آشپزی

فوت و فن ته چین مرغ و میزان ماست برای ته چین با ران مرغ در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن ته چین مرغ و میزان ماست برای ته چین با ران مرغو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

پنکه پا و مرغ

سایت فوت و فن ته چین نی نی مقدار ماست ته چین طرز پخت ته چین با مرغ در قابلمه طرز تشخیص آماده بودن ته چین نی نی سایت جایگزین ماست در ته چانه، ته چین با ران مرغ، ته چین مرغ با ماست ساده

لگ و فن ته مرغ و مقدار ماست برای ته بالا با پای مرغ نکاتی در مورد تهیه آب مرغ در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

تحدیق پوسته زعفرانی ضخیم: در این قسمت برنج را با زعفران و سایر ادویه ها پخته و شکل می دهند. این قسمت شکلی زیبا و خاص دارد و قسمت اصلی تکین محسوب می شود.

کلوی سفید: این قسمت را روی پوسته ضخیم قابلمه می ریزند و هنگام سرو زیر یا کنار آن می گذارند. این قسمت در واقع مکمل قشر ضخیم است.

در برخی از رستوران ها و سالن های غذاخوری قسمت چلو سفید را حذف می کنند و تهین را به صورت لایه ضخیمی از تحدیق سرو می کنند. اما در خانه ها این روش کمتر رایج است و بیشتر از دو قسمت استفاده می شود.

تهین با ترکیب بی نظیر این مواد و طعم مطبوع زعفران، غذایی خاص و لذیذ است که در جشن ها و مراسم های مهم مورد استقبال قرار می گیرد.

راز طعم ته مرغ

برای تهیه تهین از برنج ایرانی استفاده کنید. مرغ را با چاشنی کمتر و کمتر بپزید تا ارزش غذایی آن حفظ شود و طعم آن بیشتر شود. سپس مرغ را رنده کرده و به مخلوط اضافه کنید.

برای ماست از ماست غلیظ و ترش استفاده کنید و ماست را کم نزنید و زیاد هم نزنید تا آب آن جدا نشود.

برای پخت شکر و زرشک آنها را با هم می پزید و در صورت تمایل می توانید به جای شکر از پودر قند استفاده کنید.

در مورد تکچین، برنج را زودتر از برنجی که در غذاهای دیگر استفاده می شود آبکشی کنید. همچنین قطر ته آن را بین 5 تا 7 سانتی متر در نظر بگیرید تا ته آن به طور یکنواخت بپزد و بپزد.

برای افزایش طعم تهین می توانید از کره و چربی حیوانی استفاده کنید. این مواد طعم خاصی به غذا می دهند.

در تهین، زعفران مفیدترین ادویه است و هر چه زعفران بیشتر استفاده شود، طعم و مزه تهین منحصر به فردتر است. بنابراین می‌توانید هر چقدر که دوست دارید زعفران اضافه کنید تا طعم متمایزتری به تهینی بدهید.

برای کاهش میزان روغن مصرفی، پخت تهین در فر مناسب است. این روش میزان روغن مصرفی را کاهش می دهد و غذا را بهتر می پزد.

برای پخت بهتر باید روی قابلمه یا تابه را فویل آلومینیومی بگذارید. این کار به لطیف شدن غذا کمک زیادی می کند و عطر زعفران و زرشک را به غذا منتقل می کند و طعمی منحصر به فرد ایجاد می کند.

برای تهیه ته چین مناسب است از ظروف نچسب مانند تفلون استفاده کنید. این ظروف از چسبیدن غذا به کناره ها جلوگیری می کند و به راحتی می توانید ته آن را جدا کرده و سرو کنید.

باید از زعفران تازه و مرغوب استفاده کنید. قبل از استفاده در آبجوسازی از زعفران استفاده کنید تا طعم بیشتری به تکین بدهید.

لایه میانی ته (از جمله مرغ و زرشک) نباید ضخیم باشد تا از سفت شدن پایه و از هم پاشیدن آن جلوگیری شود، بهتر است لایه های زیرین را نسبتاً نازک و یکدست بچینید.

برای داشتن یک وعده غذایی کامل و مقوی می توانید سالادها و سبزیجات مختلف را با تهین سرو کنید.

اگر از قابلمه برای پخت تهینا استفاده می کنید، بهتر است قابلمه ای با ارتفاع کمتر انتخاب کنید تا تهینی یکدست بپزد.

زمان پخت تهین در قابلمه حدود 60 تا 90 دقیقه است. اما زمان پخت بسته به شدت حرارت و اندازه قابلمه می تواند متفاوت باشد پس بهتر است با تست آمادگی و در نظر گرفتن نرمی و رسیده بودن ته دیگ زمان دقیق آن را مشخص کنید.

پای کوزه گری

استفاده از فویل آلومینیومی برای پخت ته مرغ می تواند به ترکیب رنگ و طعم زعفران و زرشک کمک کند و کف مرغ را طلایی و لطیف کند. همچنین فویل آلومینیومی بهترین گزینه برای جلوگیری از چسبیدن ته چین به کناره های قابلمه است.

یکی از بهترین پیشنهادها برای تهیه پته مرغ استفاده از کره است. روغن می تواند طعم و عطر خاصی به ته چین بدهد و طعم آن را افزایش دهد. همچنین مخلوط کردن زرشک با تکه های مرغ و استفاده از این مخلوط در ته چین می تواند طعم فوق العاده ای به آن بدهد.

پخت فیله مرغ به دو صورت در قابلمه و روی گاز یا بخار قابل انجام است. در هر صورت، درست کردن زمان پخت و استفاده از فویل آلومینیومی برای پوشاندن روی قابلمه می تواند به حفظ رطوبت و طعم غذا کمک کند.

پیشنهاد دیگر برای تهیه فیله مرغ استفاده از ماست ترش است. اما استفاده از ماست شیرین و شل می تواند طعم ته چین را خراب کند. بهتر است از ماست ترش و غلیظ استفاده کنید تا طعم متعادلی به ته چین بدهد.

افزودن گلاب به مواد مرغ نیز می تواند به طعم و عطر آن کمک کند و پیشنهاد خوبی برای استفاده است.

عناصر

یک و نیم کیلو مرغ کامل و تمیز (شاید 1 کیلو سینه مرغ)
پیاز متوسط
یک کیلو برنج
800 گرم ماست
6 تا 7 زرده تخم مرغ (مقدار غذا متفاوت است)
زعفران ساییده شده یک قاشق چایخوری
100 گرم کره
نصف پیمانه کره مایع
صد گرم زرشک
2 قاشق غذاخوری شکر
نمک به میزان لازم
خلال پسته به میزان لازم

آموزش پخت ته مرغ

برای تهیه آب مرغ، مرغ را با پیاز و نمک بجوشانید و یک چهارم آب پخت مرغ را برای آخرین مرحله پخت رزرو کنید. سپس آب مرغ را صاف کرده و مرغ پخته شده خنک شده را به قطعات تقریبا مساوی تقسیم کنید.

برای پخت برنج، برنج را خیس کرده و آب آن را کاملا خالی کنید. سپس برنج خیس شده را روی اجاق بگذارید و در این مرحله آن را نیمه پخته یا به عبارتی بدون دانه می گیرید.

بعد از این مراحل ظرف مناسبی را آماده کنید تا مواد تاچین و برنج را در آن قرار دهید. توجه به این نکته را فراموش نکنید که ظرف انتخابی نباید برنج را فشار دهد و برنج را با دقت در ظرف قرار دهید.

حالا میرسیم به مواد تشکیل دهنده. ماست را با زرده تخم مرغ خوب مخلوط کنید و سپس کره مایع، زعفران، آب مرغ صاف شده و نیمی از کره را به مواد اضافه کنید. همه مواد را با کمی نمک مخلوط کنید.

سپس به آرامی و به تدریج برنج نیمه پخته را به این مواد اضافه کنید تا همه مواد در یک دست مخلوط شوند.

قبل از قرار دادن کف مرغ در فر، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت یک ربع گرم کنید. سپس نیمی از مواد زیر را در ظرف فر بریزید و با دست پهن کنید. سپس مرغ ها را روی برنج و مواد زیرین آن را می چینید. سپس باقیمانده برنج و مواد قیمه را روی مرغ بریزید و با قاشق سطح را صاف کنید. در آخر باقی مانده کره ذوب شده را کف چین بریزید و سطح آن را با فویل بپوشانید.

با استفاده از چنگال چندین سوراخ روی سطح فویل ایجاد کنید. یک ساعت و نیم تا دو ساعت زمان دهید تا ته چین بپزد. بعد از پخت حداقل یک ساعت بگذارید خنک شود. سپس برش های زرشک و شکر و پسته را سرخ کرده و پس از برداشتن ته فرم از قالب روی آن را با این مواد تزئین کنید.

آموزش زبان چینی و سیب زمینی

برای تهیه فیله مرغ و افزودن مواد غذایی و سبزیجات مورد علاقه خود می توانید از دستور اصلی استفاده کنید. برای این کار می توانید بعد از چرب کردن ظرف و قبل از ریختن مواد برای قیمه، در لایه اول مایه مرغ چند دور سیب زمینی متوسط ​​قرار دهید. سپس طبق دستور اصلی عمل کنید و فیله مرغ را طبق دستور تهیه کنید. در نهایت می توانید کف مرغ خود را با مواد دلخواه تزیین کنید. این روش به شما این امکان را می دهد تا مطابق ذائقه خود طعم بی نظیری از تهینی مرغ داشته باشید.

آموزش ته مرغ و بادمجان

زمانی که می خواهید طعم جدیدی به مرغ خود بدهید، می توانید با افزودن بادمجان ترکیب های جالبی ایجاد کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

عناصر:

5 عدد بادمجان پوست کنده و خلال شده
مرغ رنده شده (به مقدار لازم برای تهیه فیله مرغ).
روغن مایع برای سرخ کردن بادمجان
روش آماده سازی:

ابتدا مواد لازم برای تهیه پایه مرغ را آماده کنید. این مواد شامل مرغ خرد شده، نمک، فلفل، زعفران، زردچوبه، نمک، ادویه جات ترشی جات (مانند زیره، زنجبیل و گشنیز) و سایر موادی است که به مرغ طعم می بخشد.

مواد زیر را در سینی مناسبی بریزید و در فر قرار دهید. با افزودن بادمجان به مخلوط می توانید طعم شیرین و جدیدی به غذای خود بدهید.

حدود 5 عدد بادمجان پوست گرفته و خلال شده را به مواد زیر اضافه کنید. می توانید بادمجان ها را به صورت دایره نازک برش دهید و با پوست کن بادمجان ها را جدا کنید.

سپس یک لایه بادمجان های گرد شده و یک طرف آن را در فر قرار داده و مرغ ها را روی آن ها بچینید. این لایه بادمجان می تواند ترکیبی از طراوت و طعم مطبوع به غذا بدهد.

ظرف را در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و ظرف را بپزید

آموزش ته مرغ زعفرانی

ته چینی یک غذای پرطرفدار در مراسم و مهمانی هاست که با استفاده از مواد اولیه گلاب و زعفران به طور گسترده تهیه می شود. افزودن این مواد به تهیه ی چینی ته جذابیت و دلپذیری به طعم آن می بخشد.

آموزش طرز تهیه ته برنج در پلوپز

بسیاری از افراد از پلوپز و آرام پز برای درست کردن گوشت مرغ و گوشت گاو استفاده می کنند و گاهی سرآشپزهای حرفه ای بهترین پت ها را در قابلمه شعله گاز می پزند. بنابراین نباید تصور کرد که برای پخت پای مرغ نیاز به فر وجود دارد و تمامی مراحل لازم برای پخت پای مرغ با این روش نیز قابل اجرا است.

آموزش پخت ریش پایین در فر

ابتدا فر را روشن کنید و روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و صبر کنید تا دما به مقدار دلخواه برسد. در همین حین ظرف پیرکس را با یک لایه روغن مایع بپوشانید تا مواد به ظرف نچسبند.

در مرحله بعد مواد لایه زیرین مرغ را به ترتیب لایه ها داخل ظرف پیرکس قرار داده و با فشار مناسب فشار دهید تا لایه های لایه زیرین به خوبی به هم وصل شده و آماده طبخ شوند. سپس روی قسمت های مختلف لایه آخر لایه زیرین مقداری روغن بمالید تا در هنگام پخت به غذا اضافه شود و طعم لذیذی به آن بدهد.

سپس با استفاده از فویل نازک روی ظرف پیرکس را بپوشانید تا غذا در حین پخت خشک نشود و مرطوب و خوشمزه بماند. سپس ظرف را به مدت یک ساعت در فر قرار دهید و صبر کنید تا ته مرغ کاملا پخته شود. پس از پایان زمان پخت، ظرف را از فر خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه خنک شود. سپس کف آن را با ادویه های دلخواه تزیین کنید و آماده سرو باشید.

سایت فوت و فن ته چین نی نی مقدار ماست ته چین طرز پخت ته چین با مرغ در قابلمه طرز تشخیص آماده بودن ته چین نی نی سایت جایگزین ماست در ته چانه، ته چین با ران مرغ، ته چین مرغ با ماست ساده

تخم مرغ چینی

برای بهترین نتیجه هنگام تهیه ته چین، استفاده از زرده تخم مرغ توصیه می شود. زیرا استفاده از زرده تخم مرغ ته دیگ را نرم و لطیف تر می کند. استفاده از تخم مرغ کامل می تواند منجر به سفت و خشک شدن کف تابه و ته چین شود. همچنین توصیه می شود هنگام تهیه ته چین تعداد تخم مرغ را به حد توصیه شده محدود کنید و نه بیشتر و نه کمتر استفاده کنید. استفاده بیش از حد از تخم مرغ باعث خشک شدن کف چین می شود، در حالی که استفاده از تخم مرغ کمتر از مقدار توصیه شده باعث شل شدن قسمت زیرین چین می شود و ممکن است محتویات آن از هم بریزد.

مرغ چینی

برای بهتر شدن طعم مرغ ته چین بهتر است ابتدا آن را با حداکثر آب مورد نیاز خود بپزید و سپس اجازه دهید تا آب داخل قابلمه را کاملا جذب کند.

برای افزایش طعم و بوی زعفران در مرغ می توانید کف را روی آب جوشیده جمع کنید و از ادویه هایی مانند دارچین برای افزایش طعم استفاده کنید. بعد از پختن مرغ، می توانید آن را کمی تفت دهید و طعم بیشتری به آن بدهید.

برای تفت دادن مرغ می توانید یک پیاز را خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن تفت دهید. سپس مرغ را به همراه پیاز و کره اضافه کنید و تفت دهید تا طعم مرغ تشدید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا