آشپزی

فوت و فن خورشت اسفناج در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن خورشت اسفناجو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک خورش اسفناج

هنر و تکنیک خورش اسفناج راز خوشمزه خورش اسفناج خانه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

خورش آلو اسفناج یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. بسیاری از ما می خواهیم این خوراکی خوشمزه را به لیست وعده های غذایی هفتگی خود اضافه کنیم. این خورش یکی از غذاهای آبکی است و با ترکیب سبزیجات سرخ شده، لوبیا آب پز و گوشت یا مرغ درست می شود. جالب اینجاست که واژه «خورشت» از کلمه «خورش» که در زبان فارسی به معنای خوردن به کار می رود، گرفته شده است. واژه نان خورشتی از همین جا می آید، چرا که نان در گذشته تکیه گاه مردم ایران بوده است. در حال حاضر معمولا خورش ها را با برنج سرو می کنند.

مواد لازم برای تهیه خورش اسفناج

وقتی با موادتان برای درست کردن خورش آلو و اسفناج آماده شدید، حدود 15 دقیقه طول می کشد تا درست شود. این ظرف برای ناهار و شام مناسب است. برای تهیه خورش آلو و اسفناج زمان پخت و انتظار حدود ۲ ساعت می باشد.

برای تهیه خورش اسفناج با آلو به مواد زیر نیاز دارید:

گوشت گوسفند: 300 گرم

آلو خورش: 200 گرم

اسفناج: 500 گرم

آب: 3 لیوان

پیاز متوسط: 2 عدد

سیر: 2 حبه

تره فرنگی: 200 گرم

روغن مایع: به میزان لازم

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

آموزش پخت خورش اسفناج با آلو

مراحل تهیه خورش آلو و اسفناج پس از تهیه مواد اولیه به شرح زیر است:

پیاز را پوست بگیرید و با دقت بشویید و تمیز کنید. یک عدد پیاز را به صورت خلالی خرد کنید.

ظرف مناسبی را روی اجاق بگذارید و کمی روغن داخل آن بریزید. اجازه دهید روغن به آرامی گرم شود. سپس پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود. زردچوبه را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. تفت دادن را ادامه دهید تا طعم پیاز تغییر کند.

گوشت گوسفند را تمیز کرده و با دقت بشویید. گوشت را به قطعات مناسب روی تخته برش دهید و با پیاز و روغن به قابلمه اضافه کنید. گوشت را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس 3 فنجان آب اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید. حرارت را تنظیم کنید و بگذارید با حرارت ملایم بپزد.

سیر را پوست گرفته و خرد کنید. سیر را به همراه یک پیاز خرد شده دیگر به شکل نگینی خرد کنید.

یک تابه مناسب انتخاب کنید و داخل آن روغن بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سیر و پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند.

آلوهای خورشتی را بشویید و به قطعات مناسب برش دهید.

طرز تهیه سبزیجات

اسفناج و تره فرنگی را با شستن و تمیز کردن آماده کنید. سپس سبزی ها را خرد کرده و در سینی روی تخته آشپزخانه بچینید. آنها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا خوب سرخ شوند. فراموش نکنید که حرارت تابه مناسب است تا سبزیجات به طور یکنواخت سرخ شده و خاصیت خود را حفظ کنند.

سپس گوشت را چک کنید و مطمئن شوید که درست شده است. اگر گوشت کاملا پخته نشد سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به آرامی بپزید تا خورش خوب غلیظ شود و آماده خوردن شود.

در این مدت آلوها را حداقل نیم ساعت در آب خیس کنید تا آماده شوند. در 20 دقیقه آخر پخت خورش، آلوها را به قابلمه اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید. در نهایت می توانید با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا آب تازه خورش را لذیذتر و خوش طعم تر کنید. حالا خورش شما آماده است. حالا می توانید از آن لذت ببرید!

راز خوشمزه خورش اسفناج

یکی از غذاهای مقوی و ارزشمند خورش اسفناج است. اما برای حفظ خواص مفید سبزیجات موجود در آن باید در فرآیند پخت دقت کنید. باید از پختن بیش از حد اسفناج خودداری کنید و آن را کمی قرمز نگه دارید تا از دست دادن مواد معدنی کاسته شود. در صورت تمایل می توانید خورش آلو را بدون اسفناج درست کنید.

برای تهیه خورش اسفناج با آلو می توانید از مرغ یا بوقلمون نیز استفاده کنید. این انتخاب برای افرادی که به گوشت قرمز حساس هستند یا مشکلات فشار خون دارند مناسب است. به جای گوشت بره، می توانید بین 500 تا 700 گرم مرغ یا بوقلمون انتخاب کنید.

در برخی شهرها به ویژه در مناطق شمالی ایران خورش آلو و اسفناج را با رب انار و گردو سرو می کنند. استفاده از رب انار اختیاری است و می توانید بنا به ذائقه خود از آن استفاده کنید اما برای خوش طعم و عطر خورش استفاده از گردو توصیه می شود.

هنر و کاردستی خورش اسفناج آلو, سایت حرفه ای خورش اسفناج آلو, چاشنی خورش اسفناج آلو, گلاب نیگامی, طرز تهیه خورش اسفناج آلو, طرز تهیه خورش اسفناج آلو, طرز تهیه خورش اسفناج آلو, طرز تهیه خورش اسفناج آلو, خورش آلو و اسفناج نواب ابراهیمی, طرز تهیه اسفناج و آلو خورش با مرغ

اگر رژیم گیاهخواری دارید می توانید خورش را بدون گوشت تهیه کنید. برای این کار تمام مراحل پخت را طبق دستور اصلی انجام دهید و به جای گوشت از قارچ درشت خرد شده استفاده کنید.

علاوه بر این برای افزایش طعم خورش می توانید یک قاشق غذاخوری زعفران آب پز به آن اضافه کنید. این کار را در مرحله آخر و هنگام سرو خورش انجام دهید.

لازم به ذکر است که دستور تهیه شده برای 4 نفر می باشد اما می توانید نسبت مواد را به مقدار دلخواه خود تغییر دهید.

هنر و تکنیک خورش اسفناج

اگر دوست ندارید گوشت قرمز بخورید یا اگر مشکل فشار خون دارید، می توانید از گوشت سفید مانند مرغ یا بوقلمون استفاده کنید. یعنی به جای گوشت بره می توانید 500-700 گرم مرغ یا بوقلمون را جایگزین کنید و طبق دستور بالا عمل کنید.

در برخی از مناطق شمالی کشور به ویژه گیلان از رب انار و گردوی آسیاب شده در تهیه خورش آلو و اسفناج استفاده می شود. انتخاب استفاده از رب انار در این غذا به ترجیح شما بستگی دارد، اما استفاده از گردو بسیار توصیه می شود. از آنجایی که گردو خاصیت گرمی دارد، می تواند به تعادل طبیعت خنک این خورش کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا