آشپزی

فوت و فن برنج مجلسی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن برنج مجلسیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر برنج مجلسی

هنر و تکنیک برنج مجلسی و راز طعم برنج مجلسی اثر زعفر آنی دار سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

برای پخت پلو مجلسی می توانید از ترفندهای ساده استفاده کنید. در حین دم کشیدن برنج، می توانید با یک دسته یا قاشق برنج را سوراخ کنید تا خوب بپزد.
همچنین در اوج جوشیدن برنج می توانید یک فنجان آب سرد به برنج اضافه کنید. به این ترتیب برنج به خوبی پف می کند و در حین جوشیدن به طور یکنواخت می پزد.
برای کاهش شوری برنج می توانید مقداری سیب زمینی پوست گرفته به آب پخت برنج اضافه کنید. این روش باعث کاهش شوری برنج می شود.
برای جلوگیری از بوی سوختگی، می توانید یک تکه نان را روی برنج قرار دهید. نان با جذب بوی سوختن از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می کند.
اگر نمک برنج شما کم است، می توانید مقداری نمک را در آب جوش حل کرده و روی برنج بریزید تا نمک به طور مساوی در کل برنج پخش شود. نکات برنج مجلسی با ما بمان.

طرز پخت برنج مجلسی

برای پخت برنج ابتدا باید آن را بشویید و سپس در کاسه یا لگن قرار دهید. روی برنج آب گرم (نه داغ) بریزید و آن را حدود 4 بند انگشت بالاتر از سطح برنج قرار دهید. سپس به آب برنج نمک اضافه کنید و حداقل 3-4 ساعت صبر کنید تا برنج خیس بخورد.
بعد از اینکه برنج خیس شد، یک قابلمه را انتخاب کنید و دو سوم آن را با آب پر کنید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و آب را به جوش بیاورید. سپس آب برنج را آبکش کنید و برنج خیس خورده را در قابلمه آب جوش بریزید و صبر کنید تا برنج پخته شود.
برای بررسی آماده بودن برنج، یک دانه را بین انگشتان خود فشار دهید یا در دهان بگذارید. دانه برنج نباید سفت، درشت و خشک باشد. همچنین یکی دیگر از نشانه های آمادگی برنج وجود دانه های پخته شده برنج در آب است.
در نهایت برنج را با آبکش از قابلمه خارج کرده و با قاشق چوبی خرد کنید تا دانه های برنج جدا شود. سپس برنج را در بشقاب بریزید و با غذای مورد علاقه خود سرو کنید.

روش آبکش کردن برنج مجلسی

وقتی از پخته شدن برنج مطمئن شدید، آن را در آبکش بریزید و روی آن آب گرم (نه داغ) بریزید تا نمک اضافه شود و حرارت کم شود.
برای پخت برنج ابتدا ظرف مناسبی آماده کنید و کف آن را با روغن چرب کنید. سپس ظرف را روی آتش بگذارید و آن را گرم کنید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کف آن را با نان، حلقه های سیب زمینی یا هر ماده دیگری که به ته دیگ می خورد بپوشانید.
سپس با یک کفگیر بزرگ برنج را داخل قابلمه بریزید تا به شکل کوه در بیاید و به کناره های قابلمه نچسبد. بعد از اینکه برنج را در قابلمه گذاشتید، مخلوط روغن و آب را در قابلمه دیگری روی اجاق گاز داغ کنید و روی برنج بریزید سپس در قابلمه را ببندید. در این مرحله شعله اجاق گاز باید قوی باشد. قبل از گذاشتن درب قابلمه، با دسته کاردک چند سوراخ روی برنج ایجاد کنید.
بعد از گذاشتن درب قابلمه، وقتی صدای جوشیدن برنج و بیرون آمدن مقداری بخار از قابلمه را شنیدید، کتری را بگذارید و حرارت را کم کنید تا برنج دم بکشد. پختن برنج به همراه ته دیگ نان یا سیب زمینی معمولاً حدود یک ساعت و نیم طول می کشد.

نحوه کاشت برنج

هنگام پختن برنج می توانید یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. این می تواند به پخت بهتر برنج کمک کند.
توصیه می شود یک پلوپز بزرگ انتخاب کنید تا برنج کاملا در آن پخته شود و به راحتی قابل کشش باشد.
برای بهتر شدن طعم برنج و اطمینان از پخته شدن کامل آن، هنگام پختن برنج، دو قاشق غذاخوری روغن مایع به آب داخل قابلمه اضافه کنید.
پس از پختن برنج، هنگام آبکش کردن، بهتر است روی آن آب سرد نریزید، زیرا باعث شوک برنج می شود و از پف کردن آن جلوگیری می کند.

دستورالعمل نمک زدن برنج

اگر برنج شما شور است، چند کار وجود دارد که می توانید برای جبران آن انجام دهید. ابتدا می توانید چند تکه سیب زمینی پوست کنده را در آب برنج بریزید. سیب زمینی قادر است نمک را جذب کند و به کاهش شوری برنج کمک کند.
همچنین قبل از آبکش کردن برنج می توانید آب بیشتری روی آن بریزید و سپس آبکش کنید. این می تواند به کاهش شوری برنج نیز کمک کند.
اگر نمی توان شوری برنج را جبران کرد، می توانید هنگام پختن خورش از حداقل نمک استفاده کنید تا شوری آن کم شود.

طرز پخت برنج در رستوران، طرز پخت برنج دم پز، طرز پخت برنج دم پز، طرز پخت برنج، طرز پخت برنج ایرانی، طرز پخت برنج ایرانی، طرز پخت برنج، سایت برنج، چند عدد دقیقه باید بجوشد، طرز تهیه آب کره برای برنج، طرز پخت برنج لعاب دار

اقدامات لازم هنگام شستن برنج

اگر برنج شما خیس است، می توانید با انجام چند کار آن را جبران کنید. کافی است چند تکه نان را روی برنج قرار دهید تا بوی سوختگی آن کاملا از بین برود، زیرا نان قادر است بوی سوختگی را به خود جذب کند.
همچنین اگر پیاز در دسترس دارید، می توانید حلقه های پیاز را داخل برنج قرار دهید تا بوی سوختگی آن گرفته شود و طعم و عطر خوبی به برنج بدهد.

اقدامات لازم برای نمک زدایی برنج

اولین و ساده ترین راه برای تنظیم شوری برنج استفاده از نمک است. فقط روی غذا نمک بپاشید و طعم آن را بررسی کنید.
در مرحله دوم می توانید نمک را در آب جوش حل کرده و روی برنج بریزید تا شوری برنج تنظیم شود. با مخلوط کردن نمک با آب در حال جوش، شوری برنج به طور یکنواخت پخش می شود.
اگر زمان کافی برای تنظیم نمک ندارید و قبل از تنظیم شوری می توانید خورش را کمی شورتر از حد معمول درست کنید. با کاهش میزان نمک در مرحله پخت خورش، از شوری برنج کاسته می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا