فناوری و تکنولوژی

فضا؛ یک عاشقانه سخت

خرید فالوور از سایت اینبو

مدیرعامل یکی از شرکت های فعال در حوزه فضا، صنعت فضایی را عاشقانه ای سخت خواند و گفت: توسعه این صنعت موجب ایجاد زیرساخت هایی برای آموزش بهتر مهندسان می شود.

به گزارش سرگرمی روز، دکتر آزاده کبریایی از اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی فضایی دانشگاه صنعتی شریف در رویداد ملی فضایی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، علت برگزاری این رویداد را اعلام کرد. برای برگزاری یک مدرسه تابستانی در روسیه گفت: در این رویداد دانش آموزان ما آماده هستند. آنها آنچه لازم بود را نداشتند. بنابراین سعی کردیم پیش رویدادهایی را برای دانش آموزان ترتیب دهیم.

وی حضور خود در علم و فناوری فضایی را مربوط به حضور در مسابقات دانش آموزی در سال 1385 دانست و یادآور شد: افرادی که در سپهر دل حوادث گام بردارند به موفقیت می رسند.

کوباریوس با بیان اینکه هر چیز دست نیافتنی معمولاً مورد علاقه و علاقه مردم است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که دانشمندان، فیلسوفان و دانشمندان برای ما مقدس هستند، زیرا آنها درباره ناشناخته ها آموزش می دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، حوزه فضایی را یک رشته عاشقانه سخت توصیف کرد و یادآور شد: آنچه در حوزه فضایی رخ داده است مانند اکتشاف زمین در قرون گذشته است.

کبری با اشاره به مسیر توسعه فضایی در کشور خاطرنشان کرد: در ایران به دنبال ساخت و پرتاب ماهواره هستیم اما در کشورهایی مانند آمریکا و روسیه می خواهند انسان را به فضا بفرستند و به دنبال راهی هستند. تا مردم به آرامی راه را به فضا هموار کنند

وی با تاکید بر اینکه صنعت فضایی دنیا چندان بزرگ نیست، گفت: تعداد شرکت های بزرگ فضایی در دنیا کم است.

مدیرعامل این شرکت فضایی با اشاره به نقل قول یکی از روسای جمهور کشور در خصوص هدف کشور برای توسعه صنایع فضایی و هسته ای گفت: توسعه این صنایع منجر به شکل گیری زیرساخت هایی می شود که منجر به تربیت مهندسان متخصص می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا