آشپزی

فوت و فن املت اسپانیایی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن املت اسپانیاییو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تکنیک املت اسپانیایی

هنر املت اسپانیایی و راز طعم املت اسپانیایی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

املت اسپانیایی با شهرت جهانی خود به عنوان یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین انواع املت، انتخابی ایده آل برای یک غذای سریع برای دانش آموزان است. این غذا را می توان به دو صورت سرد و گرم سرو کرد و می توان از آن به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سریع و خوش طعم در مهمانی ها، جشن ها، تولدها و جمع دوستان استفاده کرد. در این متن، ما چندین دستور العمل مختلف املت اسپانیایی از جمله نسخه های تزئین شده با پنیر پیتزا، غنی شده با قارچ، ترکیب شده با سیب زمینی تهیه شده با چیپس و در نهایت نسخه تورتیلا را ارائه خواهیم داد.

طرز تهیه املت پنیر اسپانیایی برای پیتزا

نوع دیگری از املت اسپانیایی املت پیتزا پنیر اسپانیایی است. مواد لازم برای تهیه این نوع املت اسپانیایی عبارتند از:

دو قاشق غذاخوری شیر

سه عدد تخم مرغ

پنیر رنده شده برای پیتزا

ژامبون

گوجه فرنگی

روغن به میزان لازم

نمک و فلفل به میزان لازم

برای تهیه املت اسپانیایی که با پنیر پیتزا تزیین شده است، ابتدا تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید و خوب مخلوط کنید و به آن شیر، نمک و فلفل اضافه کنید. سپس ژامبون و گوجه فرنگی را به قطعات کوچک برش دهید و کنار بگذارید. کره را در تابه بریزید و روی حرارت بگذارید تا کاملا ذوب شود. سپس دو سوم مخلوط تخم مرغ و شیر را در تابه بریزید و بگذارید یک طرف کاملا بپزد. برش های ژامبون، گوجه فرنگی خرد شده و پنیر پیتزا روی قسمت نیمه پخته قرار می گیرد.

چند دقیقه صبر کنید تا تخم مرغ بپزد سپس نصف دیگر املت را روی مواد بریزید تا به شکل رول در بیاید. حالا بقیه مخلوط تخم مرغ و شیر را دوباره روی املت بریزید و چند دقیقه دیگر صبر کنید تا کاملا بپزد. در آخر املت را تا انتها رول کرده و از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف دلخواه بچینید و برش بزنید و سرو کنید.

طرز تهیه املت اسپانیایی با قارچ

از دیگر انواع املت اسپانیایی می توان به املت اسپانیایی با قارچ اشاره کرد. مواد لازم برای تهیه املت اسپانیایی با قارچ عبارتند از:

دو عدد قارچ

دو عدد تخم مرغ

نصف فلفل

یک گوجه فرنگی متوسط

ورقه ژامبون یا ژامبون مرغ

نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه

نصف قاشق چایخوری نمک

بیست و پنج گرم کره

برای تهیه املت اسپانیایی غنی شده با قارچ ابتدا موادی مانند ژامبون، قارچ، گوجه فرنگی و فلفل را با دقت خرد کرده و کنار بگذارید. تخم مرغ ها را با نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب هم بزنید. کره را در تابه بریزید و روی حرارت بگذارید تا کاملا ذوب شود. سپس تمام مواد خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند. سپس مخلوط تخم مرغ را به مواد داخل تابه اضافه کنید و اجازه دهید املت خوب بپزد و فرم بگیرد. املت اسپانیایی غنی شده با قارچ یک گزینه عالی برای غذای دانشجویی است و زمانی که به یک غذای سریع و خوشمزه نیاز دارید عالی است.

طرز تهیه املت اسپانیایی با سیب زمینی

یکی از انواع املت اسپانیایی املت اسپانیایی با سیب زمینی است. مواد لازم برای تهیه املت اسپانیایی با سیب زمینی عبارتند از:

سه عدد تخم مرغ

دو عدد سیب زمینی متوسط

چهار عدد گوجه فرنگی متوسط

یک قاشق غذاخوری چاشنی خشک

نمک و پودر سیر به میزان لازم

زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

دستور تهیه املت اسپانیایی با سیب زمینی به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را پوست گرفته و بشویید سپس آن را ریز خرد کنید.

سپس سیب زمینی ها را بشویید، پوست بگیرید و درشت رنده کنید. سیب زمینی های رنده شده را فشار دهید تا نشاسته اضافی آن گرفته شود.

گوجه فرنگی ها را بشویید و حلقه حلقه کنید.

در ظرفی تخم مرغ ها را با همزن بزنید و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

تابه ای را روی آتش بگذارید و داخل آن روغن بریزید و بگذارید داغ شود. پیازهای خرد شده را در روغن داغ تفت دهید و کمی زردچوبه و نمک اضافه کنید و با پیاز تفت دهید. وقتی پیاز طلایی شد آن را از ماهیتابه خارج کنید.

در همان ماهیتابه سیب زمینی های رنده شده را اضافه کرده و تفت می دهیم سپس پیازهای سرخ شده را به تابه برمی گردانیم و با سیب زمینی ها تفت می دهیم و این مخلوط را کنار می گذاریم.

سپس گوجه فرنگی های حلقه شده را با کمی نمک و فلفل و پودر سیر در تابه تفت دهید. بعد از پختن، روی هر دور گوجه فرنگی کمی از مخلوط پیاز و سیب زمینی گذاشته و گوجه ها را در تابه می چینیم.

مخلوط تخم مرغ را به مواد داخل تابه اضافه کنید و صبر کنید تا تخم مرغ ها کاملا بپزند. پس از پخته شدن تخم مرغ ها، املت شما آماده سرو است.

طرز تهیه املت اسپانیایی با چیپس

نوع دیگری از املت اسپانیایی املت اسپانیایی با چیپس است. مواد لازم برای تهیه املت اسپانیایی با چیپس عبارتند از:

چیپس سیب زمینی

یک تخم مرغ

پنیر پارمسان

سیر

سس ماهی

کره

فلفل قرمز

کدو سبز

پیاز

فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

برای تهیه املت اسپانیایی با چیپس، اولین قدم این است که چیپس را به قطعات کوچکتر برش دهید. سپس تخم مرغ ها را به مخلوط چیپس اضافه کرده، سیر له شده، نمک، فلفل، سس ماهی و پارمزان را اضافه کرده و همه مواد را با احتیاط مخلوط کرده و مدتی کنار بگذارید. در مرحله بعد فلفل، کدو سبز و پیاز را ریز خرد کرده و تابه ای را با اندازه مناسب گرم کنید. کره را به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا آب شود سپس فلفل ها و کدو حلوایی و پیاز خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت دهید.

پس از سرخ شدن مواد در تابه، مخلوط تخم مرغ و چیپس را به آنها اضافه کرده و با مواد سرخ شده مخلوط می کنیم. حرارت را کم کنید، در تابه را بپوشانید و اجازه دهید املت حدود ده دقیقه بپزد. پس از این مدت املت اسپانیایی شما با چیپس آماده سرو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا