سبک زندگی

علائم گردش خون ضعیف

خرید فالوور از سایت اینبو

اگر گردش خون ضعیف باشد، خونی برای شما باقی نمی ماند. دست ها و پاهای شما مثل گذشته گرم و قوی نیستند و خیلی خسته می شوید. با دانستن علائم و راه های درمان گردش خون ضعیف، به بدن خود برسید. گردش خون ضعیف سرآغاز بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر است.

به گزارش سلامت نیوز، علائم معمولا پس از گسترش کامل بیماری ظاهر می شود که می تواند بسیار خطرناک و درمان آن سخت باشد.

چه عواملی باعث گردش خون ضعیف می شود؟

گردش خون ضعیف به دلیل شرایط مختلفی ایجاد می شود که شایع ترین آنها آترواسکلروز و بیماری شریان محیطی (PAD) است.

گردش خون ضعیف می تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و حتی مرگ شود.

علائم گردش خون ضعیف، اغلب در دست ها و پاها، عبارتند از:

درد پا هنگام راه رفتن:

یک علامت رایج گردش خون ضعیف است. که معمولاً درد یا گرفتگی در پاها یا عضلات است. این زمانی اتفاق می افتد که راه می روید، از پله ها بالا می روید یا فعالیت های فیزیکی مشابهی انجام می دهید.

این حالتی است که به آن لنگش متناوب نیز می گویند و یکی از علائم گردش خون ضعیف است.

بی حسی و ضعف:

بازوها یا پاهای شما ممکن است به طور ناگهانی احساس ضعف یا خستگی کنند، که ممکن است هنگام حرکت یا حتی در حالت نشسته اتفاق بیفتد.

اگر این ضعف و بی حسی به طور ناگهانی ایجاد شود و عضلات شما را درگیر کند، احتمالاً به دلیل تصلب شرایین، گردش خون ضعیفی در مغز دارید. گردش خون ضعیف در شریان هایی که خون را به مغز می رسانند می تواند باعث سکته شود.

سرماخوردگی و تورم:

اگر مدام احساس سردی و تورم دست‌ها و پاها بدون هیچ دلیل مشخصی دارید، این نشانه گردش خون ضعیف است. سردی دست ها و پاها به دلیل گردش خون ضعیف معمولاً به صورت سردتر بودن یک دست یا پا نسبت به دست دیگر ظاهر می شود.

زخم های التیام نیافته:

علائم شایع زخم در پا یا دست است که بهبود نمی یابد. همچنین ممکن است متوجه شوید که زخم یا عفونت روی دست و پای شما بسیار آهسته بهبود می یابد.

حتی ممکن است متوجه شوید که موهای روی بازوها و پاهای شما شروع به ریزش می کنند یا کندتر از حد معمول رشد می کنند. مو همچنین می تواند به آرامی روی انگشتان پا رشد کند.

تغییر رنگ پوست:

گردش خون ضعیف می تواند باعث تغییر رنگ پوست دست، پا و دست شود. حتی ممکن است متوجه شوید که به نظر می رسد پوست شما “درخشنده” است. پاهای شما ممکن است رنگ پریده یا آبی به نظر برسند که به دلیل گردش خون ضعیف و کمبود اکسیژن به اندام ها است.

نبض ضعیف در پاها:

گردش خون ضعیف و سفت شدن رگ ها باعث ضعیف شدن نبض در پاها می شود. وقتی بخشی از بدن نبض ضعیفی دارد، به دلیل جریان خون ضعیف در آن قسمت است.

رایج ترین روشی که پزشکان برای تشخیص مشکلات جریان خون استفاده می کنند، بررسی نبض در پاها و کشاله ران است.

درد قفسه سینه:

درد قفسه سینه و سایر علائم حمله قلبی علائم گردش خون ضعیف در شریان های قلب هستند. اگر درد قفسه سینه دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید تا از بروز مشکل جدی جلوگیری کنید.

ناتوانی جنسی در مردان:

ناتوانی جنسی یکی دیگر از نشانه های گردش خون ضعیف است. ناتوانی جنسی می تواند ناشی از خون رسانی ضعیف به کشاله ران یا زیر ناحیه تناسلی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا