آشپزی

علت و راه حل رفع تلخ شدن خورش قیمه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

علت و راه حل تلخی خورش قیمه

خورش قیمه یکی از خورش های پرطرفدار ایرانی است و بزرگترین مشکل آشپزهای مبتدی و تازه کار تلخ شدن قیمه است. در این مقاله به مواردی مانند علت تلخی و راهکارهای رفع تلخی خورش قیمه می پردازیم. چه فایده ای دارد؟ همراه باشید

تلخی خورش قیمه با لیمو عمانی

مهم ترین دلیل تلخی خورش لیمو عمانی است، البته از آنجایی که لیمو عمانی طعم بسیار خوبی به خورش می دهد، نمی توان از آن چشم پوشی کرد. لیمو عمانی در خورش قیسی مانند شمشیر دولبه است یعنی اگر درست استفاده شود خورش را بسیار خوش طعم می کند اما اگر نادرست استفاده شود طعم خورش را تلخ و غیر قابل خوردن می کند.

دلیل تلخی خورش قیمه با لیمو عمانی

اگر لیمو عمانی زیاد در خورش بنشیند، خورش قیمه را تلخ می کند و هر چه زودتر به خورش اضافه شود، تلخی بیشتری در طعم خورش ایجاد می کند. روش های مختلفی برای تهیه خورش لیمو عمانی وجود دارد، اما برای اینکه خورش تلخ نشود، در ادامه به این روش ها می پردازیم.

1) استفاده از پودر لیمو عمانی

اگر مقدار کمی پودر لیمو عمانی را در خورش خود استفاده کنید، خورش شما کمی طعم لیمو عمانی را به خود می گیرد، اما این روش ایراداتی دارد. اول اینکه طعم لیمو عمانی بهتر از پودر لیمو عمانی است و دوم اینکه پودر لیمو عمانی رنگ خورش را تیره می کند.

۲) استفاده از لیمو عمانی خیس خورده

در این محلول می توانید لیموهای عمانی را با چنگال سوراخ کرده و در آب خنک قرار دهید تا تلخی آنها گرفته شود سپس به خورش اضافه کنید. این محلول یک ایراد بزرگ نیز دارد و آن این است که آب تلخی لیمو عمانی و همچنین اسیدی آن را از بین می برد.

3) استفاده از لیمو عمانی نصف شده

راه حل بعدی استفاده از لیمو عمانی نصف شده است که پیشنهاد می کنیم. لیموهای عمانی را از وسط نصف کنید سپس دانه ها را جدا کرده و در 20 دقیقه آخر پخت به قابلمه اضافه کنید. با این روش لیمو عمانی طعم بسیار خوبی به خورش شما می دهد.

4) نگران تهیه لیمو عمانی نباشید!

راه حل نهایی این است که استفاده از لیمو عمانی را متوقف کنید، که من فکر می کنم واقعا شرم آور است که طعم خوبی را از دست بدهیم. می توانید به جای لیمو عمانی آبغوره یا تمر هندی را جایگزین کنید، البته باز هم می گویم هیچ چیز جایگزین طعم لیمو عمانی در خورش قیمه نمی شود.

تلخی خورش را با قیمه از بین ببرید

تا حالا سعی کردیم غذامون تلخ نشه ولی در آینده به این می پردازیم که چطور تلخی خورش قیمه رو کم کنیم یا کاملا حذف کنیم، اگر خورش قیمه تلخ شد با ما همراه باشید.

استفاده از سیب زمینی

اگر متوجه تلخی خورش شدید، سریع یک سیب زمینی بزرگ را پوست بگیرید و داخل خورش بیندازید. پس از پخته شدن خورش، سیب زمینی ها را از خورش خارج کرده و دور بریزید. اگر تلخی خورش شما زیاد نیست می توانید با این روش مشکل را حل کنید.

استفاده از زعفران و شکر

اگر متوجه شدید که خورش قیچی شما خیلی تلخ است و با سیب زمینی نمی توانید تلخی آن را بگیرید، مقداری زعفران را چرخ کرده و با مقداری آب جوش دم کنید سپس به نسبت زعفران مقداری شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر شود سپس مخلوط را اضافه کنید. زعفران و شکر در ظرفی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا