آشپزی

فوت و فن ترشی بادمجان در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن ترشی بادمجانو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ترشی بادمجان

هنر ترشی بادمجان و راز خوشمزه ترشی بادمجان حرفه ای ج سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

ترشی یک ادویه خاورمیانه است که علاوه بر افزایش طعم، خاصیت گوارشی را به غذاها اضافه می کند. استفاده از ترشی در کنار غذاهای گوشتی به ویژه غذاهای چرب و سنگین می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند. البته ترشی ها در انواع مختلف و با ترکیب های مختلف وجود دارند که می توانید با توجه به ذائقه خود ترشی مناسب را انتخاب کرده و در تهیه غذا از آن استفاده کنید.

ترشی ها را معمولا با سرکه و نمک درست می کنند. همچنین می توانید ادویه ها و سبزیجات مختلف مانند خیارشور، لیمو عمانی، لیموترش، هویج، ترشی و … را اضافه کنید تا طعم و زیبایی آن بیشتر شود. همچنین می توانید با تنظیم مقدار سبزیجات سرخ شده و ادویه ها طعم و رنگ دلخواه را به ترشی بدهید.

عناصر

گل کلم: نیم کیلوگرم

کرفس: 2 ساقه

بادمجان: 5 عدد

خیار متوسط: 10 عدد

هویج متوسط: 5 عدد

سبزیجات ترشی شده: 6 قاشق غذاخوری

پیاز: 4 عدد

سیر: 6 بوته

نمک: به میزان لازم

ادویه جات ترشی شده: به میزان لازم

فلفل تازه تند: به مقدار لازم

گلپر: به اندازه نیاز

سیاه دانه: به مقدار لازم

سرکه: به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان ترشی

راهنمای تهیه ترشی به شرح زیر است:

عناصر:

سبزیجات مورد علاقه (بادمجان، گل کلم، خیار، هویج، کرفس، سیر، پیاز)
ترشی ادویه جات ترشی (مانند سرکه یا لیمو عمانی)
سبزیجات ترشی (مانند گشنیز خشک)
نمک
گلپر
سیاه دانه ها
فلفل تازه
دستورالعمل ها:

تمام سبزیجات را به اندازه دلخواه برش دهید و با آب بشویید. سپس بگذارید خوب خشک شوند.
در ظرف مناسبی، محصولات خرد شده را به ترتیب زیر بریزید: بادمجان، گل کلم، خیار، هویج، کرفس، سیر، پیاز.
ترشی جات، ترشی سبزیجات، نمک، گلپر، سیاه دانه و فلفل تازه را به محصولات خرد شده اضافه کنید.
همه مواد را خوب مخلوط کنید تا ادویه ها به طور مساوی در ماریناد پخش شوند.
حالا ترشی آماده است و می توانید از آن به عنوان چاشنی جذاب برای غذاهای خود استفاده کنید.
در ظرفی با درب مناسب مواد خرد شده را که در مرحله دوم آماده کردید به آرامی و کم کم اضافه کنید.
سعی کنید هنگام اضافه کردن خیارشور به ظرف، مواد را با دست یا قاشق فشار دهید تا هوای پارچه های داخل ترشی گرفته شود و ترشی ها به خوبی در ظرف جا بیفتند. بنابراین ترشی در ظرف بهتر و بیشتر می شود.
در نهایت روی ظرف را با سرکه یا آب بپوشانید و به اندازه ای نمک اضافه کنید که روی ترشی را بپوشاند. مقدار سرکه یا آب و نمک را به سلیقه شخصی خود تنظیم کنید.
در آخر درب ظرف را محکم می بندیم تا هوا به ترشی نرسد و در جای خنک و تاریک قرار می دهیم.
اجازه دهید ترشی حداقل یک هفته تا چند هفته تخمیر شود. در این مدت می توانید به طور مرتب ظرف را تکان دهید تا مواد داخل آن به طور یکنواخت مارینت شوند.
با انجام این مراحل ترشی آماده می شود و می توانید از آن به عنوان چاشنی خوشمزه برای غذاهای خود استفاده کنید.

ترشی بادمجان

به این ترتیب ترشی ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

برای تهیه سبزیجات ترشی ابتدا مراحل زیر را انجام دهید:

1. برگ های رازیانه، مرزنجوش، ترخون و کرفس را بشویید و ریز خرد کنید. مقدار هر سبزی را با توجه به ذائقه شخصی تنظیم کنید.

2. برای تهیه ادویه اگر ادویه آماده ندارید می توانید از ترکیب فلفل قرمز و زردچوبه استفاده کنید. مقدار هر ادویه را با توجه به سلیقه و ترجیح شخصی تنظیم کنید.

3. اگر عجله ندارید و می خواهید ترشی تان یک ماه ور بیاید، تمام مواد آماده شده را در ظرف مناسبی بریزید و در جای خشک نگهداری کنید. در این مدت، ترشی تخمیر می شود و طعم خود را به دست می آورد.

4. اما اگر می خواهید ترشی شما در کمتر از یک هفته آماده شود، می توانید تمام مواد آماده را جداگانه تهیه کنید. مثلا می توانید سبزیجات را با هم و ادویه های ترشی را جدا بپزید. سپس در ظرف مناسبی مخلوط کرده و در جای خشک نگهداری کنید. در این صورت ترشی در مدت زمان کوتاه تری آماده می شود.

5. برای کم کردن ترشی از نصف سرکه و نصف مقدار آب و نمک استفاده کنید. این مقدار سرکه و آب و نمک را در قابلمه بجوشانید و پس از سرد شدن به ترشی اضافه کنید. به این ترتیب میزان ترشی را به سلیقه خود تنظیم می کنید.

6. برای داشتن بافت نرم ترشی می توانید بادمجان را با سرکه به مدت 15 دقیقه بپزید و سپس به ترشی اضافه کنید. این کار به بادمجان بافت نرمی می دهد و به طعم و کیفیت ترشی می افزاید.

7. ترشی غذای لذیذی است و می توانید با توجه به علاقه و ذائقه خود مواد مختلفی به آن اضافه کنید. می توانید از سبزیجات مختلف مانند رازیانه، مرزه، ترخون و برگ کرفس استفاده کنید. همچنین می توانید ادویه های مورد علاقه خود را به ترشی اضافه کنید.

8. بعد از آماده شدن ترشی فراموش نکنید که آن را با قاشق از ظرف خارج کنید تا خراب نشود. به این ترتیب ترشی ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

ترشی سرکه بادمجان

برای تهیه ترشی بادمجان ساده با رنگ روشن و زیبا می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. استفاده از سرکه سفید عموماً برای تهیه ترشی بادمجان توصیه می شود زیرا رنگ روشن تری برای ترشی ایجاد می کند. اما نوع سرکه ای که استفاده می کنید به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید نوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید. هدف اصلی استفاده از سرکه سفید در ترشی بادمجان ایجاد رنگی روشن و زیبا است.

خشکی مواد

برای حفظ ترشی و خراب نشدن آن، بسیار مهم است که یک قطره آب داخل آن نرود. برای این منظور می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

سبزی ها را کاملا و با دقت بشویید: سبزی ها را با دقت بشویید و از آب خارج کنید. آنها را کاملاً بشویید و سپس روی یک حوله جاذب تمیز قرار دهید تا آب اضافی آنها خشک شود.

خرد کردن سبزیجات خشک: بعد از خشک شدن کامل سبزیجات، آنها را خرد کنید. این کار از ورود آب به ترشی جلوگیری می کند و کیفیت و سلامت آن را حفظ می کند.

خشک کردن بادمجان ها: قبل از بریدن بادمجان ها را خوب خشک کنید. برای جذب رطوبت می توانید از یک دستمال یا حوله تمیز استفاده کنید.

طرز تهیه ترشی بادمجان، ترشی بادمجان، ترشی بادمجان، ذلک، ترشی بادمجان جدید، ترشی بادمجان لیته، طرز تهیه ترشی بادمجان، بسیار خوب، ترشی بادمجان، کرمانی، ترشی بادمجان بدون سرکه

همچنین توصیه می شود برای خرد کردن و جمع آوری ترشی از ابزار تمیز و خشک استفاده شود و در مراحل ساخت ترشی به نور و محیط تمیز توجه زیادی داشته باشید.

کنسرو ترشی

برای حفظ کیفیت و ماندگاری ترشی بادمجان و هر ترشی دیگری بهترین ظروف نگهداری ظروف واقعا شیشه ای هستند. استفاده از ظروف شیشه ای مزایایی دارد که به ماندگاری و کیفیت ترشی کمک می کند. بنابراین توصیه می شود ترشی ها را در ظروف شیشه ای نگهداری کنید. این ظروف باعث می شود ترشی در دمای مناسب و متعادل نگهداری شود و از تغییر رنگ یا طعم ترشی جلوگیری می کند.

همچنین برای جلوگیری از فساد سریع بادمجان ترشی، پس از بازکردن درب ظرف ترشی توصیه می شود آن را در یخچال نگهداری کنید. نگهداری ترشی ها در محیط های سرد مانند یخچال باعث ماندگاری بیشتر بادمجان ترشی می شود و از خراب شدن زود هنگام آن ها جلوگیری می کند.

بنابراین برای حفظ کیفیت و ماندگاری ترشی بادمجان و هر نوع ترشی دیگری، استفاده از ظروف شیشه ای و نگهداری آن ها در یخچال توصیه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا