آشپزی

فوت و فن آش گندم در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن آش گندمو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر پختن گندم

هنر پختن گندم و راز سوپ گندم خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آش گندم یزدی یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه استان یزد است که به طعم فوق العاده اش معروف است و از نظر طعم به آش عباسعلی کرمانشاهی نزدیک می شود. این آش معمولا در ماه های محرم و صفر تهیه می شود و از گوشت و گوشت استفاده می شود که طعم بی نظیرش را می توان به ترکیب این دو ماده اصلی نسبت داد. در فصل سرد و روزهای سرد زمستان می توانید این سوپ مقوی را در خانه تهیه کنید. استان یزد به فرهنگ غنی و غذاهای سنتی لذیذ معروف است که شاید امروزه کمتر از گذشته درباره برخی از آنها شنیده شود. آش گندم یزدی که به آن آش امام حسین یا امام حسینی نیز می گویند یکی از غذاهای بی نظیر این منطقه است.

مواد لازم برای تهیه سوپ گندم

1 عدد پیاز

300 گرم گوشت

دم 50 گرم

بلغور گندم 2 پیمانه

2 فنجان نخود

لوبیا چیتی 1 پیمانه

عدس 1 پیمانه

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه سوپ گندم

برای تهیه آش گندم یزدی ابتدا نخود و لوبیا را از شب قبل خوب خیس کنید و آب حبوبات را چندین بار عوض کنید تا به راحتی بپزد و پف کند. همچنین بلغور گندم را از چند ساعت قبل خیس کنید و عدس را حدود یک ساعت قبل از پخت در آب خیس کنید. سپس نخود و لوبیا را جداگانه در کمی آب بجوشانید تا پخته شود.

پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. سپس در تابه ای با روغن سرخ کنید تا نرم و شفاف شود. گوشت را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس دم کرده را به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. در آخر زردچوبه و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید.

حالا روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید گوشت بپزد. برای سهولت در کار می توانید از زودپز استفاده کنید. بعد از پخت، گوشت را ریش ریش کنید و دم آن را خرد کنید و کنار بگذارید. سپس گندم و عدس را به آب گوشت اضافه کنید و زمان بگذارید تا عدس و گندم بپزند.

وقتی عدس پخته شد، وقت آن است که نخود و لوبیا را اضافه کنید. بگذارید همه مواد خوب بجوشد و سوپ غلیظ شود. سپس نمک را اضافه کرده و گوشت رنده شده و دنبه کوبیده شده را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید سوپ غلیظ شود. در نهایت نمک را تنظیم کنید و سوپ را در کاسه های سفالی خود سرو کنید. با پیاز داغ و پنیر دلمه میل کنید.

هنر پختن گندم

امکان تهیه سوپ بدون گوشت وجود دارد.

اگر از دم در ظرف استفاده نمی کنید، آن را بردارید.

در مرحله آخر می توانید روی ظرف را با پودر دارچین و پیاز داغ بپاشید و سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا