آشپزی

فوت و فن ترشی هفت بیجار در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن ترشی هفت بیجارو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تکنیک های اچ هفت بیجار

طرز تهیه و طرز تهیه ترشی هفت بیجار راز طعم ترشی هفت بیجار و ترشی هفت بیجار سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

ترشی هفت بیجار با 150 سال اصالت نزدیک به پاییز در هر خانه بیجاری موجود است. طعم بی نظیر این ترشی که به ادویه های خاص و جادویی آن بستگی دارد، آن را به یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از ایرانیان تبدیل کرده است. ترشی هفت بیجار به دلیل ترکیباتی که شامل هفت میوه، هفت ادویه و هفت سبزی است، به «هفت بیجار» معروف است.

اگر به تهیه ترشی علاقه دارید و یا حتی تجربه ای در تهیه آن ندارید ناامید نشوید و با دل خوش شروع کنید.

عناصر

دو کیلو گل کلم

بادمجان K کیلوگرم

یک کیلوگرم هویج

یک کیلوگرم خیار

دو عدد سیب زمینی ترشی

از دو عدد

یک کیلو لوبیا سبز

پنج بوته سیر

فلفل سبز تند 250 گرم

فلفل دلمه ای یک عدد (هر رنگی).

ترشی سبزیجات ترخون، نمک، نعناع، ​​جعفری و گشنیز نیم کیلو

ادویه ترشی هفت بیجار (روش تهیه زیر) به مقدار لازم

یک و نیم لیتر سرکه سفید

ادویه ترشی مخصوص هفت بیجار

پودر گلپر 10 قاشق چایخوری

یک قاشق چای خوری فلفل سیاه

یک قاشق چای خوری جوز هندی

یک قاشق چایخوری پودر رازیانه

پنج قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز

پنج قاشق چایخوری، یک قاشق چایخوری

دو قاشق غذاخوری پودر زیره

دو قاشق چایخوری سبزی خشک ( مرزه، ترخون، گشنیز و آویشن خشک به نسبت مساوی).

طرز تهیه ترشی هفت بیجار

برای تهیه ادویه ترشی هفت بیجار خاص و جادویی ابتدا تمامی مواد ذکر شده را در مخلوط کن بریزید و آن ها را خرد کنید تا پودر شوند. سپس ادویه ها را در تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا پخته شوند. پس از آماده شدن، ادویه ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا آماده استفاده شوند.

برای شروع تهیه ترشی هفت بیجار ابتدا گل کلم را به قطعات کوچک برش دهید و با آب و نمک بشویید.

سپس خیار، بادمجان، هویج، فلفل، ترشی سیب زمینی، فلفل سبز، لوبیا سبز و مریم گلی را در قابلمه ریخته و بشویید. سپس آنها را کنار بگذارید و بگذارید کاملا خشک شوند. تمام سبزیجات را به جز فلفل سبز مکعبی یا گرد خرد کنید.

سبزیجات ترشی را بشویید و پس از خشک شدن کامل آنها را ریز خرد کنید. توجه داشته باشید که خشک کردن مواد ترشی برای جلوگیری از رشد قارچ مهم است.

سپس تمام مواد را در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده و به دلخواه ادویه و نمک اضافه کنید. سپس بوته های سیر را پوست بگیرید.

یک ظرف خشک و تمیز متناسب با اندازه مواد انتخاب کنید. سپس مواد مرینیت شده را لایه لایه در قابلمه بچینید و روی هر لایه سبزیجات خشک، حبه های سیر و فلفل سبز بریزید. این کار را تکرار کنید تا تمام مواد مرینیت شده تمام شود. مقداری فلفل سبز، سیر و سبزی های خشک را روی سطح مرینیت شده قرار دهید.

سپس سرکه را در قابلمه بریزید تا روی مواد را بپوشاند. توجه داشته باشید که مقدار سرکه باید به اندازه یک انگشت روی مواد گذاشته شود.

در شیشه را محکم ببندید و ده روز در جای خنک و تاریک بگذارید تا ترشی کاملاً سفت شود. توجه داشته باشید که نور خورشید به هیچ وجه نباید روی قابلمه ترشی بیفتد.

تکنیک های اچ هفت بیجار

اگر می خواهید خیارشور کمی لطیف تر و دندان گیرتر شود، می توانید مواد را جداگانه در کمی آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید. این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اما اگر در حال پختن مواد هستید، حتما صبر کنید تا خشک شوند.

اگر نمی خواهید ترشی خیلی تند باشد می توانید به جای یک چهارم سرکه از آب جوشیده ولرم استفاده کنید. میزان سرکه و ترشی ادویه کاملا به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید آن ها را به سلیقه خود تنظیم کنید.

می توانید به جای سرکه سفید از سرکه سیب یا سرکه قرمز استفاده کنید.

ادویه مخصوص این ترشی به نام ادویه ترشی هفت بیجار را می توانید از عطاری تهیه کنید اما بهتر است این ادویه را خودتان در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه ترشی دوقلو و فن دار، ترشی هفت بیجار، ترشی هفت بیجار، ترشی خانم نجاتی، ترشی هفت بیجار، ادویه مجلسی، ترشی هفت بیجار، ترشی هفت بیجار، ترشی هفت بیجار، ترشی هفت بیجار، ترشی هفت بیجار، ترشی هفت بیجار، شمال

دقت کنید که آب جوشیده یا گرم را به ترشی اضافه نکنید زیرا باعث رشد قارچ در ترشی می شود.

مقدار مواد ترشی خرد شده نیز به ذائقه شما بستگی دارد.

هرگز بقیه ترشی را به قابلمه برنگردانید، زیرا باعث ایجاد قارچ در ترشی می شود.

برای جلوگیری از خراب شدن ترشی هفت بیجار چه کنیم؟

تهیه ترشی هفت بیجار فرآیندی ساده به نظر می رسد، اما هزاران روش مختلف برای بهبود آن وجود دارد. اما در زیر به چند نکته حیاتی برای جلوگیری از خراب شدن ترشی می پردازیم.

اولین نکته این است که هرگز آب جوشیده داغ را به ترشی ها اضافه نکنید. این می تواند منجر به رشد قارچ در ترشی شود.

اگر می خواهید سرکه کمتر داغ شود، می توانید به ازای هر لیتر سرکه، یک فنجان آب به ترشی اضافه کنید. این کار تندی سرکه را کاهش می دهد و طعم ترش را متعادل می کند.

برای تهیه ترشی هفت بیجار دقت کنید ظرف و مواد آن خشک باشد تا از کپک زدن ترشی جلوگیری شود. همه مواد باید کاملا خشک و ظروف نگهداری باید تمیز و خشک باشند.

در نهایت برای جلوگیری از کپک زدن ترشی باید روی مواد ترشی را با سرکه بپوشانید. اگر سرکه کاملا روی ترشی ها نریزد ممکن است ترشی ها کپک بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا