آشپزی

فوت و فن آلبالو پلو در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن آلبالو پلوو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر پای گیلاس

هنر پای آلبالو و راز خوشمزه پیلو آلبالو با گوشت در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

یکی از قدیمی ترین پلوهای ایرانی البالو پلو است که در فصل تابستان تهیه و سرو می شود. این غذا در اصل مربوط به شهر شیراز است و در گذشته برای مقابله با گرمازدگی در روزهای گرم تابستان تهیه می شد. اما به مرور زمان طرفداران زیادی پیدا کرد و امروزه در اکثر استان های ایران تهیه می شود. اگر در تابستان به شیراز سفر می کنید، پیشنهاد می شود این غذای سنتی را در رستوران های این شهر امتحان کنید. اما اگر در شهر دیگری هستید، می توانید در فصل آلبالو این غذای خوشمزه را در آشپزخانه خود تهیه کنید.

می توانید از روش های مختلفی برای تهیه پلو آلبالو استفاده کنید و از مواد مختلفی برای تهیه آن استفاده کنید. در گذشته این برنج فقط در تابستان تهیه می شد و مواد لازم فقط در آن فصل در دسترس بود. اما با پیشرفت تکنولوژی می توانید در تابستان گیلاس را فریز کنید و در زمستان این غذای خوشمزه را تهیه کنید. آلبالو پلو به سه روش تهیه می شود: آلبالو شیرازی با گوشت چرخ کرده یا گوشت چرخ کرده، آلبالو پلو مجلسی با مرغ و آلبالو پیلو با فیله مرغ یا مرغ خرد شده. برای تهیه این غذا بهتر است از آلبالوهای تازه و تمیز و بهترین گوشت موجود در بازار استفاده کنید.

عناصر

یکی از غذاهای پرطرفدار و مخلوط ایرانی آلبالو پیلو است که با رنگ جذاب خود یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای مهمانی ها و جشن ها تهیه کنید. برای تهیه این پلو خوشمزه به پیاز، برنج، آلبالو بدون هسته، شکر، مرغ یا گوشت قرمز، زعفران پخته، ادویه، خلال پسته و بادام نیاز دارید. البته می توانید به جای مرغ از گوشت قرمز هم استفاده کنید.

برای درست کردن پای آلبالو به چند گیلاس نیاز دارید؟

برای تهیه پیلو آلبالو می توانید به ازای هر 5 فنجان برنج از 3 فنجان آلبالو بدون هسته استفاده کنید. البته این مقدار بسته به سلیقه و سلیقه شما می تواند کم و بیش باشد.

چگونه هسته های گیلاس را از بین ببریم

بهتر است آلبالوها را طوری بیرون بیاورید که ظاهرشان له نشود. برای این کار می توانید از روش زیر استفاده کنید: در ظرفی به اندازه کافی آب و یخ بریزید و آلبالوها را داخل آن بریزید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا آلبالوها کمی سفت شوند و بتوانید به راحتی هسته آن را جدا کنید. با این روش قسمت گوشتی آلبالو سفت تر می شود و برداشتن هسته آن نیز آسان می شود. در صورت استفاده از این روش به راحتی می توانید سنگ های آلبالوهای مولد را جدا کنید و در نتیجه ظاهر گیلاس ها حفظ می شود.

راز خوشمزه پیلو آلبالو

برای بهتر شدن طعم پای آلبالو می توانید به جای یخ زده از گیلاس تازه استفاده کنید. همچنین افزودن ادویه هایی مانند هل و دارچین می تواند طعم و عطر این برنج را افزایش دهد. علاوه بر این، استفاده از چاشنی پلو که ترکیبی از چند ادویه است و برای پخت پلوهای مختلف تهیه می شود نیز یکی از روش های حرفه ای و خوشمزه پخت آلبالو پلو است.

آموزش پخت آلبالو پلو با مربای آلبالو

اگر آلبالو تازه یا یخ زده ندارید، می توانید از مربای آلبالو برای تهیه پای گیلاس استفاده کنید. برای این روش ابتدا برنج را آبکش کنید و سپس کف قابلمه را با روغن چرب کنید و ته قابلمه را قرار دهید. سپس یک لایه برنج آبکش شده در قابلمه گذاشته و با کمی مربای آلبالو میریزیم. سپس یک لایه دیگر از برنج و مربای آلبالو را روی برنج قرار دهید تا تمام مواد تمام شود. در آخر می توانید مقداری شهد مربای آلبالو را با روغن مخلوط کرده و روی برنج بریزید.

سپس مرغ پلو را جداگانه آماده کنید. پیاز را ریز خرد کرده و تفت می دهیم سپس فیله مرغ را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم. ادویه های لازم را اضافه کنید و در پایان پخت با برنج سرو کنید. می توانید به جای مرغ از کوفته های کوچک نیز استفاده کنید. همچنین برای افزایش طعم آن می توانید از ادویه های معطر مانند هل و دارچین استفاده کنید. می توانید از چاشنی پلو نیز استفاده کنید که مخصوص تهیه پلوهای مختلف است و از ترکیب چند ادویه درست می شود.

پای سفالی گیلاس پیلو

با توجه به اینکه پخت آلبالو پلو به شدت به حرارت و شعله گاز وابسته است، لازم به ذکر است که شعله گاز را می توان با کم یا زیاد کردن آن تنظیم کرد. اگر شعله گاز قوی است باید کم شود تا شربت آلبالو آسیاب شده در پلو نسوزد و برنج غلیظ و خوش طعم با آن سرو شود. همچنین اگر شعله گاز ضعیف باشد، پلو کاملا پخته نمی شود و طعم خود را به خوبی نشان نمی دهد. بنابراین مناسب است شعله گاز را متوسط ​​قرار دهید و پلو خود را با دقت و حوصله بپزید.

مقدار شکر آلبالو پلو

مقدار شکر مصرفی در آلبالو پلو بنا به سلیقه شخصی می تواند متفاوت باشد. می توانید مقدار شکر را تنظیم کنید تا به طعم دلخواه برسید. اگر می خواهید آلبالو پلو خود را با طعم شیرین تری درست کنید، می توانید بیش از 250 گرم شکر استفاده کنید. اما اگر آلبالو پلو خود را کمی ترش تر دوست دارید، می توانید از شکر کمتری استفاده کنید. به طور کلی به ازای هر ۷۰۰ گرم آلبالو می توان حدود ۲۵۰ گرم شکر استفاده کرد.

با فیل گیلاس تزئین می شود

آلبالو پیلو را می توانید با محصولات زیر و همراه با آنها سرو کنید:

ماست ساده یا ماست با خیار
ترشی آلبالو
ترشی گل کلم
بادمجان ترشی شده
یک لیتر ترشی
زیتون
زیتون
خوردن سبزیجات
سالاد شیرازی
سالاد فصل
سالاد اندونزیایی
ترشی و…
برای تهیه ترشی می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. مثلاً می توانید ترشی را با سرکه، نمک، آبلیمو یا با شکر و ادویه های مختلف درست کنید. از خوردن سبزیجات و سالاد نیز می توان به عنوان پیش غذا یا غذای جانبی پیلو آلبالو استفاده کرد.

طرز تهیه پای گیلاس با مرغ.

پخت آلبالو پلو دو نفره

بازنویسی: برای تهیه آلبالو پلو دو نفره به محصولات زیر نیاز دارید:

250 گرم آلبالو بدون هسته
100 گرم شکر
2 فنجان برنج
1/2 پیاز
2 عدد مرغ
کمی زعفران آب پز
ادویه های لازم
روش پخت به شرح زیر است:

چاشنی پای آلبالو

آلبالو پلو یک غذای خوشمزه و پرطرفدار در فرهنگ غذایی ایرانیان است. این غذا با استفاده از زعفران به عنوان ادویه اصلی طعم و عطر خاص خود را می گیرد. همچنین از ادویه های دیگری مانند زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه و نمک در تهیه پیلو آلبالو استفاده می شود که به طعم آن می افزاید. این ادویه ها به آلبالو پیلو عمق و تنوع می بخشد و این غذا را منحصر به فرد و طعم غنی می کند. استفاده از زعفران و سایر ادویه ها، آلبالو پیلو را معطر، خوش رنگ و غذایی بسیار متفاوت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا