آشپزی

فوت و فن املت با رب گوجه فرنگی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن املت با رب گوجه فرنگیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دستور تهیه املت با پوره گوجه فرنگی

هنر املت با رب گوجه و راز یک املت خوشمزه با پوره گوجه فرنگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

املت غذایی ساده، خوشمزه و بسیار دوست داشتنی است که در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد و برای هر وعده غذایی مناسب است، به همین دلیل اخیرا در منوی کافه ها و رستوران ها قرار گرفته است. اگرچه درست کردن املت کار ساده ای به نظر می رسد و مواد آن تقریبا در هر خانه ای یافت می شود، اما این غذا نکات و تکنیک های مختلفی برای پخت و پز دارد که برای خوشمزه شدن آن باید رعایت کرد. بسیاری از ما وقتی زمان کافی برای پخت و پز نداریم، فکر می کنیم که املت بهترین گزینه است، زیرا فرض می کنیم که این املت به مهارت خاصی نیاز ندارد.

اما در واقع تهیه یک املت عالی و دلچسب نه تنها ساده نیست، بلکه نیازمند دانستن ترفندها و جزئیاتی است که شما را به یک املت کاملاً مطلوب و خوشمزه تبدیل می کند.

مواد لازم برای پخت املت با پوره گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

4 عدد تخم مرغ بزرگ

نمک و فلفل به اندازه کافی

زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه املت با پوره گوجه فرنگی

برای تهیه املت با پوره گوجه فرنگی که طعم دلچسب و خاطره انگیزی دارد، اولین قدم این است که یک تابه را روی اجاق گاز گرم کنید. دو قاشق غذاخوری روغن داخل تابه بریزید و بگذارید داغ شود. سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و خوب تفت دهید تا عطر آن گرفته شود و تغییر رنگ دهد.

پخت دقیق رب گوجه فرنگی نقش اساسی در برجسته کردن طعم و افزایش زیبایی بصری املت دارد که یکی از رازهای تهیه املت های بی نظیر در کافه ها و رستوران ها است.

بعد از سرخ شدن رب گوجه فرنگی، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ادویه ها خوب مخلوط شوند. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی داخل مواد بریزید و مقدار کمی نمک اضافه کنید، دقت کنید که رب گوجه فرنگی نمک داشته باشد و املت خیلی شور نباشد.

تخم‌مرغ‌ها را با مخلوط پوره گوجه‌فرنگی خوب مخلوط کنید و اجازه دهید به دلخواه بپزند. تخم مرغ ها معمولا در املت های مورد علاقه کافه ها سفت آب پز می شوند.

وقتی املت آماده شد و تخم‌مرغ‌ها کاملا سفت شدند، املت را روی بشقاب دلخواهتان بریزید و با پیاز تازه خرد شده و نان بربر گرم سرو کنید.

دلیل چسبیدن املت ربیع به ته تابه چیست؟

یکی از دلایلی که یک املت به سبک کافه ای می تواند به ته ظرف بچسبد، استفاده نکردن از روغن کافی است. با افزودن روغن بیشتر نه تنها املت خوشمزه تری خواهید داشت، بلکه از چسبیدن آن به تابه نیز جلوگیری می کنید. برای جلوگیری از سوختن املت بسیار مهم است که شعله گاز را در حد متعادل نگه دارید.

چه زمانی برای تهیه املت پاستا و پیاز پیاز اضافه کنیم؟

املت هایی که در کافه ها سرو می شوند اغلب بدون پیاز درست می شوند. با این حال، افزودن پیاز به املت گوجه فرنگی یا املت ربی بسیار راحت است و طعم خوبی به آن می دهد. برای تهیه املت قهوه با پیاز، ابتدا باید پیازها را در روغن سرخ کنید تا طلایی و نرم شوند. در مرحله بعد پوره یا پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و بعد از اینکه به اندازه کافی سرخ شد تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا