آشپزی

فوت و فن آش امام سجاد در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن آش امام سجادو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر آش امام سجاد

هنر آش امام سجاد و راز طعم آش خانگی امام سجاد(ع). برای پیشنهاد در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آش امام سجاد در ماه مبارک رمضان در آسمان‌های مختلف شهر قزوین پخته می‌شود. این آش که به آش امام معروف است یکی از نمادهای ویژه ماه مبارک رمضان برای مردم قزوین است. در شهرهای دیگر به نام آش شله کلامکار نیز شناخته می شود. مردم به خصوص در ایام سوگواری بیشتر از خاکستر امام استفاده می کنند و این آش به عنوان نذری خاص مربوط به ماه مبارک رمضان در جامعه رواج یافته است.

مواد لازم برای تهیه آش امام سجاد

2 فنجان برنج

گوشت گوسفند 1 کیلوگرم

2 فنجان آب گوشت

پیاز داغ به میزان لازم

1 عدد پیاز بزرگ

1 فنجان پوره کنید

بلغور 1 فنجان

عدس 1 پیمانه

1 فنجان لوبیا

لوبیا قرمز 1 لیوان

فلفل سبز ۱ یا ۲ عدد

دارچین 1 قاشق غذاخوری

روغن مایع به مقدار لازم

نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به میزان لازم

آموزش آشپزی امام سجاد(ع).

ابتدا تمام لوبیاها را با دقت بشویید و در یک کاسه آب گرم قرار دهید. سپس آنها را یک شب خیس کنید و در این مدت یک یا دو بار آب روی حبوبات را عوض کنید. همچنین برنج و بلغور را در ظرف های جداگانه خیس کنید.

برای تهیه گوشت، گوشت را با پیاز ناگینی خرد شده، زردچوبه و روغن در قابلمه بریزید و تفت دهید. سپس مخلوط گوشت و پیاز را با آب ریخته و ادویه های لازم را اضافه کرده و به مدت 2 تا 3 ساعت می جوشانند تا گوشت کاملا پخته و نرم شود.

لوبیاهای آماده را در قابلمه مناسبی بریزید و به اندازه کافی آب اضافه کنید. 30-40 دقیقه بجوشانید تا لوبیاها کمی پخته شوند. همچنین نیمی از برنج و بلغور را جداگانه بپزید و کنار بگذارید. پس از پخته شدن حبوبات، گوشت پخته شده را از قابلمه خارج کرده و ریشه آن را جدا کنید. سپس برنج و بلغور را به همراه ریشه آن اضافه کنید و 2 پیمانه آب گوشت را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. در صورت لزوم ادویه های لازم را اضافه کنید و در صورت تمایل فلفل سبز را به سوپ اضافه کنید.

پس از 1 ساعت جوشاندن آش امام قزوین آماده است و می توانید آن را در ظرف مورد نظر بریزید و به دلخواه با دارچین، تکه های گوشت، پیاز داغ و جوجن داغ تزئین کنید.

هنر آش امام سجاد

بهتر است حبوبات آش امام را در حد اکثر طبخ کنید. اگر وقت ندارید 1 ساعت پخت کافی است.

پیازهای استفاده شده در آش امام سرخ نشده است.

از همان دستور سنتی اغلب برای تهیه سوپ امام استفاده می شود.

اگر تصمیم دارید آش امام (نه برای مهمانی) برای خود تهیه کنید، در صورت لزوم می توانید هر دانه را حذف کنید.

در بسیاری از مناطق از سبزیجات نیز در تهیه سوپ امام استفاده می شود. اگر بخواهید می توانید این کار را انجام دهید، اما نه در دستور اصلی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا