آشپزی

فوت و فن تهیه مربای گیلاس در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن تهیه مربای گیلاسو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر درست کردن مربای آلبالو

هنر درست کردن مربا از آلبالو و راز خوشمزه مربای آلبالو خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مربای آلبالو یکی از خوش طعم ترین مرباهای دنیاست که در فصل رسیدن گیلاس در تابستان درست می شود و طعم بی نظیری دارد. این شیرینی به دلیل فواید فراوانی که دارد از جمله خواص خون سازی و رفع کم خونی، کاهش دردهای میگرنی، جوانسازی پوست و کمک به بهبود حافظه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. طرز تهیه این مربا مانند هر مربای دیگر بسیار ساده است. برای تهیه این مربا می توانید از گیلاس قرمز یا صورتی استفاده کنید و مقدار شکر اضافه شده را با توجه به شیرینی دلخواه آلبالو تنظیم کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای آلبالو

آلبالو 2 کیلو

شکر 2 کیلوگرم

1.5 فنجان آب

اسانس نوک چای لیمو

بیایید پخت مربای آلبالو را یاد بگیریم

ابتدا آلبالوها را کاملا بشویید و بگذارید خشک شوند. سپس با استفاده از یک سیخ چوبی، نی یا وسایل دیگر، آلبالوها را با احتیاط داخل آن بریزید. آلبالوهای پوست کنده را در قابلمه ای بریزید و نصف شکر را اضافه کنید سپس قابلمه را به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا آب آن گرفته شود.

بعد از این مدت آلبالوها را در قابلمه جدیدی ببرید و مقدار باقیمانده شکر و آب را اضافه کنید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. سپس چند بار ته قابلمه را بزنید تا به نتیجه نهایی برسید و مربای شفاف و خوش رنگی داشته باشید.

در آخر وقتی مربا به غلظت دلخواه رسید، جوهر لیمو را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید. برای بررسی غلظت مربا، یک نعلبکی را از قبل در یخچال خنک کنید، سپس یک قاشق مرباخوری در آن بریزید. اگر سرریز نشود به قوام دلخواه رسیده است. سپس مربا را به مدت 12 ساعت در دمای محیط نگه دارید و سپس آن را در شیشه های تمیز و بدون چربی ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

هنر درست کردن مربای آلبالو

اگر مربای آغشته به شربت را ترجیح می دهید مقدار آب را زیاد کنید و اگر مربا خشک کن را ترجیح می دهید آب را حذف کنید.

اضافه کردن آب لیمو به مربا از کپک زدن آن جلوگیری می کند.

برای جلوگیری از کپک زدن حتما شکر و آلبالو را به مقدار مساوی نگه دارید تا مربا به غلظت دلخواه برسد سپس از روی حرارت بردارید.

هرگز مربا را در حالی که گرم است در شیشه قرار ندهید و صبر کنید تا کاملا خنک شود.

هنگام پخت و پز هرگز درب قابلمه را نبندید.

در صورت تمایل می توانید کمی هل یا وانیل به مربای آلبالو اضافه کنید.

برای افزایش عطر می توان کمی گلاب اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا