آشپزی

فوت و فن برنج زعفرانی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن برنج زعفرانیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر برنج زعفرانی

هنر پلو زعفرانی و راز برنج زعفرانی خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

یک میز ناهار خوری با رنگ های متنوع و طعم های لذیذ می تواند دقت و سلیقه میزبان را به زیبایی به نمایش بگذارد، به خصوص زمانی که برای مهمانان خاص آماده شود. در چنین مواقعی خانم ها با دقت و سلیقه خاصی غذا را تزیین می کنند و برنج تزیین شده جایگاه ویژه ای در بین آنها دارد. استفاده از زعفران برای زیبایی برنج یکی از روش های محبوب است. برنج زعفرانی اغلب به عنوان چاشنی خورش هایی مانند قیمه و قورمه سبزی و یا در کنار زرشک مرغ پلو سرو می شود.

تهیه برنج زعفرانی فرآیند ساده ای است که با افزودن زعفران دم کرده به برنج هنگام پخت انجام می شود.

مواد لازم برای تهیه برنج زعفرانی

4 فنجان برنج

نمک به میزان لازم

2 قاشق غذاخوری روغن

زعفران 2 قاشق غذاخوری

طرز پخت برنج زعفرانی

زعفران به دلیل رنگ و طعم دادن به غذا، در تهیه انواع فرنی و برنج کاربرد دارد. برای تهیه برنج زعفرانی می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

با شستن برنج در آب ولرم شروع کنید و نمک اضافه کنید و هم بزنید. برنج را باید 2 تا 3 ساعت در آبی که سطح آن چند سانتی متر بالاتر از برنج است خیس کنید.

سپس یک قابلمه دیگر را حدود دو سوم پر از آب کنید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. پس از جوش آمدن آب، برنج خیس شده را اضافه کنید.

بعد از حدود ده دقیقه از پخت، وقتی برنج نرم شد و آب آن تبخیر شد، برنج را آبکش کنید.

برای تهیه برنج کته، زعفران پخته شده را بعد از اینکه آب آن جذب برنج شد و قبل از اینکه روی بخارپز قرار دهید، روی برنج بریزید. تهیه زعفران با ریختن زعفران ساییده شده در آب جوش و قرار دادن دم‌دهی روی لیوان انجام می‌شود.

برای برنج آبکش شده زعفران پخته شده را بعد از آبکش کردن برنج اضافه کنید. توجه داشته باشید که زعفران را فقط بعد از آبکشی برنج اضافه کنید.

بعد از اینکه برنج آبکش شد و به قابلمه برگشت (ترجیح است ته آن روغن زده شود و ته آن از سیب زمینی یا نان استفاده شود) زعفران دم کرده و بقیه ادویه ها را اضافه کنید تا برنج خوب دم بکشد.

اگر فقط می خواهید برنج را با زعفران تزیین کنید، زعفران پخته شده را با روغن داغ مخلوط کنید و پس از مدتی مقداری از برنج سفید آماده شده را به این مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس از آن برنج برای تزیین برنج دیگر استفاده کنید.

روش های تزیین برنج زعفرانی

استفاده از زعفران برای زیباتر شدن برنج فرصتی برای استفاده از خلاقیت و حس زیبایی شناسی است. آنلاین شدن و دیدن کتاب‌های آشپزی می‌تواند برای دریافت ایده‌ها و الهام‌های جدید بسیار مفید باشد.

یکی از روش های جذاب برای تهیه برنج زعفرانی، ترکیب آن با عناصری مانند زرشک و زعفران است. همچنین می توانید قسمت هایی از برنج را با میوه هایی مانند گیلاس تزیین کنید. این ترکیبات نه تنها به زیبایی بصری غذا کمک می کند، بلکه طعم و عطر مطبوعی به آن می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا