آشپزی

فوت و فن بورانی کنگر در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن بورانی کنگرو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و هنر کنگر فرنگی

هنر و هنر بورانی کنگر و راز بورانی آرتیشو خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کنگر بورانی یک غذای سنتی و خوشمزه است که برای کسانی که علاقه مند به کشف طعم های جدید هستند بسیار مناسب است. این ترکیب خوشمزه کنگر فرنگی و ماست، تجربه ای منحصر به فرد و هیجان انگیز را ارائه می دهد که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. بورانی کنگر فرنگی که در مناطقی مانند کرمانشاه بسیار معروف و پرطرفدار است را می توان به عنوان پیش غذا یا یک غذای سبک برای ناهار یا شام سرو کرد.

بهترین زمان برای لذت بردن از این غذا در بهار و تابستان است که کنگر تازه و خوشمزه در دسترس است. اگر کنگر در باغ یا باغچه شما رشد می کند، می توانید از آن برای تهیه این غذای خوشمزه استفاده کنید. آرتیشو بورانی فرصتی فوق العاده برای تجربه طعمی جدید و متفاوت است.

مواد لازم برای تهیه بورانی کنگر فرنگی

ماست ساده 2.5 فنجان

1/2 فنجان آب

1 بوته سیر

کنگر 500 گرم

فلفل سیاه و نمک کافی

گردو و گل رز برای تزیین

طرز تهیه بورانی کنگر فرنگی

دستور پخت بورانی کنگر فرنگی که در اینجا توضیح داده شده است برای 6 تا 8 نفر کافی است. ابتدا مواد لازم برای تهیه این پیش غذای خوشمزه را آماده کنید.

ابتدا سیر را در آب خیس کنید تا پوسته ها نرم شوند. بعد از چند دقیقه سیر را پوست بگیرید و بشویید و رنده کنید.

سپس میگوها را از ساقه هایشان جدا کرده و بشویید و به صورت نوارهای پهن برش دهید. آنها را در تابه ای با کمی روغن سرخ کنید تا یکدست شوند.

بعد از سرخ شدن میگوها، سیر رنده شده، نمک و فلفل را به آنها اضافه کرده و 5 دقیقه دیگر تفت می دهیم. سپس آب را اضافه کرده و بگذارید تا کیک ها آرام آرام بپزند.

حرارت را کم کنید و بگذارید کیک ها به مدت 20 تا 30 دقیقه بپزند. پس از جوش آمدن، آب اضافی آن را تبخیر کنید.

پس از تبخیر آب، ماست را به تابه اضافه کرده، چند دقیقه بجوشانید و سپس گاز را خاموش کنید تا کنگر ماست خنک شود.

در آخر بورانای کنگر فرنگی را با گردو و گل رز تزئین کرده و سرو کنید. برای تهیه مواد و تهیه این غذا حدود 20 دقیقه زمان لازم است، بنابراین کل زمان لازم برای تهیه بورانی کنگر حدود 40 دقیقه است.

مواد لازم برای تهیه بورانی کنگر فرنگی به روش دوم

ماست 2.5 فنجان

کنگر 500 گرم

1 عدد پیاز

روغن نباتی به میزان لازم

فلفل سیاه و نمک

زردچوبه

طرز تهیه بورانی کنگر فرنگی به روش دوم

ابتدا کنگره ها را تمیز کرده و بشویید سپس با دقت برش دهید. آنها را در تابه ای روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت 45 دقیقه بپزید تا نرم و لذیذ شوند.

در تابه ای دیگر پیاز را تفت دهید تا طلایی شود و به میزان لازم نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید. این مخلوط را به میگوهای پخته شده اضافه کنید و اجازه دهید آب آنها کاملا جذب شود. سپس این ماست کنگر خوشمزه را با مواد آماده شده میل کنید.

مواد لازم برای تهیه بورانی کنگر فرنگی به روش سوم

500 گرم کنگر فرنگی

2 فنجان ماست تغلیظ شده

1 قاشق چایخوری پودر سیر

1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1/2 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق غذاخوری نعنا خشک

1 قاشق چایخوری پودر آویشن

1/2 قاشق چایخوری پودر پیاز

گردوی آسیاب شده 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بورانی کنگر فرنگی به روش سوم

برای تهیه بورانی کنگر خوشمزه ابتدا از کنگر فرنگی تازه و مرغوب استفاده کنید. میگوها را از تیغه هایشان جدا کرده و خرد کنید. سپس کنگره ها را خیس کنید و چندین بار آبکشی کنید. سپس کنگره ها را در قابلمه ای بریزید و 2 پیمانه آب اضافه کنید و روی حرارت ملایم بپزید تا کاملا بپزند.

بعد از جوشاندن کنگره ها و تبخیر آب آن ها را در آبکش بریزید و بگذارید خنک شوند. وقتی کیک ها سرد شدند آنها را با ماست مخلوط کرده و گردو را به آن اضافه کنید. در مرحله آخر نمک، فلفل، جوجن خشک، پودر آویشن و پودر پیاز را به مخلوط اضافه کنید و با قاشق همه مواد را خوب مخلوط کنید.

کنگر بورانی شما آماده است، اما برای بهتر شدن طعم بهتر است آن را حداقل 24 ساعت در یخچال بگذارید تا طعم ها به خوبی با هم ترکیب شوند.

هنر و هنر کنگر فرنگی

بعد از پخت کنگر برای افزایش زیبایی بصری غذا و بهتر شدن ترکیب کنگر با سایر مواد می توانید کمی آن را با چرخ گوشت بکوبید. همچنین توصیه می شود همزمان با پیاز سرخ شده فلفل سیاه و نمک به کنگره اضافه شود. مهم است که تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مطمئن شوید که ظرف کاملاً پخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا