اخبار روز

غول‌های ژاپنی با هم خودروی برقی می‌سازند

خرید فالوور از سایت اینبو

دو خودروساز ژاپنی رقیب، نیسان و هوندا، اخیرا اعلام کردند که در حال بررسی یک شراکت استراتژیک برای تولید قطعات کلیدی برای استفاده در خودروهای الکتریکی و هوش مصنوعی هستند.

به گزارش اقتصاد جهانی، در شرایطی که شرکت های خودروسازی ژاپنی با رقابت شدید شرکت هایی مانند BYD در چین، تسلا و سایرین مواجه هستند، این همکاری می تواند هزینه های آنها را در زمینه توسعه و تولید خودروهای برقی کاهش دهد. به طور بالقوه به این دو شرکت کمک کنید.

بر این اساس نیسان در تولید این خودروها با مدل تمام برقی «نیسان لیف» پیشگام شد. اما در مواجهه با رقابت فزاینده از سوی رقبای جدید و زیرک تر، در کنار سایر رقبای قدیمی با چالش هایی مواجه شد.

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره گفت: بازیکنان نوظهور بسیار تهاجمی هستند و با سرعتی باورنکردنی در این زمینه در حال پیشرفت هستند. تا زمانی که به خرد متعارف و رویکردهای سنتی پایبند باشیم، نمی توانیم به پیروزی در این رقابت فشرده امیدوار باشیم.

در همین حال، داده های این شرکت نشان می دهد که هوندا از نظر فروش از سایر رقبای خود عقب است و سهم این شرکت از خودروهای باتری دار کمتر از 0.5 درصد از فروش جهانی این شرکت است که حدود 2.8 میلیون خودرو در It was first 9 است. ماه های 2023

توشیهیرو میبه، مدیرعامل این شرکت می گوید: نیسان و هوندا تفاهم نامه ای غیر الزام آور برای بررسی زمینه های همکاری بالقوه امضا کرده اند، اما دامنه این همکاری هنوز مشخص نشده است.

اوچیدا، مدیرعامل نیسان افزود: هوندا آمادگی خود را برای همکاری در نقاط مختلف چه در ژاپن و چه در خارج از کشور اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نیسان با شرکت هایی مانند رنو و میتسوبیشی موتورز همکاری می کند. اما این اتحاد و همکاری تحت تأثیر همکاری احتمالی با هوندا قرار نخواهد گرفت. نیسان همچنین در زمینه تولید خودروهای برقی عمدتاً در اروپا با رنو همکاری می کند. نیسان میکرا الکتریکی از ساختار مشابه رنو 5 جدید بهره می برد و در همان کارخانه در شمال فرانسه تولید می شود.

اما نیسان و رنو سال گذشته اتحاد دیرینه خود را کاهش دادند و رنو از آن زمان با شرکای جدیدی مانند جیلی چین قراردادهایی امضا کرده است.

اوچیدا افزود: نیسان و هوندا آماده همکاری با شرکای موجود در صورت ایجاد فرصت های جدید برای همکاری هستند. در همین حال، هوندا قصد دارد تا سال 2040 نسبت تولید خودروهای برقی و پیل سوختی را چند برابر کند، هرچند که به گفته نمایندگان این دو شرکت، هنوز توافقی در مورد میزان سرمایه گذاری مشترک در این زمینه حاصل نشده است.

سیجی سوگیورا، تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی توکیو توکیو، گفت: این تفاهم نامه به دو شرکت شش سال فرصت می دهد تا در زمینه تولید خودروهای الکتریکی با یکدیگر همکاری کنند. به نظر من، این دو شرکت به جای انجام هرگونه اقدام عجولانه، سعی در بررسی احتمالات مختلف همکاری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا