آشپزی

فوت و فن آبگوشت سنتی به و گردو اراکی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن آبگوشت سنتی به و گردو اراکیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک آبگوشت سنتی آجیل آراکا

هنر و تکنیک آبگوشت گردوی سنتی اراکی راز طعم آبگوشت سنتی با آجیل اراک در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آبگوشت راش و گردو یکی از غذاهای محلی شهر اراک است که به روشی بسیار ساده تهیه می شود. این غذا عمدتاً در زمان ناهار مصرف می شود و با ترکیب موادی مانند گوشت، لوبیا، آجیل و … ارزش غذایی بالایی دارد. طرز تهیه این استاک با گردو مانند استاک معمولی است. در این مقاله مراحل تهیه این غذا را به تفصیل شرح می دهیم.

مواد لازم برای تهیه آش گردو

پیاز: 1 عدد

تا: 1 عدد

گوشت کبابی: 500 گرم

لوبیا سفید: ۲ پیمانه

گردوی خرد شده: 5 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

زردچوبه: به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی: به مقدار لازم

آموزش پخت آبگوشت اراکی

ابتدا برای تهیه آب گردو، لوبیا سفید را به مدت 2 تا 3 ساعت در آب خیس کنید و خوب آبکش کنید. بعد از این مدت پیاز را خرد کرده و همراه با حبوبات و گوشت در قابلمه ای با کمی آب می ریزیم.

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید مواد کاملا بجوشد. زمان لازم برای پخت گوشت و حبوبات تقریباً 2.5 ساعت است.

در مرحله بعدی تهیه آب گردو، پس از جوشاندن مواد، زردچوبه، فلفل سیاه، رب گوجه فرنگی و پودر گردو را به قابلمه اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید.

سپس در مرحله سوم این روش، محتویات قابلمه را به مدت 15 دقیقه روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. در این مرحله پیاز را خرد کرده و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.

کمی نمک به مواد اضافه کنید و قابلمه را به مدت یک ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از این مدت تمام مواد داخل قابلمه کاملا آماده است و آب گردو آماده سرو است.

آب گردو چه خواصی دارد؟

آبگوشت گردوی خوشمزه که مراحل تهیه آن توضیح داده شد به لطف وجود گوشت قرمز خواص مفید زیادی دارد. گردو به عنوان منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی باعث تقویت سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین مقدار مس موجود در گردو به بهبود عملکرد قلب کمک می کند.

علاوه بر این، اسید فولیک موجود در گردو می تواند به بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن کمک کند. فسفر، ویتامین B6 و منگنز موجود در این ماده غذایی می تواند از سرطان پیشگیری کرده و استخوان ها را تقویت کند و استقامت بدن را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا