فناوری و تکنولوژی

(عکس) رکوردشکنی کوسه‌ای به نام «جینی» در شنای مهاجرت

خرید فالوور از سایت اینبو

یک کوسه ابریشمی به نام “جین” رکورد طولانی ترین شنای مهاجرت را شکست. این کوسه 27000 کیلومتر در اقیانوس آرام شنا کرد تا به زیستگاه جدید خود برسد. تقریبا شش برابر رکورد قبلی. این مهاجرت طولانی نشان می دهد که ما به اقدامات بین المللی برای حفظ بقای گونه های کوسه در معرض خطر نیاز داریم.

به گزارش دیجیاتو، این کوسه ابریشمی برای اولین بار در جولای 2021 در نزدیکی جزیره ولف در بخش شمالی منطقه حفاظت شده دریایی گالاپاگوس مشاهده شد. این منطقه در هزار کیلومتری ساحل اکوادور قرار دارد. محققان موسسه چارلز داروین سفر حماسی این جن را که 546 روز به طول انجامید، به صورت زنده دنبال کردند.

دانشمندان قبل از اینکه جنی سفر خود را آغاز کند، یک ردیاب را به او متصل کردند. این کوسه ابریشمی در سفر دریایی بزرگ خود بیش از 27600 کیلومتر را شنا می کند.

این سفر شش برابر طولانی‌ترین مهاجرت ثبت‌شده برای یک کوسه ابریشمی بود. و نشان می دهد که چگونه کوسه ها از وسعت اقیانوس های زمین بیشترین استفاده را می کنند.

یک کوسه به نام

مسیر مهاجرت جن در اقیانوس آرام. خطوط سفید مسیرهای مهاجرت و خطوط آبی مناطق حفاظت شده دریایی هستند.

مهاجرت طولانی کوسه ها

کوسه ها صدها میلیون سال است که در اقیانوس ها پرسه می زنند و به نظر می رسد مرزهایی که ما انسان ها روی نقشه ها مشخص می کنیم برای این حیوانات مهم نیست.

مسیرهای طولانی مهاجرت کوسه ها از نقاطی در آب های بین المللی می گذرد که ماهی های فراوانی دارند و به شدت صید می شوند. این بدان معنی است که زندگی کوسه های مهاجر در معرض خطر بالایی قرار دارد.

در واقع، بقای گونه های مختلف کوسه توسط انسان تهدید می شود. محققان می گویند مسیر مهاجرت کوسه ها نشان می دهد که برای نجات این حیوانات به یک واکنش و هماهنگی بین المللی نیاز است.

درک الگوهای مهاجرت و مسیرهای کوسه های ابریشمی و سایر گونه ها در منطقه تهدید کوسه در توسعه استراتژی های مدیریتی برای بازیابی جمعیت این حیوانات ضروری است.

بیش از 99 درصد از مسیر مهاجرت جن در آب های بین المللی بود. بسیار فراتر از منطقه حفاظت شده در اطراف جزایر گالاپاگوس. نکته جالب دیگر در مهاجرت جینی، مسیرهای مکرر و بسیار طولانی در جهت غرب و جنوب است. این یافته ها نشان می دهد که اقدام یک کشور در داخل آب های سرزمینی آن ممکن است برای نجات و حفظ این کوسه ها کافی نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا