سبک زندگی

غذاهای ضد التهاب: ۱۲ ماده غذایی برای مبارزه با درد و التهاب

خرید فالوور از سایت اینبو

آینده غذاهای ضد التهابی غذاهای مغذی هستند که کمبود ویتامین را جبران می کنند، درد را کاهش می دهند و التهاب را بهبود می بخشند. اکثر این مواد غذایی به راحتی در دسترس هستند و برخی از آنها تا به حال نادیده گرفته شده اند و حتی برخی طعمی دارند که شما دوست دارید. حال در این مطلب به معرفی این خوراکی های ضد التهاب به همراه خواص آن ها می پردازیم.

1 – روغن زیتون: یک مسکن طبیعی
به گفته سرگرمی روز، تحقیقات انجام شده در دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد که مواد شیمیایی اولئوکانتال موجود در روغن زیتون (خام) آنزیم‌های التهابی را به همان روشی که ایبوپروفن روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد، مهار می‌کند. می توانید روی سبزیجات و سالاد خود روغن زیتون بپاشید و به جای کره یا مارگارین روی نان از روغن زیتون استفاده کنید.

2 – آناناس: یک ضد التهاب قوی برای آرتریت و درد مفاصل
بروملین یک پروتئین آنزیمی گوارشی است که این میوه استوایی را به یکی از محبوب ترین غذاهای ضد التهاب تبدیل می کند. تحقیقات نشان می دهد که خوردن آناناس می تواند باعث کاهش درد در بیماران مبتلا به آرتریت و آرتریت زانو و تورم در بیماران مبتلا به سندرم تونل کارپال شود.
3- سیب: سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهابی است

این میوه محبوب تنها یکی از غذاهای ضد التهابی است که تورم را کاهش می دهد زیرا حاوی کوئرستین، یک آنتی اکسیدان ضد التهابی است. به همین دلیل است که می گویند اگر روزی یک سیب بخورید از مراجعه به پزشک اجتناب می کنید.

غذاهای ضد التهاب: 12 غذا برای مبارزه با درد و التهاب
4 – دانه ها و مغزها: کاهش حساسیت به درد
غذاهای غنی از اسید آمینه تریپتوفان می توانند حساسیت درد را تنها یک ساعت پس از مصرف کاهش دهند. غذاهای غنی از تریپتوفان عبارتند از فندق، دانه های کنجد، تخمه آفتابگردان، لبنیات، سویا، غلات کامل، برنج، لوبیا و عدس.
5 –اسفناج: منبع کاروتنوئیدهای ضد التهابی است
سبزیجات برگ سبز مانند کرفس، اندیو، سبزی چغندر، اسفناج، کاهو و کلم بروکلی غذاهای ضد التهابی هستند زیرا حاوی کاروتنوئیدهای ضد التهابی هستند که رنگدانه های گیاهی هستند که رنگ سبز و نارنجی را در گیاهان ایجاد می کنند.
6 – شکلات تلخ: یک لذت ضد التهابی
بله درست متوجه شدید، غذای مورد علاقه شما در لیست غذاهای ضد التهابی است! شکلات تلخ حاوی مواد شیمیایی است که التهاب را در بدن کاهش می دهد. بر اساس مطالعه‌ای که در مقیاس بزرگ در ایتالیا انجام شد، افرادی که هر سه روز یک تکه مربع شکلات تلخ می‌خوردند، در مقایسه با افرادی که اصلاً شکلات نمی‌خوردند، میزان پروتئین مرتبط با التهاب را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.
7- برنج قهوه ای: درد سندرم روده تحریک پذیر را تسکین می دهد
برنج قهوه ای و سایر غلات کامل می توانند در مبارزه با درد سندرم روده تحریک پذیر مفید باشند. غلات کامل نیز منبعی از منیزیم هستند که به نظر می رسد با کمک به آرامش اعصاب، رگ های خونی و ماهیچه ها، دفعات میگرن را کاهش می دهد. نتیجه مثبت دیگر: طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد، زنانی که برنج قهوه ای می خورند نسبت به کسانی که کمتر از این ماده غذایی مصرف می کنند، کمتر دچار چاقی می شوند.
8 – انگور: سرشار از رسوراترول ضد التهابی است
برای دریافت دوز رسوراترول، یک ماده ضدالتهابی که آنزیم های ضد التهابی را به همان روشی که آسپرین انجام می دهد، مهار می کند، چند عدد انگور بخورید.
9- نارنجی: خطر ابتلا به آرتریت را کاهش می دهد
محققان انگلیسی که رژیم غذایی 25000 نفر را مورد بررسی قرار دادند دریافتند افرادی که غذاهای حاوی مواد شیمیایی طبیعی موجود در پرتقال و سایر میوه های نارنجی رنگ مانند زردآلو و شلیل مصرف می کنند، کمتر به بیماری التهابی دردناک مفصلی مبتلا می شوند.
غذاهای ضد التهاب: 12 غذا برای مبارزه با درد و التهاب
10 – آلبالو: با آنتوسیانین درد مفاصل را تسکین می دهد
گیلاس حاوی مواد شیمیایی به نام آنتوسیانین است که رنگ آبی و قرمز را به آن می دهد و مانند قرص های آسپرین بر التهاب اثر می گذارد. تمشک و توت فرنگی نیز غذاهای ضد التهابی هستند.
11 – پیاز و سیر: آنتی اکسیدان های ضد التهابی
غذاهای ضد التهابی این خانواده از سبزیجات چلیپایی سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهابی، ترکیبات گوگردی است که سیستم ایمنی را تحریک می کند تا همه چیز را در حالت خوب نگه دارد.
12 – چای سبز و سیاه: مبارزه با التهاب و بیماری های مزمن
چای سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئید است که می تواند به مبارزه با آسیب سلولی که شرایطی مانند آرتریت را بدتر می کند، کمک کند. همچنین حاوی یک ماده شیمیایی است که با التهاب مبارزه می کند، بنابراین یک فنجان چای سبز را به جای یک فنجان قهوه جایگزین کنید.
منبع: rd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا