آشپزی

فوت و فن تهیه همبرگر خانگی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن تهیه همبرگر خانگیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر درست کردن همبرگر خانگی

هنر درست کردن همبرگر خانگی و راز یک همبرگر خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

ساندویچ همبرگر به عنوان یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین انواع ساندویچ شناخته می شود. اگر می خواهید همبرگری با طعمی خاص و متفاوت بپزید و می خواهید به جزئیات و تکنیک های خاصی توجه کنید، می توانید تفاوت بین تهیه همبرگر خانگی و نسخه های رستورانی را احساس کنید. تفاوت اصلی این دو نوع همبرگر استفاده از ادویه های مخصوص در همبرگر رستورانی است. قبل از اینکه مراحل تهیه همبرگر را یاد بگیرید، با این ساندویچ فست فود محبوب بیشتر آشنا شوید.

همبرگر اولین بار در هامبورگ آلمان ظاهر شد و مکان هایی مانند رستوران ها و فست فودها در سراسر جهان باعث محبوبیت این ساندویچ شده است. این ساندویچ با کناره ها و روکش های متنوعی عرضه می شود که مهم ترین آن ها تنوع زیاد رویه هاست که کاربردهای متنوعی را ایجاد می کند. یکی از عوامل موثر در تغییر طعم همبرگر، نوع گوشت استفاده شده در آن است. برای تهیه یک همبرگر خوشمزه، استفاده از گوشت تازه و مرغوب را فراموش نکنید. همچنین نوع پنیری که انتخاب می کنید بر طعم همبرگر تاثیر می گذارد و به ذائقه شما بستگی دارد.

هنر درست کردن همبرگر خانگی

تهیه همبرگر هنوز به عنوان یکی از مهم ترین مراحل در فرآیند پخت و پز شناخته می شود. به عنوان مثال انتخاب گوشت تازه و با کیفیت برای تهیه یک همبرگر خوشمزه بسیار مهم است. همچنین استفاده از ادویه های مخصوص در تهیه همبرگر نقش بسیار مهمی در تغییر طعم و عطر بی نظیر این ساندویچ دارد. وقتی از چاشنی های مخصوص همبرگر رستورانی استفاده می کنید، همبرگر شما به طعم و عطر مطبوع همبرگرهای معروف فست فود نزدیک می شود. این نشان می دهد که استفاده صحیح از ادویه ها در تهیه یک همبرگر خوشمزه بسیار مهم است. حتی با بهترین کیفیت گوشت و اجرای دقیق تمام مراحل پخت، بدون استفاده از ادویه جات ترشی جات، طعم و عطری که از یک همبرگر خوشمزه انتظار می رود، تجربه نخواهد شد.

آشنایی با چاشنی های همبرگر خانگی

همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از عناصر حیاتی در تهیه یک همبرگر خوشمزه، استفاده از چاشنی های مخصوص همبرگر است. شرکت های زیادی در بازار هستند که محصولاتی به نام «چشمه همبرگر» ارائه می دهند که می توانید از آن ها بهره ببرید. از طرف دیگر، می‌توانید ادویه‌های همبرگر را از ادویه‌فروشی‌ها بخرید و خودتان آن‌ها را در خانه مخلوط و آماده کنید. برای تهیه این چاشنی های مخصوص همبرگر به چاشنی های زیر نیاز دارید:

یک قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز

یک قاشق غذاخوری پودر پاپریکا دودی

یک قاشق غذاخوری گرانول پیاز

یک قاشق غذاخوری پودر سیر

یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه

یک قاشق غذاخوری جوز هندی

یک قاشق غذاخوری پودر خردل

یک قاشق غذاخوری زنجبیل

یک قاشق غذاخوری پودر کاری

یک قاشق غذاخوری آویشن

یک یا دو میخک

طرز تهیه چاشنی همبرگر خانگی

برای تهیه چاشنی مخصوص همبرگر با ادویه های مشخص شده ابتدا باید همه این مواد را با آسیاب مناسب مخلوط کنید و سپس چاشنی را تا حد امکان نرم و یکدست کنید. شما می توانید تقریباً یک قاشق غذاخوری از این ادویه ها را برای هر پوند گوشت چرخ کرده استفاده کنید. سایر چاشنی های همبرگر را در ظرف مناسب نگهداری کنید و در شرایط بسته بندی مناسب نگهداری کنید. هر زمان که نیاز به تهیه همبرگر در خانه داشتید، از این ادویه ها استفاده کنید.

نکات همبرگر خانگی

به غیر از استفاده از چاشنی های مخصوص همبرگر که بسیار حیاتی است، موارد دیگری نیز در تهیه یک همبرگر خانگی خوشمزه اهمیت دارد. برخی از این نکات عبارتند از:

از گوشتی با حداقل بیست درصد چربی استفاده کنید تا همبرگر خوشمزه تری داشته باشید.
پختن همبرگر روی حرارت کم تا زمانی که گوشت داخل آن کاملا پخته شود. حرارت زیاد می تواند باعث سوختن همبرگر و خام ماندن هسته گوشت شود.
همیشه از گوشت تازه برای تهیه همبرگر استفاده کنید.
قطعات چرخ گوشت را در فریزر نگه دارید تا گوشت سرد بماند. این عمل می تواند به جلوگیری از جدا شدن چربی از گوشت کمک کند و همبرگر را خوشمزه تر کند. همچنین مایع گوشت همبرگر باید تا زمان سرخ شدن سرد بماند.
گوشت را ورز ندهید؛ ورز دادن گوشت می تواند برگر را سفت کند. گوشت را بعد از چرخ كردن به آرامي و با فشار كم فرم داده و سپس سرخ مي كنند.
برای تهیه همبرگر فقط ادویه به گوشت اضافه کنید و از افزودن تخم مرغ، پیاز، آرد و سایر مواد خودداری کنید. اگر می خواهید این مواد را اضافه کنید، قبل از چرخ کردن گوشت، آنها را اضافه کنید.

چاشنی همبرگر حرفه ای

دو قاشق غذاخوری نمک

یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه

یک قاشق غذاخوری فلفل سفید

یک قاشق غذاخوری پودر پاپریکا دودی

یک قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز

یک قاشق غذاخوری پودر خردل

یک قاشق غذاخوری پودر سیر

یک قاشق غذاخوری پودر پیاز

برای تهیه چاشنی مخصوص همبرگر بهتر است همه این مواد را با هم مخلوط کنید و سپس ادویه های به دست آمده را چندین بار چرخ کنید. برای تهیه همبرگر با هر کیلو گوشت چرخ کرده می توانید یک و نیم قاشق از این ادویه ها را با گوشت مخلوط کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا