آشپزی

فوت و فن ترحلوا در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن ترحلواو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر ترحلوا

هنر و علم ترحلوا راز ذوق ترحلوا و نکات آشپزی ترهالوا چه چیزی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

برای آشنایی با نکات آشپزی ترحلوا، ابتدا باید اطلاعاتی کسب کنید. ترحلوا یکی از شیرینی های سنتی ایرانی است که از شیر، آرد، شکر و زعفران تهیه می شود. این شیرینی نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای خاورمیانه و ترکیه نیز پخش می شود. ترحلوا عمدتاً به صورت کریستالی سفید و شفاف ظاهر می شود و معمولاً در مناسبت های خاص مانند نوروز مصرف می شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که در تهیه ترحلوای سنتی به جای آرد گندم از آرد برنج استفاده می شود. این حلوا را معمولاً با شکر، گلاب، زعفران، هل سبز و آرد برنج درست می‌کنند و در انتها می‌توان آن را با دارچین تزیین کرد.

در میان انواع ترحلوا، ترحلوای شیرازی یکی از پرطرفدارترین هاست که در استان شیراز تهیه می شود. همچنین تارت هویج یکی از انواع تارت هایی است که در استان همدان با هویج به عنوان ماده اصلی درست می شود.

تکنیک های پخت ترهالوا

برای برشته شدن آرد صبور و مراقب باشید و حرارت را به طور مساوی تقسیم کنید تا بوی خامی آرد کاملا از بین برود. در مرحله اول پخت آرد مواظب باشید رنگ آرد خیلی تیره نباشد، کرم رنگ شود.

بهترین نتیجه با استفاده از آردهای غلات کامل مانند آرد سمولینا حاصل می شود، زیرا این آردها گلوتن کمتری دارند و حلوا را لطیف می کنند. استفاده از آرد بیکر بدون سبوس باعث چسبندگی ترهالوا می شود که می توانید با اضافه کردن کمی آرد نشاسته ای آن را برطرف کنید.

در پایان پخت، چند قطره گلاب یا هل را به ترحلوا اضافه کنید تا عطر بهتری ایجاد شود.

قبل از افزودن شربت، مخلوط آرد و کره را با دو قاشق غذاخوری شکر پاشیده و مرتب هم می زنیم تا حلوا دم بکشد.

برای تهیه ترحلوای مجلسی می توانید به جای کره جامد یا قیمه از کره استفاده کنید.

از ترکیب آرد برنج و آرد گندم برای تهیه ترحلوا مجلسی استفاده کنید. این ترکیب باعث روشن شدن رنگ ترحلوا مجلسی می شود و می توانید از این ترکیب در تهیه ترحلوا مجلسی استفاده کنید.

شربت تمرینی ترهالوا

برای تهیه شربت ترحلوا مجلسی مواد لازم شامل 1/2 لیوان آب، 1/2 لیوان گلاب، 1.5 پیمانه شکر و 1/4 قاشق چایخوری زعفران ساییده شده است. ابتدا در یک قابلمه کوچک آب بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا ذرات شکر در آب حل شود. به محض حل شدن شکر، گلاب و زعفران رنده شده را به شربت اضافه کنید و بگذارید شربت بجوشد و کمی غلیظ شود. در این مرحله حرارت را خاموش کرده و شربت را کنار بگذارید و برای ادامه کار بر روی تهیه ترحلوا آماده شوید.

مواد لازم برای تهیه ترحلوا

2 فنجان آرد سفید، آرد گندم کامل یا آرد سنگ

2 قاشق غذاخوری کره جامد یا گوشت خوک یا کره

1/4 فنجان کره مایع

1/2 قاشق چایخوری پودر هل

پسته خلال شده، خلال بادام و پودر نارگیل برای تزیین به میزان لازم

روش پخت ترحلوا

برای شروع درست کردن ترحلوای مجلسی ابتدا باید آرد را الک کنید تا در هنگام حرارت دادن گلوله های آرد تشکیل نشود. سپس آرد الک شده را در ماهیتابه تفلون یا قابلمه ای با پوشش نچسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. با قاشق چوبی آرد را مرتب هم بزنید تا حرارت به طور یکنواخت پخش شود و بوی خامی آرد گرفته شود.

وقتی رنگ آرد کمی تغییر کرد و به رنگ کرمی در آمد، حرارت را خاموش کنید و دوباره آرد را الک کنید تا حلوا یکدست و یکدست شود. سپس آرد الک شده را داخل تابه یا قابلمه برگردانید و از کناره های ظرف جمع کنید تا وسط ظرف خالی از آرد شود.

تابه یا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و کره جامد یا روغن حیوانی و کره مایع و پودر هل را در وسط تابه یا قابلمه بریزید و مواد را مخلوط کنید. مواد را کم کم اضافه کنید تا رنگ دلخواه به دست آید. اگر رنگ تیره‌تری می‌خواهید، افزودن شربت باعث تیره‌تر شدن مواد می‌شود.

پس از تفت دادن آرد در کره و رسیدن به رنگ دلخواه، شربتی که قبلا درست کرده بودید را به آرد اضافه کنید و ترحلوا را با حرارت ملایم به هم زدن ادامه دهید تا شربت به خوبی جذب آرد شود. وقتی ترحلوا به شکل گلوله از کف تابه جدا شد و یک طرف آن جمع شد، اجاق گاز خاموش می شود.

حالا ترحلوا شما آماده است. آن را در ظرف مورد نظر بریزید و به سلیقه خود روی آن را با خلال پسته، بادام یا پودر نارگیل تزئین کنید.

مواد لازم برای تهیه ترحلوای شیرازی

8 فنجان شیر

نشاسته ذرت 1 فنجان

سه چهارم فنجان آرد برنج

2 فنجان شکر

نصف لیوان گلاب

زعفران 1 قاشق چایخوری (پخته)

یک چهارم فنجان کره

آموزش آشپزی ترحلوای شیرازی

برای تهیه حلوای مجلسی همه مواد به جز زعفران و گلاب را در قابلمه ای با هم مخلوط کنید.

قابلمه را روی حرارت ملایم تا متوسط ​​قرار دهید و با قاشق مواد را مرتب هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. از این روش استفاده کنید تا حلوا به کف تابه نچسبد و تبدیل به توپ نشود.

حلوا را حدود یک ساعت یا بیشتر گرم می گذاریم تا غلظت مواد بیشتر شود.

طرز پخت حلوا طرز پخت آرد حلوا سایت نی نی خوشمزه ترین حلوا سایت نی نی خوشمزه ترین حلوا چه چیزی باعث چسبندگی حلوا میشه

زعفران را در یک لیوان آب داغ حل کرده و به حلوا اضافه می کنند. سپس گلاب را به حلوا اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مخلوط حلوا را در قالب های سیلیکونی بریزید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. حلوا نیازی به چربی ندارد.

بعد از خنک شدن حلوا آن را از قالب خارج کرده و برای تزیین در بشقاب یا ظرف پیرکس قرار دهید.

این نوع حلوا بسیار خوشمزه است و می توانید از آن به عنوان دسر در میان وعده های خود استفاده کنید.

برای جلوگیری از ترکیدن سرباره چه کنیم؟

بسیاری از افرادی که قصد تهیه حلوا را دارند با مشکل ترک خوردن آن مواجه می شوند. یکی از دلایل اصلی این مشکل این است که حلوا پس از پخت سریع در یخچال نگهداری می شود که باعث ترک خوردن آن می شود.

در ضمن عدم استفاده از سلفون برای پوشاندن حلوا در یخچال نیز یکی از دلایل ترک خوردن آن است. اما مهم ترین دلیل ترک خوردن حلوا این است که وقتی حلوا به قوام مناسبی نرسید از روی آتش خارج می شود. بنابراین بهتر است صبر کنید تا حلوا به غلظت مناسب برسد و سپس آن را در قالب های سیلیکونی بریزید و بگذارید تا دمای محیط خنک شود و سپس در یخچال قرار دهید. همچنین فراموش نکنید که از سلفون برای پوشاندن حلوا در یخچال استفاده کنید تا ترک نخورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا