سبک زندگی

فواید یک آیه شگفت‌انگیز

خرید فالوور از سایت اینبو

حجت الاسلام سید حسین کشفی در سرگرمی روز نوشت: مرحوم علامه محمدتقی مجلسی در کتاب «لوائم صاحبقرانی» درباره فواید آیات الکرسی – پیشگیری و رفع بلاها می نویسد:

از امام جعفر صادق (علیه السلام) روایت شده است که هرگاه در خانه ای ترسیدید، پیش از خواب تسبیح فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و آیه الکرسی را بخوانید. و آنچه این مرد ضعیف در سفر به مکه به آن توجه کرد این بود که هر شب آیه الکرسی خود را دوازده مرتبه می خواندم یا خادم می خواند، آن شب همه حاجیان در سلامت بودند و اگر یک شب فراموش می کردند از آن شب تا صبح می ترسیدند. و دزدها وسایل خود را گرفتند در قافله، فریاد به آسمان رفت، و وقتی این وحشت را دیدم، وقتی دوازده بار خوانده شد، یک بار همه صداها قطع شد. و از کهکیلویه گذشتیم و کوه بسیار بود و نزدیک هزار کجاوه بود. هر روز که آیه الکرسی دوازده مرتبه خوانده می شد، قجاوه به کوه نمی افتاد و همه در امان بودند. اتفاقا روزی که از کوه بیرون آمدیم و به صحرای مسطح آمدیم، آن را به راحتی خواندم و بدبختانه شکست خوردم تا اینکه دوباره خواندم و در امان ماندیم….

و این آیه الکرسی را از بزرگ ترین معجزات حضرت سید المرسلین رضی الله عنه می دانم و در هر حادثه ای که پیش می آمد و می خواندم در عرض یک ساعت بلا برطرف می شد. و چون طولانی شد کوتاهش کردم و در آیه الکرسی و تسبیح زهرا رضی الله عنه چیزهای عجیب و داستانی طولانی دیدم. جلد 7، صفحه 417.

آیه الکرسی از نظر مصونیت از همه بلاها ثابت شده است و این اعتقاد ضعیف، کفایت این آیه برای اعجاز قرآن است. جلد 7، صفحه 395.

و این آیه فی نفسه معجزه ای از معجزات سید المرسلین رضی الله عنه در خصوص خواص و عوام است، اما خواص بر اعتبار تلفیق اصول علم الهی است. ، اما عوام از نظر حفظ، مانند همه بلایا و بلایا، تجارب خود را تکرار می کنند. مسلم است که به برکت این آیه این بلاها برطرف شد و همچنین سوره حمد به لحاظ شکلی که دارد معجزه است. و معنی مانند آیه الکرسی و فضایل این آیه بسیار است. جلد 4، صفحه 167.

از این رو حجت آن را آیه الکرسی می نامند که حق سبحانه و تعالی در این آیه بیان کرده است و من در تفسیر کل کتاب اعم از تا و حوالی العظیم به تفصیل توضیح داده ام. از آیه الکرسی و کجا و برای تطبیق همین مقدار را می خواهند و هر وقت می گویند منظور خلدون است. جلد 2، صفحه 408.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا