آشپزی

غذاهای ایرانی بسیار لذیذ با دستورپخت ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

غذای ایرانی

از آنجایی که ما ایرانی ها به غذا اهمیت ویژه ای می دهیم، غذاهای ایرانی دسته های مختلفی را شامل می شود. البته همانطور که مطمئنا می دانید تهیه اکثر غذاهای اصیل ایرانی زمان زیادی می برد. در این مقاله سعی داریم لیست کاملی از غذاهای ایرانی را برای شما گردآوری کنیم. برای دیدن آموزش هر دستور، کافیست روی عکس آن کلیک کنید.

لیست کامل غذاهای ایرانی

شماره 1: زرشک پلو با مرغ

برای شماره یک این لیست یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی را انتخاب کرده ایم. مرغ پلو زرشک یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که معمولا برای مهمانی ها و میهمانی ها تهیه می شود.

شماره 2: لوبیا پلو

لوبیا پلو یکی از پیشتازان در رده غذاهای پلو در بین ایرانیان است. این غذای خوشمزه را می توانید به شکل گیاهی یا با گوشت به دلخواه درست کنید.

شماره 3: عدس

عدس پلو علاوه بر اینکه یکی از غذاهای محبوب برنجی در بین ایرانیان است، یک غذای مناسبتی نیز محسوب می شود که در مناسبت های خاص به عنوان نذری سرو می شود.

شماره 4: چالوگوشت

چلو گوش از آن دسته غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و همه کسانی که عاشق غذاهای گوشتی هستند عاشق این غذای خوشمزه و گران قیمت هستند.

شماره 5: چالوگوشت

این عدد شباهت زیادی به چلو بوش دارد. باگالی پلو با ماهیچه یکی از غذاهای قدیمی و بسیار خوش طعم ایرانی است که در بین دوستداران پلو بسیار محبوب است.

شماره 6: ته مرغ

Chicken Techin نیز در دسته غذاهای برنجی قرار می گیرد. این غذای خوشمزه یکی از پرطرفدارترین غذاهای این دسته است و معمولا در مهمانی ها سرو می شود.

شماره 7: خورش قیمه

برای این موضوع یکی از خورش های محبوب و بسیار خوشمزه ایرانی را آماده کرده ایم. قیمه خام که از مناسبت ها و نذری ها نیز محسوب می شود، مانند عدس پلو.

شماره 8: آبگوشت (دیزی)

خب دستور هر چی باشه نوبت آب خوری هاست و همه می دونیم که معروف ترین و پرطرفدارترین آبغوره بین ایرانی ها دیزی یا آبغوش هست.

شماره 9: هویج پیلاو

هویج پلو یکی از غذاهای سریع و خوشمزه است که در دسته غذاهای پلو و چلویی قرار می گیرد. این غذای لذیذ با کمی تغییر تقریبا نسخه محدود برشک پیلو با مرغ است.

شماره 10: سوپ سبزیجات

یک خورش قورمه سبزی بسیار پرطرفدار و فوق العاده که نیازی به معرفی ندارد و کمتر ایرانی پیدا می کنیم که این خورش خوشمزه را دوست نداشته باشد.

شماره 11: خورش بامیه

بامیه یکی دیگر از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که به اندازه خورش کرفس محبوبیت دارد. یعنی حد وسط نداره یا عاشق خورش بامیه هستیم یا بدمون میاد!

شماره 12: تابه کبابی

بسیاری از ما ممکن است فکر کنیم که سرخ کردن تابه یک غذای جدید است. اما باید بدانید که این کباب در گذشته با کمی تغییر و نام کباب دیقی مهمان سفره های ما ایرانیان بود.

شماره 13: کلفت گوشت

کتلت گوشت که به شامی کباب نیز معروف است یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که مطمئنا جایگاه ویژه ای در بین غذاهای ایرانی دارد.

شماره 14: اکبر جوهه

اکبر مرغ یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است که قدمتی طولانی دارد و مطمئنا می توان آن را در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار داد.

شماره 15

خوب، وقت آن رسیده است که سوپ ها را که یکی از محبوب ترین غذاها در بین ساکنان کشورمان هستند، دسته بندی کنیم. هیچ کس در بالای لیست این دستبند به جز سوپ ماکارونی محبوب!

شماره 16

نارگیل مرغ راشی یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشورمان است که در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. این کوکوی خوشمزه را می توانید با سبزیجات یا بدون آن درست کنید.

شماره 17

خورش بادمجان یکی از خورش های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به خورش قیمه دارد و یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود.

شماره 18

خورش لوبیا سبز یکی از خورش های قدیمی و بسیار خوش طعم ایرانی است که در دستورهای مختلفی تهیه می شود.این خورش معمولا با گوشت قرمز یا مرغ درست می شود.

شماره 19

آش بامیه یکی از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که شاید برای بسیاری از ایرانیان امروزی شناخته شده نباشد. این غذای خوشمزه بیشتر در جنوب کشورمان طبخ می شود.

شماره 20

قیسی لپلو یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که در بین ایرانیان به نام های مختلف شناخته می شود، این غذا ترکیبی از پلو و قیسی کم آب است که مخلوط و خورش می شود.

شماره 21

کلم جوش که به کلم جوش نیز معروف است یکی از غذاهای اصیل و لذیذ کشورمان است که در شهرهای مختلف با ترکیب ها و دستور پخت های مختلفی تهیه می شود.

شماره 22

آش شیل کلامکار یکی از قدیمی ترین سوپ های ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان به نام های مختلف شناخته می شود، اگر به آش های غلیظ و کش علاقه دارید این غذا را امتحان کنید.

شماره 23

سیب پلو یکی از غذاهای اصلی و لذیذ کشورمان است که منشا آن کرمانشاهی است و به دلخواه می توانید آن را با مرغ یا گوشت سرو کنید.

شماره 24

بزقرمه یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است که بسیار خوش طعم است و از آبگوشت های شهر کرمان به شمار می رود.

شماره 25: خورش مسما غور

برای این شماره از لیست یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین خورش های ایرانی را انتخاب کرده ایم که می توانید خیلی راحت آن را تهیه کنید. اگر به مانجی ترش علاقه دارید، امتحان گوروش مسما را از دست ندهید.

شماره 26: اصفهانی بریانی

برای این موضوع یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی را انتخاب کرده ایم که هم غذای آبکی محسوب می شود و هم غذای نونی. بریانی اصفهانی یکی از غذاهای پرطرفدار و سنتی کشورمان است که طعمی خاص و جذاب دارد.

شماره 27: گور پالو

لوبیا چیتی را در قابلمه بریزید و آب را اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بپزد. برای برنج آب بجوشانید و برنج خیس خورده را به همراه کره و نمک اضافه کنید و بعد از 6-7 دقیقه آبکش کنید. برای درست کردن قابلمه از نان یا سیب زمینی استفاده کنید و برنج نیم پز را روی آن بریزید و با حرارت ملایم بپزید. مرغ را با پیاز و آرد سوخاری در غذاساز مخلوط کرده و پس از یک ساعت قرار گرفتن در یخچال به شکل گردویی در آورده و تفت می دهیم. بعد از افزودن زعفران به مرغ سرخ شده، لوبیا چیتی پخته شده را با پوره گوجه فرنگی تفت دهید و سپس گوشت قلکالی و غور را اضافه کنید. در آخر برنج دم کرده را با مخلوط گوشت و لوبیا مخلوط کرده و با خلال زرشک و پسته تزیین کنید.

غذای ایرانی

دوستان عزیز به مرور زمان این مطلب کاملتر می شود و غذاهای جدیدی به این لیست اضافه می شود. برای اینکه لیست غذاهای خود را کاملتر کنید می توانید از آموزش های زیر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا