آشپزی

فوت و فن حلوا رولی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن حلوا رولیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر حلوا حلوا

هنر نقش های حلوا و راز حلوای خوشمزه و خانگی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

حلوا یک دسر شیرین و سنتی ایرانی است که در نقاط مختلف دنیا به روش های مختلفی تهیه می شود. در ایران، حلوا را عمدتاً برای مناسبت‌های خاصی مانند مراسم عزاداری محرم و شب‌های قدر تهیه می‌کنند. این دسر نه تنها به دلیل طعم شیرینش بلکه به عنوان یک غذای مغذی نیز محبوب است.

یکی از انواع حلوای سنتی حلوای رولی است که با نان میکادو به شکل رول درست می شود. این نوع حلوا با طعم دلچسب و ظاهر جذابش برای مهمانی بسیار مناسب است. در ادامه روش و نکات مهم در تهیه رول حلوا توضیح داده می شود.

مواد لازم برای تهیه رول حلوا

آرد گندم: 3 پیمانه

کره جامد: 200 گرم

کره: 50 گرم

شکر: دو و نیم پیمانه

آب: سه لیوان

زعفران آب پز: نصف پیمانه

گلاب: نیم پیمانه

هل له شده: نصف قاشق چایخوری

نان میکادو: دو ورق

طرز تهیه رول حلوا

اولین مرحله برای درست کردن حلوا درست کردن شربت است. برای این کار آب و شکر و زعفران دم کرده را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا در آب حل شود. بعد از یک دقیقه جوشاندن شربت، حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید شربت خنک شود. سپس گلاب را به آن اضافه کنید.

آرد را در تابه تفلون بریزید و روی حرارت ملایم بپزید. آرد را مدام هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ آن تغییر کند.

پس از اینکه رنگ آرد به رنگ دلخواه در آمد، الک کرده و دوباره در تابه بریزید، سپس روغن و کره را اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا با روغن مخلوط شود. این مخلوط را حدود 20 دقیقه روی حرارت ملایم سرخ کنید.

پودر هل را به مخلوط اضافه کنید و سپس به تدریج شربت را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا حلوا شکل بگیرد. وقتی حلوا از کناره های تابه جدا شد، آماده است. حلوا را کمی تکان دهید تا یکدست شود.

در این مرحله حرارت را خاموش کنید، کیسه پلاستیکی را روی سطح کار پخش کنید. اسفنج میکادو را روی پاکت گذاشته و حلوای گرم را روی آن می ریزند و با قاشق یا کفگیر روغنی روی نان حلوا پهن می کنند. نان را به آرامی پهن کرده و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود. سپس حلوا را با چاقوی دندانه دار به شکل رول برش دهید.

هنر حلوا حلوا

هنگام درست کردن حلوا، مهم است که حلوا را به صورت داغ روی نان میکادو بمالید تا نان هنگام رول کردن ترک نخورد. نان میکادو معمولا در قنادی ها موجود است.

برای حفظ عطر گلاب باید وقتی شربت سرد شد آن را به شربت حلوا اضافه کنید.

زمان پخت بر اساس ترجیح شخصی متفاوت است. برخی دوست دارند حلوا را با رنگ تیره تر درست کنند و برخی دیگر حلوای روشن تر را ترجیح می دهند. وقتی آرد رنگ دلخواه را گرفت روغن اضافه کنید و از تفت دادن بیشتر خودداری کنید.

مقدار روغن حلوا باید به اندازه ای باشد که آرد را کاملا بپوشاند.

پس از پخت آرد را الک کرده و سپس روغن را اضافه می کنند تا گلوله های آرد در حلوا شکل نگیرد.

هنگام اضافه کردن شربت به مخلوط آرد و کره، باید آن را با دقت مخلوط کنید تا حلوا بافتی نرم و مطبوع داشته باشد. در صورت تمایل می توانید بخشی از روغن را با روغن جایگزین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا