آشپزی

فوت و فن آیس پک در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن آیس پکو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

کیسه پا یخ و پنکه

کمپرس پای یخ و هواکش و راز یخ خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

برای تهیه کمپرس یخ خانگی، اولین قدم تهیه مواد اولیه است. انتخاب بستنی با کیفیت مورد علاقه خود بسیار مهم است زیرا کیفیت بستنی تاثیر بسزایی در طعم بسته بندی یخ دارد. اگر فرصت درست کردن بستنی در خانه دارید، می توانید بستنی مورد علاقه خود را خودتان تهیه کنید.

پس از انتخاب بستنی، میوه هایی را که می خواهید برای زیبایی و تزیین کیسه یخ استفاده کنید، انتخاب کنید. بسته به طعم بستنی انتخابی، میوه هایی را با طعم های مکمل انتخاب کنید. به عنوان مثال، از موز برای یک بسته یخ با طعم موز استفاده کنید یا توت فرنگی، تمشک و انبه را به عنوان گزینه های دیگر در نظر بگیرید.

برای تهیه کمپرس یخ از شیر و خامه تازه استفاده کنید. اگر به خامه قنادی دسترسی ندارید می توانید از خامه پاستوریزه استفاده کنید و در صورت لزوم کمی شکر به آن اضافه کنید.

هنگام تهیه کیسه یخ، از شکلات ذوب شده و شکلات چیپسی برای تزئین استفاده کنید. شکلات اغلب به عنوان سس یا تزئین دسر استفاده می شود. رنده کردن شکلات روی دسر می تواند جلوه زیبایی به آن بدهد. برای تزیین بیشتر بسته به سلیقه می توانید از اسمارتیز و شکلات های رنگی نیز استفاده کنید.

تفاوت بین کیسه یخ و میلک شیک

در دستور پخت بسته یخی، مواد به کار رفته شامل بستنی وانیلی و انواع دیگر بستنی در طعم های مختلف، تکه های موز، انواع میوه، شیرینی، خامه، شکلات چیپسی و کمی شیر است.

از طرفی ترکیب میلک شیک شامل بستنی وانیلی، شیر، شکلات و سس هایی با طعم دلخواه مانند سس توت فرنگی یا شکلاتی است.

بنابراین در مقایسه با کیسه یخ، میلک شیک حاوی بستنی کمتر و شیر بیشتری است و بدون افزودن آجیل تهیه می شود. این تفاوت باعث می شود که میلک شیک با بافت نازک تری نسبت به کیسه یخ ارائه شود. هر دو نوشیدنی سرد معمولا در لیوان های مخصوص یا ظروف با نی سرو می شوند.

مواد لازم برای ساخت کمپرس یخ

250 گرم بستنی وانیلی

1 عدد موز

نصف لیوان شیر

100 گرم خامه فرم گرفته

شکلات کوبیده 100 گرم

50 گرم گردو

50 گرم مغز پسته

پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری

آموزش یخ

برای تهیه یک بسته یخ خوشمزه ابتدا یک موز را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید و در مخلوط کن بریزید. سپس گردو و پسته را به این مخلوط اضافه کنید. در مرحله بعد شیر، بستنی وانیلی و پودر کاکائو را به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید.

بعد از روشن کردن مخلوط کن، مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. در صورت نیاز پس از اولین هم زدن می توانید مجددا با قاشق مواد را هم بزنید. برای رسیدن به بافت دلخواه در صورت نیاز می توانید کمی شیر اضافه کنید و یا اگر مخلوط خیلی رقیق بود کمی بستنی اضافه کنید.

سپس دوباره مخلوط کن را روشن کنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. اطمینان حاصل کنید که کیسه یخ شما دارای بافت سفت است. پس از آماده شدن، کیسه یخ را داخل لیوان ها بریزید، با خامه فرم گرفته تزیین کنید و روی آن را با شکلات خرد شده بریزید. برای تزیین نهایی کیسه یخ می توانید از مواد دیگری مانند میوه تازه، اسمارتیز، مارشمالو، پودر پسته و پودر نارگیل استفاده کنید.

هنر ساخت کمپرس یخ

برای تهیه کمپرس یخ خانگی این امکان را دارید که با سلیقه شخصی خود تنوعی در انتخاب آجیل و مواد افزودنی ایجاد کنید.

اگر طعم پودر کاکائو را دوست ندارید، می توانید به جای آن از نسکافه یا پودر قهوه استفاده کنید.

اگر طعم وانیلی را دوست ندارید، می توانید بستنی وانیلی را با بستنی های طعم دار مختلف جایگزین کنید. همچنین می‌توان میوه‌های دیگری را که دوست دارید جایگزین موز کرد.

برای تزئین کیسه یخ در مهمانی ها یا مناسبت های خاص می توانید از اسمارتیز، نوتلا، انواع شکلات و میوه های مختلف مانند توت فرنگی و زغال اخته استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا