آشپزی

فوت و فن تهیه راحت الحلقوم در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن تهیه راحت الحلقومو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک ساخت الخلک به راحتی

هنر و فن تهیه آسان الخلکم و راز طعم دلپذیر در گلو خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

راحت الحلقوم یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که ریشه آن به ترکیه برمی گردد. این شیرینی به طور کلی انتخابی عالی برای جشن ها و مراسم شب یلدا محسوب می شود. قدمت راحت الحلقوم حداقل به 500 سال می رسد و امروزه یکی از محبوب ترین شیرینی های دنیا به شمار می رود. دستور تهیه راحت الحلقوم از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده است. اما تاریخچه این شیرینی به سال 1977 در زمان سلطان عبدالحمید اول برمی گردد.او برای جلب توجه ملکه به سرآشپزهای خود دستور داد تا یک شیرینی یا دسر بی نظیر تهیه کنند. همه آشپزها دور هم جمع شدند و سرانجام آقایی به نام بکیر افندی از شهر کوچکی در شرق آناتولی موفق به کشف این شیرینی شد و ملکه از لذت وصف ناپذیر راحت الخلکم لذت برد.

مواد لازم برای تهیه راحت الخلکم

نشاسته رنگی 1 لیوان

پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری

آب سرد به میزان لازم

شکر 1 لیوان

اسانس نوک چای لیمو

گلاب 1/2 پیمانه

گلوکز 2 گرم غذا

کره مایع 1/4 پیمانه

25 گرم کره

پودر نارگیل به میزان لازم

آجیل یا پسته به میزان لازم

طرز تهیه حلکوم آسان

ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد حل کنید و بگذارید آرام آرام نرم شود. سپس نشاسته ذرت را با 3 فنجان آب سرد مخلوط کرده و مخلوط کن را روشن کنید. سپس آب را به آرامی به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید. این مرحله برای جلوگیری از ترش شدن نشاسته در حین پخت ضروری است. اگر از نشاسته با کیفیت استفاده می کنید می توانید از این مرحله صرف نظر کنید و نشاسته آماده را با 3 فنجان آب مخلوط کرده و به آرامی اضافه کنید.

شکر را با 1 و نیم پیمانه آب سرد مخلوط کرده و روی حرارت می گذاریم تا کاملا حل شود و بجوشد. وقتی جوش آمد، آبلیمو را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. سپس نشاسته صاف شده را به آرامی به مخلوط اضافه کنید و از قاشق چوبی استفاده کنید و کمی هم بزنید. به یاد داشته باشید که در این مرحله گرمای کمی داشته باشید.

بعد از حداقل 30 دقیقه که نشاسته شفاف شد و بوی خامی آن از بین رفت، ژلاتین اسفنجی را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. پس از حل شدن کامل ژلاتین، در این مرحله نصف گلاب را اضافه کنید (و مابقی را در مرحله آخر)، سپس در حین هم زدن و مخلوط کردن همه چیز، گلوکز را اضافه کنید. در این مرحله راحت الحلقوم شروع به سفت شدن و غلیظ شدن می کند. پس روغن مایع و کره را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا خمیر به صورت گلوله ای در قابلمه جمع شود.

وقتی کمی خنک شد، پودر نارگیل یا نشاسته ذرت را در ظرف پیرکس بپاشید. سپس نیمی از مقدار رحمت الحلگوم را با استفاده از پالت داخل ظرف صاف کرده و مغز مورد نظر را وسط آن قرار دهید. سپس بقیه رحمت الحلگوم را روی آن بریزید و دوباره روی آن را با نشاسته یا نارگیل بپوشانید. می توانید با دست هم شکل دهید. سپس راحت الحلگوم را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

فن و فن راحت الحلقوم

می توانید آب لیمو را از مراحل آماده سازی حذف کنید.

افزودن گلوکز به راحت الحلقوم خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد.

برای نگهداری طولانی مدت، آنها را در ظرف در بسته قرار دهید و می توانید تا 1 ماه در فریزر نگهداری کنید.

راحت الحلقوم را نیز می توانید با استفاده از قالب سیلیکونی تهیه کنید.

می توانید از آرد نیز برای پوشش استفاده کنید.

ابتکاراتی برای سفت کردن راحت گلو

اولین قدم برای تهیه راحت الحلگوم با طراوت و خوشمزه این است که اجازه دهید مواد به آرامی و با حرارت ملایم آب خود را از دست بدهند. اگر شعله خیلی قوی باشد، آب به سرعت کشیده می شود و بوی خامی نشاسته از بین نمی رود. همچنین اگر مواد را در زمانی که آب کافی از دست نداده اند از روی شعله بردارید راحت الحلقوم سفت نمی شود.

نکته مهم دیگر استفاده از مقدار مناسب نشاسته است که یکی از عوامل اصلی دستیابی به بافت مطلوب و راحت محسوب می شود. پس حتما مقدار نشاسته را طبق دستور اندازه بگیرید و از مشکل سخت نبودن راحت الحلقوم جلوگیری کنید. البته مراقب باشید که از نشاسته زیاد استفاده نکنید تا طعم آن تغییر نکند.

در مرحله آخر پخت و در لحظه خاموش شدن شعله گاز مهم است که کمی روغن به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. این باعث می شود بعد از قرار دادن مواد در یخچال به راحتی بسته شوند و بافت دلخواه به دست آید. این نکات را رعایت کنید امیدوارم مشکل سفت نشدن راحت الحلقوم را حل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا