آشپزی

فوت و فن بورک اسفناج در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن بورک اسفناجو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

اسفناج فوت و فن بورک

فوت و فن بورک اسفناج و راز یک بورک اسفناج خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

غذاهای ترکی در سراسر جهان به دلیل تنوع منحصر به فرد و طعم های استثنایی اش شناخته شده است. یکی از معروف ترین غذاهای ترکی که از خمیر فیله یا رشته درست می شود بورک نام دارد. بورک در انواع مختلف و با مواد خانگی مختلف مانند گوشت، پنیر، اسفناج و سیب زمینی موجود است. این غذا به قدری در بین خانواده های ترک طرفدار دارد که بسیاری از آنها هفته ای چندین بار آن را تهیه می کنند. به همین دلیل، بورک را می توان در اکثر رستوران های ترکیه پیدا کرد. در ادامه طرز تهیه بورک با اسفناج را توضیح می دهیم.

محصولات لازم برای تهیه بورک اسفناج

اسفناج 400 گرم

½ فنجان شیر

1 عدد پیاز بزرگ

سیر 2 حبه

خمیر رشته فرنگی به مقدار کافی

پنیر خامه ای 2 قاشق غذاخوری

پنیر برای پیتزا 200 گرم

زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به اندازه کافی

زردچوبه و روغن کافی

مقدار کافی دانه کنجد

طرز تهیه بورک اسفناج

ابتدا اسفناج ها را شسته و در قابلمه ای با دو پیمانه آب و کمی نمک می گذاریم تا بجوشد. پس از 10 دقیقه جوشیدن، اسفناج پخته می شود.

در این مدت پیاز را خرد کرده و در تابه با روغن تفت می دهیم تا طلایی شود. سپس سیر رنده شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا معطر شود.

زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. اسفناج آبکش شده را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و هم بزنید.

پنیر خامه ای و نیمی از پنیر پیتزا را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. شیر را با زعفران بریزید و با کمی کره مایع مخلوط کنید.

خمیر رشته را باز کرده و با مخلوط شیر و زعفران پخش کنید. مقداری از مخلوط اسفناج و پنیر پیتزای باقی مانده را در یک خط روی خمیر قرار دهید و آن را گرد کنید.

رول های رشته را در سینی فر بریزید و روی آن ها را با قلم مو باقیمانده شیر و زعفران آغشته کنید سپس روی آن ها را دانه یا کنجد بپاشید.

سینی را در فر قرار دهید و به مدت 20 تا 30 دقیقه بپزید. سپس فر گریل را روشن می کنیم تا بورت ها بپزند و طلایی شوند.

بعد از سرد شدن بورت ها را برش داده و در ظرف دلخواه بچینید و با سس کچاپ خانگی سرو کنید.

اسفناج فوت و فن بورک

بیدمشک اسفناج برای بین وعده های غذایی یا به عنوان پیش غذا یک انتخاب عالی است و تهیه آن آسان است. این غذا را می توانید در فر تهیه کنید و یا اگر فر ندارید در روغن سرخ کنید. اگر تصمیم به سرخ کردن بورک دارید، بهتر است بعد از سرخ شدن روی آن را کنجد یا سیاه دانه بپاشید. برای تنوع بیشتر می توانید مقداری سیب زمینی پخته به اسفناج و بورک سیب زمینی اضافه کنید. همچنین برخی از دستور العمل ها استفاده از گردو و قارچ خرد شده را برای این پیش غذای خوشمزه پیشنهاد می کنند.

روش های مختلفی برای پیچیدن بورک اسفناج وجود دارد. یکی از راه ها این است که آن را به صورت مارپیچ بغلتانید، بعد از غلتاندن با پوسته های بزرگ رشته، بورت ها را به صورت مارپیچ در یک تابه فر گرد می چینیم. متداول ترین روش بسته بندی بورک اسفناج به شکل سیگار است که بورک را به شکل استوانه های بلند و باریکی در می آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا