اخبار روز

(عکس) چانگان Uni-Z، کراس‌اوور هیبریدی جدید چینی‌ها با قیمتی مقرون‌به‌صرفه

خرید فالوور از سایت اینبو

پس از تغییرات گسترده در وزارت امنیت در سال 1402، عباس علی آبادی وزیر جدید امنیت و معاونانش صحبت های زیادی در مورد واردات خودروهای هیبریدی و برقی داشتند. بدیهی است که چین منبع اصلی واردات خودرو ایران است و بسیاری از واردات می تواند هیبریدی یا برقی باشد.

به گزارش سرگرمی روز، شرکت چانگان که محصولات آن توسط سایپا به بازار ایران معرفی شده بود، اخیرا مدل جدیدی به نام چانگان یونی زد را معرفی کرد. این خودرو یک کراس اوور هیبریدی است که با قیمتی حدود یک میلیارد تومان در چین به فروش می رسد.

چانگان Uni-Z; ماشینی برای دهه هشتاد!

نگاهی به Changan Uni-Z، کراس اوور هیبریدی مقرون به صرفه جدید چین.

سری خودروهای UNI Changan به دلیل طراحی خلاقانه خود از دیگر محصولات این شرکت متمایز است. محصولات سری یونی چانگان نیز در لیست خودروهای وارداتی سایپا قرار دارند که البته هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده اند. جدیدترین عضو این خانواده، چانگان یونی زد، کراس اوور هیبریدی و اقتصادی است که با قیمت پایه 117.9 هزار یوان معادل یک میلیارد و 30 میلیون تومان به مشتریان چینی عرضه می شود. به گزارش چانگان، این کراس اوور با هدف تحت تاثیر قرار دادن مشتریان نسل Z (متولدین سال های 1997 تا 2012) معرفی شد.

چانگان Uni-Z یک کراس اوور میان رده است که به دلیل سقف شیب دار می توان آن را کراس اوور کوپه نیز نامید. اخیراً در بسیاری از محصولات چینی مانند Dignity (Dongfeng ix5) و Phoenix FX (Cherry Omuda 5) شاهد این سبک طراحی بوده ایم. ابعاد چانگان Uni-Z برابر با طول 4730 میلی متر، عرض 1890 میلی متر، ارتفاع 1680 میلی متر و فاصله بین دو محور 2795 میلی متر است. مانند دیگر خودروهای جدید چانگان، الگوی طراحی جلوپنجره بزرگ ذوزنقه ای شکل با چراغ های جلو یکپارچه نیز در این کراس اوور به کار رفته است.

در زیر کاپوت چانگان Uni-Z نسل جدید سیستم هیبریدی Changan Blue Core قرار دارد. این سیستم از ترکیب یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور بنزینی 98 اسب بخار و موتور الکتریکی 215 اسب بخار قدرت تولید می کند. نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی توسط یک باتری 18.4 کیلووات ساعتی تامین می شود. برد چانگان Uni-Z در حالت تمام برقی و طبق سیکل CLTC 125 کیلومتر اعلام شده است.

شتاب Changan Uni-Z با توجه به قدرت موتور الکتریکی رضایت بخش است. این کراس اوور می تواند در 7.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور 5.15 لیتر در هر صد کیلومتر است.

قیمت و ویژگی های نسخه های مختلف

نگاهی به Changan Uni-Z، کراس اوور هیبریدی مقرون به صرفه جدید چین.

قیمت Changan Uni-Z در نسخه پایه 117.9 هزار یوان است. این نوع دو کیسه هوا، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، چراغ های LED، سیستم صوتی با شش بلندگو و خنک کننده صندلی های جلو را در اختیار کاربر قرار می دهد.

مدل میان رده Changan Uni-Z حدود 124.9 هزار یوان (یک میلیارد و 91 میلیون تومان) قیمت دارد. در این نوع کیسه های هوای پرده ای و همچنین دوربین های اضافی بیشتری خواهید یافت. همچنین صندلی های جلو مجهز به گرمکن و حافظه هستند.

در نهایت به مجهزترین مدل Changan Uni-Z می رسیم که قیمت آن 131.9 هزار یوان (یک میلیارد و 152 میلیون تومان) است. این مدل مجهز به دستیار پارک و رادار نقطه کور است. در این مدل، سیستم صوتی سونی با هشت بلندگو و سیستم تصفیه هوای کابین را نیز خواهید دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا