آشپزی

فوت و فن املت در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن املتو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر املت

املت قهوه خوشمزه با پاستا و گوجه و نکاتی برای درست کردن املت در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

املت (به فرانسوی: Omelette) غذای خوشمزه ای است که در آن از تخم مرغ به عنوان ماده اصلی استفاده می شود. در فرآیند تهیه املت، تخم مرغ های همزده را می توان با مواد اضافی مخلوط کرد و گاهی اوقات تا کرد. املت در ایران به مخلوط تخم مرغ و گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی گفته می شود و با روغن یا کره و پوره گوجه فرنگی در تابه تهیه می شود. وقتی روغن با ماکارونی داغ شد، تخم مرغ زده شده را به آن اضافه می کنند و گاهی بعد از اضافه کردن تخم مرغ به پاستا، همه چیز مخلوط می شود. در دستور اولیه املت، موادی مانند سبزیجات پخته، پنیر، گوشت (معمولا ژامبون یا بیکن) یا ترکیبی از اینها اضافه می شود.

برای به دست آوردن املت سبک و پفی، در برخی موارد شیر، خامه یا حتی آب به سفیده تخم مرغ (یا تخم مرغ کامل زده شده) اضافه می شود. این روش در مایع اصلی حباب ایجاد می کند. از آنجایی که تخم مرغ به سرعت پخته می شود، حباب ها داخل آن گیر می کنند و به املت بافت نرم و سبکی می دهند. املت (گوجه تخم مرغی) از طریق چایخانه های معروف به بازار عرضه می شود. در برخی از مناطق کشور نوعی املت به نام «خاقینه» نیز تهیه و طبخ می شود که به آن شکر اضافه می کنند. دستور تهیه املت از کشوری به کشور دیگر کمی متفاوت است، به عنوان مثال املت مکزیکی با املت ایرانی تفاوت هایی دارد.

عناصر

در این دستور 3 تخم مرغ بزرگ، 500 گرم گوجه فرنگی پوست کنده، 2 قاشق چایخوری زردچوبه، نیم لیتر کره یا روغن مایع و در صورت نیاز نمک و فلفل لازم است.

آموزش پخت املت

برای شروع، تخم مرغ ها را در ظرفی با همزن بزنید یا هم بزنید تا یکدست شود. سپس مقداری نمک و فلفل به آنها اضافه کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را به 10-12 تکه برش دهید و روغن را در تابه‌ای روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. سپس گوجه ها را به مدت حداقل 5 دقیقه در آن سرخ کنید. قبل از اضافه کردن تخم مرغ، گوجه فرنگی ها باید کاملا نرم و آبکش شوند.

سپس زردچوبه را به همراه نمک به گوجه فرنگی اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. حرارت را کم کنید و مخلوط تخم مرغ را در وسط تابه بریزید و سریع هم بزنید اما به آن دست نزنید. وقتی املت کاملا آماده شد آن را از روی حرارت بردارید و فلفل سیاه بپاشید و سرو کنید.

تخم مرغ ها را داخل املت هم بزنید

افراد ماهر در زمینه شیرینی و قنادی می دانند که برای جلوگیری از بوی نامطبوع تخم مرغ باید آن را خوب مخلوط کرد. برای تهیه املت تخم مرغ، تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و به آرامی با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا یکدست شود. در این مرحله به دقت و دقت بالا توجه کنید و از زیاده روی در آن خودداری کنید.

سپس مقداری نمک و فلفل به تخم مرغ ها اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا طعم مناسبی پیدا کند. در صورت تمایل می توانید یک یا دو قاشق چایخوری پودر سیر یا پیاز به آن ها اضافه کنید. این مواد باعث می شود که تخم مرغ از نظر طعم بهتر و جذاب تر شود.

در نهایت دقت کنید که تخم مرغ ها کاملا مخلوط شده و همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند تا املتی با طعم بی نظیر به دست آید.

پوست گوجه فرنگی در یک املت

یکی از مشکلات رایج هنگام تهیه املت، پوست مزاحم گوجه فرنگی است که زیر دندان گیر می کند و روی کام چسبناک می ماند. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید پوست گوجه فرنگی را جدا کنید مگر اینکه قصد استفاده از پوره گوجه فرنگی را داشته باشید. به این ترتیب می توانید از طعم و لذت املت نهایت لذت را ببرید.

تکنیک املت با چربی و فلفل قرمز

بهتر است بدانید که یک املت می تواند خوشمزه و در عین حال با کمترین میزان چربی تهیه شود. برای جلوگیری از مصرف بیش از حد روغن، می توانید از روش هایی با چربی کمتر استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از روغن زیتون یا کره با محتوای چربی کمتر استفاده کنید. همچنین می توانید به جای چربی از سبزیجاتی مانند اسفناج یا بروکلی استفاده کنید. این سبزیجات به جای اضافه کردن چربی، املت را خوشمزه تر و سالم تر می کنند. با این روش ها می توانید یک املت خوشمزه و کم چرب تهیه کنید.

گوجه فرنگی مهم است

درست کردن املت چند نکته مهم را باید در نظر گرفت. اولین نکته این است که بهتر است به جای رنده کردن املت، گوجه ها را درشت برش دهید تا بافت املت بهتر و آبدارتر شود. نکته دوم این است که در صورت امکان بهتر است از گوجه فرنگی طبیعی به جای پوره گوجه فرنگی استفاده کنید، زیرا گوجه فرنگی طبیعی طعم املت بهتری دارد. نکته سوم این است که گوجه فرنگی ها را قبل از اضافه کردن تخم مرغ به مدت حداقل 5 دقیقه روی حرارت متوسط ​​تفت دهید تا طعم لذیذی به املت داده شود. در نهایت برای هر تخم مرغ حدود 2 تا 3 عدد گوجه فرنگی متوسط ​​در نظر بگیرید تا املت به درستی هم زده شود. با رعایت این نکات می توانید یک املت خوشمزه با بافتی عالی درست کنید.

آشنایی با دوستان گوجه و تخم مرغ در املت

برای بهبود طعم و کنترل مقدار مواد اضافی املت می توانید مراقب باشید و از افزودن موادی که با یکدیگر سازگار نیستند خودداری کنید. به عنوان مثال، استفاده از پیاز و فلفل در املت معمول است، اما بهتر است از افزودن ترشی گوجه فرنگی و پنیر آبی به املت خودداری کنید، زیرا می تواند تعادل طعم را به هم بزند. علاوه بر این از سبزیجاتی مانند جعفری، شوید یا تره فرنگی استفاده کنید تا طعم و رنگ جذابی به املت بدهد. در نهایت با افزودن موادی مانند قارچ، سوسیس و کالباس به املت می توانید به آن تنوع بخشیده و طعمی خاص و منحصر به فرد از املت خود ایجاد کنید. در هر صورت حفظ تعادل و هماهنگی طعم در املت با توجه به نوع موادی که اضافه می کنید مهم است تا نتیجه نهایی دلپذیر باشد.

املت را بو کنید

استفاده از زردچوبه به عنوان یک افزودنی طبیعی در تهیه املت خواص زیادی دارد و همچنین به غذا رنگ زیبایی می بخشد. می‌توانید برای هر تخم‌مرغ یک سوم قاشق چای‌خوری زردچوبه اضافه کنید و قبل از اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها به گوجه‌فرنگی، آن را در تابه هم بزنید. این کار رنگ زیبایی به غذا می دهد و همچنین خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه به املت اضافه می شود.

سپس می توانید نمک و فلفل را به گوجه فرنگی اضافه کنید، اما به مقدار کمتر از تخم مرغ، زیرا تخم مرغ ها را هم نمک زده اید. با این کار می توانید ضمن استفاده از طعم غنی و رنگ زیبای زردچوبه، طعم املت را متعادل کنید. البته مقدار نمک و فلفل را می توان با توجه به ذائقه خود تنظیم کرد، اما بهتر است از مقادیر کمتر شروع کنید و سپس به تدریج افزایش دهید تا به طعم دلخواه برسید.

کنترل حرارت

بهترین راه حل برای جوشاندن تخم مرغ استفاده از حرارت کم و برای مدت کوتاه است. حرارت زیاد می تواند باعث سوختن و لاستیکی شدن تخم مرغ شود، بنابراین مهم است که حرارت متعادلی به آن بدهید. تخم مرغ بهتر است روی حرارت ملایم و مختصر بپزد تا دور آن جا بیفتد اما داخلش باز هم باشد. این باعث می شود که تخم مرغ تازه و آبدار بماند.

همچنین برای جلوگیری از چسبیدن تخم مرغ ها به تابه می توانید قبل از پختن، کمی روغن یا کره به تابه اضافه کنید. این چسبندگی چربی به سطح تابه باعث می شود تخم مرغ به راحتی جدا شود و از چسبیدن آن جلوگیری می کند. این به شما این امکان را می دهد تا زمانی که تخم مرغ را از ماهیتابه خارج می کنید، آن را به آرامی بدون خراشیدگی یا آسیب رساندن به آن بپزید.

به طور کلی، تجربه شما از جوشاندن تخم مرغ احتمالا مهم است. پس از چند بار آزمایش، می توانید زمان و دمای مناسب برای جوشاندن تخم مرغ را تعیین کنید و طبق ذائقه خود بهترین نتیجه را بگیرید.

طرز تهیه املت حرفه ای طرز طبخ املت مجلل آموزش طبخ املت مخصوص برای خوشمزه وب سایت نی نی قهوه با املت پایی و پنکه املت پنکه دار و پاستا با پاستا طرز طبخ املت تبریزی طرز طبخ املت گوجه فرنگی حرفه ای

در تابه را نبندید

برای تهیه یک املت با کیفیت و خوش طعم باید به چند نکته توجه کرد. اول از همه مهم است که در زمان پخت املت در تابه را نبندید زیرا باعث از بین رفتن کیفیت آن می شود. بهتر است بعد از اضافه کردن تخم مرغ حرارت را کم کنید و در تابه را باز بگذارید تا از حرارت صحیح و یکنواخت برای پخت استفاده کنید.

همچنین قبل از افزودن تخم مرغ، توصیه می شود گوجه فرنگی ها را حداقل 5 دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا طعم بهتری پیدا کند و رنگ متنوع تری به املت بدهد. همچنین بهتر است برای هر تخم مرغ ۲ تا ۳ عدد گوجه فرنگی متوسط ​​در نظر بگیرید تا ترکیبی متعادل و خوش طعم برای املتتان داشته باشید.

حتما به خاطر داشته باشید که حرارت زیاد باعث سوختن و لاستیکی شدن تخم مرغ می شود. پس هرگز تخم مرغ ها را زیاد داغ نکنید و از حرارت ملایم و مناسب برای پخت استفاده کنید. با رعایت این نکات یک املت با طعم و کیفیت بالا خواهید داشت.

املت را زیاد هم نزنید

پس از اضافه کردن تخم مرغ ها، مهم است که مخلوط املت را خوب مخلوط کنید و به آن دست نزنید تا املتی یکدست و پخته به دست آید. اگر روی مایه کمی شل و ته آن پخته شده است، می توانید با قاشق برش های کوچکی روی املت ایجاد کنید تا خمیر داخل آن برود و بپزد، اما آن را هم نزنید. این روش به شما کمک می کند تا قسمت های آزاد سفره را به درستی بپزید و املت کامل و خوش طعم شود.

اگر بعضی از قسمت های املت هنوز شل است نگران نباشید چون وقتی املت را سرو می کنید و هم می زنید به طور طبیعی قسمت های شل به هم می آیند و به املت اضافه می شوند. این را در نظر داشته باشید و اجازه دهید املت کم کم کج شود و شکلی یکدست و خوش طعم به خود بگیرد.

ظرف مناسب برای تهیه املت

برای پخت املت بهتر است از ظرف مناسبی استفاده کنید که املت در آن به راحتی بچسبد و بپزد. اگر یک تابه تفلون دارید، می توانید از آن استفاده کنید. یکی از نکات مهم در انتخاب تابه این است که تابه شما بتواند پوسته تخم مرغ را به خوبی بپزد تا املت ظاهر و طعم بهتری داشته باشد.

همچنین، اگر از ظرف قدیمی و تاب دار استفاده می کنید، مطمئن شوید که تمیز و محکم است و برای سلامتی شما خطری ندارد. رعایت بهداشت هنگام پخت و پز بسیار مهم است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که ظروفی که استفاده می کنید بهداشتی باشند و هیچ نشانه ای از فساد یا آسیب جدی نداشته باشند.

انواع املت

املت از آن دسته غذاهایی است که می توان آن را به روش های مختلف تهیه کرد. گزینه های مختلفی مانند املت گوجه فرنگی، املت قارچ، املت اسفناج، املت به سبک روسی، املت به سبک هندی، املت سبزیجات مخلوط، املت مرغ، املت سوسیس، املت به سبک ژاپنی و بسیاری از انواع دیگر املت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا