اخبار روز

(عکس) چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟

خرید فالوور از سایت اینبو

این شرکت همچنین به داده های طراحی تیم های فرمول 1 برای تولید محصولات خود دسترسی دارد.

به گزارش پدال، آمالگام نامی شناخته شده در دنیای خودروهای مدل است که در سال 1985 تاسیس شد و بر روی مدل های معماری خاص معماران بریتانیایی و آلمانی تمرکز داشت.

بعداً کمی جلوتر رفت و نمونه اولیه یک جاروبرقی را ساخت. در سال 1995، بنیانگذار آن در گرندپری اردن شرکت کرد و با تیم فرمول 1 ویلیامز ملاقات کرد. این نشست منجر به تولید اولین مدل خودرو شد. فراری بعدها با آمالگام شروع به کار کرد و این شرکت با دستیابی به اطلاعات طراحی این شرکت ها و چندین دهه تجربه در تولید مدل های مختلف توانست مدل های منحصر به فرد و بسیار دقیقی خلق کند.

از آخرین ساخته های این برند می توان به ماکت های فراری 296 GT3 و لامبورگینی کانتاچ اشاره کرد که مونتاژ (خارج از تولید) هر کدام به ترتیب 300 و 400 ساعت زمان برد.

البته این سطح از دقت قیمت بالایی دارد. ارزان ترین محصولات آمالگام مدل های 1:18 هستند و از 700 پوند شروع می شوند. اما مدل های 1:8 جایی هستند که هنر آمالگام بهترین شکل خود را نشان می دهد. این محصولات با حداقل قیمت 7 هزار پوند موجود می باشد. به عنوان مثال، مک لارن اسپیدتیل و فراری 156 کلاسیک به ترتیب 18000 پوند و 12000 پوند قیمت دارند.

کریس لاوت، مشاور نمونه‌سازی اولیه در آمالگام، می‌گوید که خودروسازان مقدار زیادی داده را در اختیار شرکت او قرار می‌دهند تا به نرم‌افزار CAD برای آماده‌سازی مدل‌ها وارد شود. او در مورد مقایسه بین نحوه رنگ آمیزی مدل ها و خودروهای واقعی می گوید: «این سیستم یکسان است اما در مقیاس کوچکتر. سیستم یکیه رنگها یکیه…

اگرچه آماده‌سازی قالب برای مدل نهایی فرآیندی زمان‌بر است و به نوع خودرو و سطح جزئیات بستگی دارد، کریس می‌گوید میانگین زمان آن 6 هفته است.

مدل های آمالگام نه تنها از نظر رنگ و جزئیات مهندسی دقیق هستند، بلکه از نظر مواد به کار رفته در ساخت مدل نیز بسیار دقیق هستند. به گفته کریس، این شرکت تا حد امکان از مواد اولیه خودروی اصلی برای ساخت این مدل استفاده می کند، اما کارایی مواد راه راه مانند فیبر کربن و کوچک شدن 8 برابر آن برای استفاده در مدل، کار غیرممکنی است. بنابراین، برخی از مواد اصلی و برخی دیگر جایگزین می شوند.

برخی از مدل های آمالگام فقط نسخه ی نمایشی هستند، اما برخی دیگر شامل اجزایی هستند که می توانند به طور کامل باز شوند. متخصصان این مجموعه برای طراحی مدل های پیچیده تر با قابلیت باز شدن درب و چفت مجبور به طراحی لولا و بست می باشند که هم ظریف و دقیق باشد و هم وزن سایر قطعات را تحمل کند.

آمالگام یک کتابخانه بزرگ از داده های طراحی دارد که به آن اجازه می دهد حتی یک شاسی خاص از یک مدل خاص را بازسازی کند. یکی از گران ترین محصولات این مجموعه مک لارن M8 است که به درخواست مشتری خصوصی ویژگی های یک خودروی شخصی را دارد. این شاهکار کوچک 20 هزار پوند قیمت دارد.

اگر مشتری مدل خاصی را با تمام جزئیات موتور و شاسی که قبلا توسط آمالگام تولید نشده است بخواهد، قیمت مدل از 50000 پوند به 150000 پوند افزایش می یابد.

می توانید تصور کنید با افزایش مدل ها (مانند مرسدس-پتروناس مدل فرمول 1 که با نسبت 1:4 تولید می شود) روند تولید آسان تر می شود! کریس در مورد آن می گوید: منطقی است، بله. اما البته با بزرگ‌تر شدن مدل، می‌توانیم وارد جزئیات بیشتر شویم… از نظر تئوری بله، اما هنوز باید تا حد امکان جزئیات را اضافه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا