنید، در تقویت روحیه و اعتماد به نفس شما تأثیر بسزایی دارد و افکارتان را تقویت می کند.

در مواقع استرس کنترل کلمات را از دست ندهید

شاید تا به حال متوجه این مشکل نشده باشید، اما همانقدر که یک فکر بد و منفی می تواند باعث تپش قلب شود، استفاده از کلمات نادرست می تواند این مشکل را شدیدتر کند.

در یک موقعیت استرس زا و در موقعیتی که شخص یا چیزی را دلخراش می بینید، مراقب کلماتی که می گویید باشید.

باید از جملاتی مانند: می ترسم اتفاقی افتاده باشد و احساس بی حوصلگی می کنم و غیره که درد دل و نگرانی شما را بیشتر می کند دوری کنید.

جایگزینی این جملات با جملاتی که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و… کمک زیادی به رفع ناراحتی شما می کند.

چند روش دیگر برای درمان اضطراب و استرس

1. ابتدا ترس و اضطراب خود را در مورد موقعیت تشخیص دهید و بپذیرید که آن اضطراب را دارید و برای رویارویی با آن موقعیت برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر همیشه نگران مشکلات مالی هستید، یک برنامه پس انداز یا بودجه جداگانه ایجاد کنید.

2. به مشکلات گذشته خود فکر نکنید. تغییراتی در موقعیت ایجاد کنید که به شما احساس راحتی بیشتری می‌کند و به شما اجازه می‌دهد بر مشکلات غلبه کنید.

3. با روح و جسم خود مهربان باشید.

4. سعی کنید با ورزش و ماساژ شدید تنش را از بین ببرید.

5. از تکنیک های تمدد اعصاب استفاده کنید.

6. اگر مشکل خواب دارید استراحت کافی داشته باشید و به پزشک مراجعه کنید.

7. از کافئین، شکلات و نیکوتین خودداری کنید.

8. ذهن خود را با سوالات مثبت و غیر اضطرابی مشغول کنید.

9. برای تفریح ​​برنامه ریزی کنید، مانند تماشای یک فیلم کمدی، پیاده روی یا بالا رفتن از کوه.

10. برنامه روزانه دارید، کار زیاد یا کم تحرکی در طول روز می تواند باعث افزایش اضطراب شما شود.

11. علائم اضطراب خود را یادداشت کنید و گاهی به همسر یا دوست صمیمی خود بگویید، گاهی صحبت با یک دوست اضطراب شما را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا