سبک زندگی

فواید ماسک زغال برای انواع پوست

خرید فالوور از سایت اینبو

فواید ماسک زغال باعث افزایش محبوبیت زغال در دنیای زیبایی و مراقبت از پوست شده است. از آنجایی که اعتقاد بر این است که زغال چوب باکتری ها و ناخالصی ها را از پوست بیرون می کشد، اخیراً زغال چوب به عنوان یک عنصر کلیدی در بسیاری از محصولات، از پاک کننده ها و شوینده های لباسشویی گرفته تا خمیر دندان و صابون استفاده می شود.

در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که چگونه زغال چوب می تواند برای انواع پوست بسیار مفید باشد.

محتوا

کربن فعال چیست؟

فواید ماسک زغال

ماسک زغال برای چه نوع پوستی مناسب است؟

نحوه استفاده از ماسک زغال

بهترین زمان استفاده از ماسک زغال است

ماسک زغال خانگی

کربن فعال چیست؟

کربن فعال که به دلیل شباهتش به سنگ کربن، زغال فعال نیز نامیده می شود، پودر سیاه رنگی است که از مواد طبیعی غنی از کربن مانند بامبو سوخته، نارگیل یا چوب درختان دیگر به دست می آید. گرمای این درختان باعث ایجاد منافذ ریز در کربن می شود. این منافذ توانایی به دام انداختن سموم و مواد شیمیایی را دارند. به عبارت دیگر، زمانی که زغال فعال روی پوست مالیده می شود، مانند یک اسفنج عمل می کند و با بیرون کشیدن ناخالصی ها، پوست را تمیز می کند.

زغال فعال قرن ها به عنوان دارو استفاده می شود و از حدود سال 2014 بسیاری از محصولات مراقبت از پوست حاوی این ماده در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است. اگرچه تحقیقات محدودی برای اثبات فواید ماسک های زغال چوب برای بهبود پوست وجود دارد، بسیاری از افراد پس از استفاده از ماسک های زغال چوب نتایج مثبتی کسب کرده اند و از پوست شفاف تر و چهره ای سالم تر لذت می برند.

فواید ماسک زغال

اگرچه تحقیقات علمی محدودی در مورد مزایای ماسک زغال فعال برای پوست وجود دارد، سطح رضایت کاربر نشان می دهد که زغال فعال پتانسیل مفیدی برای پوست دارد. در زیر به برخی از فواید ماسک زغال اشاره می شود.

سم زدایی

یکی از فواید ماسک زغال این است که پوست را سم زدایی کرده و آن را صاف و روشن تر می کند. با افزایش سطوح آلودگی محیطی، منافذ مسدود شده به رایج ترین نگرانی پوست تبدیل شده اند. کثیفی منافذ پوست شما را مسدود می کند و از تنفس پوست جلوگیری می کند. ماسک زغال به حذف ناخالصی ها از بسیاری از منافذ کمک می کند. این ویژگی ماسک زغال را به یک لایه بردار عالی برای انواع پوست، از جمله پوست های مستعد جوش های سرسیاه و آکنه تبدیل می کند.

فقط برداشتن ماسک سفت شده از روی صورت کافی است تا ثابت شود که ماسک زغال منافذ را عمیقا تمیز می کند. این ماسک تمام کثیفی ها، چربی ها، باقی مانده های آرایش و سایر آلاینده های رایج را از منافذ عمیق پوست می کشد تا پوست سالم تری داشته باشد که به راحتی نفس می کشد.

افزایش شفافیت پوست

سلول های مرده پوست و ترشحات طبیعی چربی که در نهایت روی صورت جمع می شوند، در نهایت صورت شما را کدر می کنند. ماسک صورت زغال به شما کمک می کند رنگ پریدگی پوست خود را از بین ببرید. با پاکسازی عمیق پوست گردش خون افزایش یافته و پوستی شاداب تر و تمیزتر خواهید داشت.

آکنه را بهبود می بخشد

خواص ضد باکتریایی زغال فعال در از بین بردن باکتری های مولد آکنه که باعث جوش و سایر ضایعات التهابی می شوند، موثر است. ماسک زغال با پاکسازی کامل پوست، درمان اسکار و لک های آکنه را تسهیل می کند، اندازه جوش های فعال را به حداقل می رساند و زمان مراقبت های معمول پوست را کاهش می دهد!

ماسک زغال برای چه نوع پوستی مناسب است؟

بهترین ویژگی ماسک زغال این است که برای انواع پوست کارایی دارد. این ماسک چربی اضافی پوست های چرب و مستعد لک را از بین می برد و در عین حال ترشح سبوم را کنترل می کند. دلیل دیگری برای لیز خوردن و از دست دادن آرایش صورت در تابستان های گرم وجود ندارد زیرا ماسک زغال به راحتی پوست های چرب را مات می کند.

ممکن است فکر کنید که زغال چوب فقط پوست را بیشتر خشک می کند. اما در واقع، ماسک زغال برای پوست های خشک نیز بسیار ایده آل است و با لایه برداری پوست، به عملکرد بهتر مواد آبرسان و مرطوب کننده کمک می کند.

اگر پوست حساسی دارید و نگران هستید که ماسک زغال ممکن است پوست شما را تحریک و قرمز کند، فقط مطمئن شوید که ماسک زغالی که انتخاب می‌کنید فاقد پارابن، عطر و رنگ‌های مصنوعی باشد. همچنین می توانید ماسک را روی تمام صورت خود قرار ندهید و فقط روی قسمت های دارای التهاب یا لک تمرکز کنید.

نحوه استفاده از ماسک زغال

قبل از استفاده از ماسک زغال برای اولین بار، بهتر است محصول را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید. اگر ظرف چند ساعت قرمزی یا خارش را تجربه نکردید، احتمالاً استفاده از آن روی پوست شما بی خطر است و باعث تحریک آن نمی شود.

ماسک را باید به طور یکنواخت در تمام قسمت های صورت از جمله پیشانی، گونه ها، بینی و چانه مالیده و سپس با نوک انگشتان یا برس نرم پوست را به آرامی ماساژ دهید. مطمئن شوید که ماسک زغال وارد چشم نمی شود.

سپس اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست شما خشک شود و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. شستن صورت قبل از استفاده از ماسک زغال به نفوذ بهتر مواد تشکیل دهنده ماسک به منافذ پوست کمک می کند. همچنین توصیه می شود بعد از استفاده از ماسک زغال از یک مرطوب کننده تسکین دهنده غیر کومدون زا برای محافظت از پوست استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از ماسک زغال است

از آنجایی که ماسک زغال باید حدود 15 دقیقه روی پوست بماند، بهتر است زمان استفاده از آن را در برنامه مراقبت شبانه پوست خود قرار دهید. صبح ها قبل از دوش گرفتن و شروع یک روز جدید می تواند بهترین زمان برای استفاده از ماسک زغال باشد.

توجه داشته باشید که مانند سایر ماسک های صورت، استفاده از ماسک زغال چند بار در هفته کافی است. بهتر است بیش از یک یا دو بار در هفته از ماسک زغال استفاده نکنید. اگر پوست حساسی دارید یا بعد از استفاده از ماسک زغال احساس می کنید پوستتان خشک شده است، استفاده از آن را به یک بار در هفته یا هر دو هفته یک بار کاهش دهید.

ماسک زغال خانگی

اگر بنا به دلایلی تمایلی به خرید ماسک زغال از فروشگاه ندارید، می توانید به راحتی بهترین ماسک زغال را به عنوان یک ماسک صورت خانگی سم زدایی در خانه تهیه کنید. البته باید بدانید که پودر زغال فعال برای استفاده به عنوان ماسک صورت با زغالی که برای پخت و پز استفاده می شود متفاوت است و بهتر است آن را از مراکز معتبر خریداری کنید. زغال فعال را می توان با سایر مواد مفید برای پوست ترکیب کرد، مانند تهیه ماسک صورت آرد خانگی. در زیر چند متریال را ارائه می کنیم که به خوبی با زغال ترکیب شده اند.

زغال سنگ و مس

اگر از خواص منحصر به فرد عسل برای مراقبت از پوست خود در خانه استفاده می کنید، دفعه بعد باید حتما ماسک صورت خانگی با عسل و پودر زغال را امتحان کنید. ترکیب این دو ماده اثر پاک کنندگی و شفاف کنندگی باورنکردنی روی پوست دارد. عسل دارای خواص مرطوب کنندگی است که به پوست رطوبت می بخشد و اثر زغال چوب را برای پاکسازی پوست افزایش می دهد.

زغال سنگ و سرکه سیب

اگرچه می توان از ماسک زغال به تنهایی استفاده کرد، اما افزودن سرکه سیب می تواند به پاکسازی منافذ پوست و متعادل کردن سطح pH پوست کمک کند. این ترکیب درست مانند خواص ماسک صورت زنجبیل خانگی در بهبود آکنه و شفافیت پوست موثر است.

زغال سنگ و خاک رس

خاک رس بنتونیت ناخالصی های پوست را به روشی مشابه زغال چوب حذف می کند، اما می توان از آن با زغال چوب استفاده کرد تا تولید چربی طبیعی پوست را متعادل کند و به ایجاد ظاهری روشن تر و صاف تر کمک کند. خاک رس کائولن نیز به خوبی پوست را لایه برداری می کند. در نتیجه، ترکیب آن با زغال برای بهبود پوست چرب گزینه خوبی است.

زغال سنگ و روغن های گیاهی

روغن‌های گیاهی دارویی از اسطوخودوس گرفته تا روغن دانه جوجوبا، روغن نارگیل، روغن گل رز و روغن هسته انگور، عناصر محصولات مراقبت از پوست را برای اثربخشی بیشتر به یکدیگر متصل می‌کنند و عطری آرام‌بخش ایجاد می‌کنند. آنها همچنین به نرم شدن و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست بالغ و کاهش استرس پوست کمک می کنند. اگر ماسک زغال چوب خود را در خانه درست می کنید، فراموش نکنید که مقداری روغن گیاهی به آن اضافه کنید.

آخرین کلمه

برای گرفتن بهترین نتیجه از ماسک زغال، سعی کنید ماسک مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که یک ماسک زغال خوب باید حاوی مواد طبیعی باشد و عاری از مواد شیمیایی مضر، رنگ، پارابن و عطر باشد. همچنین می توانید ماسک زغال چوب را در خانه با مواد طبیعی درست کنید. توجه داشته باشید که اگرچه زغال فعال فواید زیادی برای پوست دارد، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. بنابراین همیشه به تغییرات پوست خود توجه کنید و ماسک زغال را در زمان های مناسب اما به طور مداوم در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا