سبک زندگی

علت اصلی بیماری نرمی استخوان کمبود این ویتامین است

خرید فالوور از سایت اینبو

دکتر پیمان اشراقی با بیان اینکه راشیتیسم در کودکان دچار سوءتغذیه بیشتر دیده می شود، اظهار داشت: راشیتیسم در کودکان مبتلا به سوء تغذیه بیشتر است. اما در بزرگسالان نیز بروز می کند، خاطرنشان کرد: علت اصلی راشیتیسم کمبود ویتامین D است اما کمبود کلسیم نیز در ترشح بیشتر هورمون پاراتیروئید نقش دارد.

به گزارش سرگرمی روز، فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان گفت: ویتامین D برای جذب کلسیم در روده مورد نیاز است. با کمبود این ویتامین، کلسیم جذب نمی شود و در این حالت استخوان ها و دندان ها آسیب می بینند. اگر این وضعیت شدید باشد، ماهیچه ها نیز ضعیف می شوند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در نوزادانی که مادرانشان به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نگرفته اند، نوزادانی که به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نگرفته اند و نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری دچار کمبود ویتامین D بوده اند، احتمال ابتلا به پوکی استخوان بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: نرمی یا دردناک بودن استخوان ها، نقص در رشد دندان ها و پوسیدگی زودرس، ضعف عضلانی، افزایش احتمال شکستگی استخوان، کمبود کلسیم در خون، نرمی غیرمعمول جمجمه در نوزادان، خم شدن و نقص در استخوان سازی از جمله موارد است. علائم راشیتیسم یا نرمی استخوان ها گفت: آزمایش خون و تصویربرداری استخوان از روش های تشخیص این بیماری است.

در نهایت دکتر اشراقی به افسردگی کمر، صافی کف پا، بدشکلی پا و … می پردازد. از جمله عوارض پوکی استخوان است و تاکید می کند: راشیتیسم با استفاده از رژیم غذایی مناسب و سرشار از ویتامین D و فسفات (کره، تخم مرغ، شیر، جگر ماهی چرب)، جذب ویتامین D از طریق نور خورشید و استفاده از قرص های ویتامین D3 بر اساس درمان می شود. نظر به دکتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا