سبک زندگی

(عکس) جانور عجیبی که کوسه را با «اسلایم» خفه می‌کند

خرید فالوور از سایت اینبو

این ماهیان نخستی به دلیل ظاهر غیرمعمولشان در نگاه اول عجیب به نظر می رسند. این ماهی های بدون باله و بدون فلس صورتی- چرکی بیشتر شبیه کرم های خاکی غول پیکر هستند که به اشتباه با ردیف هایی از دندان های وحشتناک بیرون زده از دهان بی آرواره شان ظاهر می شوند.

به گفته محلاتو، این حیوانات باستانی بیش از 500 میلیون سال است که در این سیاره زندگی می کنند و طول آنها به 64 سانتی متر می رسد، اگرچه شبیه به مارماهی هستند، ماهی میکسینی متعلق به نوعی ماهی به نام دهان و مکنده است. آنها جمجمه دارند اما آرواره ندارند.

اما هنگامی که به آنها حمله می شود، دهان کوچک شگفت انگیزترین ویژگی خود را نشان می دهد: یک ماده لجن مانند خاص که می تواند یک کوسه را از پایش بکوبد.

هنگامی که طعمه نزدیک می شود، دهان گرد ماده ای موکوس مانند را بیرون می زند تا آبشش های حیوان مهاجم را مسدود کند. تیم وینگارد، که در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، لجن دهان گرد را مطالعه کرده است، می‌گوید: «ما هرگز ماهی آبششی را ندیده‌ایم که دهان گرد را شکار کند.

(تصاویر) موجودی عجیب در اعماق اقیانوس که یک کوسه را با آن خفه می کند

هر ماهی گرد دارای غدد ویژه ای حاوی رشته های مخاطی است و می تواند 96 سانتی متر از این ماده را در هر میلی متر مربع از پوست خود نگه دارد. وینگارد می گوید: «آنها هرگز عاری از مخاط نیستند. آنها مقدار زیادی از آن را دارند.”

این توانایی خارق العاده در سال 2017 به طور تصادفی کشف شد، زمانی که یک کامیون پر از ماهی گرد در مسیر کره جنوبی – جایی که ماهی یک غذای لذیذ محسوب می شود – واژگون شد و جاده با ماده چسبنده آغشته شد.

داگلاس فاج، زیست‌شناس مقایسه‌ای و متخصص باس کوچک می‌گوید: «آن‌ها معمولاً از لجن برای محافظت از خود در برابر شکارچیان استفاده می‌کنند، اما اگر تحت فشار باشند، لجن را نیز آزاد می‌کنند، و رها شدن در بزرگراه قطعاً یک موقعیت استرس‌زا برای این ماهی‌ها است». . در دانشگاه چپمن

این موجودات عجیب از مردار تغذیه می کنند و از اجساد نهنگ های مرده یا بافت پوسیده حیواناتی که به ته دریا می افتند تغذیه می کنند. این به پاکسازی اکوسیستم و بازیافت مواد مغذی اطراف اعماق دریا کمک می کند.

دهان گردها بیشتر اوقات غذا نمی خورند، پس وقتی می خورند، دل ماتم می کنند. این ماهی ها در اسارت هر 3 تا 6 ماه یکبار تغذیه می شوند. دهان گردها بینایی ضعیفی دارند، بنابراین برای یافتن غذا به حس بویایی قوی خود متکی هستند.

4 زائده آنتن مانند در اطراف دهان آنها به آنها کمک می کند طعمه را پیدا کنند و دو جفت برآمدگی دندان مانند روی زبان کاغذ سنباده آنها به پاره کردن و حمل غذا از طریق دهان کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا